رفتن از بانکوک به پاتایا در تور تایلند

به گزارش دور زمین، پاتایا در 147 کیلومتری جنوب شرق بانکوک قرار گرفته و شهری است که رفتن به آن در تور تایلند بسیار ساده است، چرا که از طریق بزرگراه‌های شماره 3 و 7 به بانکوک متصل شده است. چندین اتوبوس بین‌شهری از ترمینال اتوبوس‌رانی شرق بانکوک هر نیم ساعت یکبار به سمت پاتایا حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید باکلاس وارد پاتایا شوید می‌توانید پروازی را سوار شوید که شما را از فرودگاه بین‌المللی Suvarnabhumi به فرودگاه U-Tapao در Sattahip می‌رساند.

رفتن از بانکوک به پاتایا در تور تایلند

رفتن از بانکوک به پاتایا با اتوبوس یا مینی‌ون

بسیاری از مسافران تور تایلند مسیر بین بانکوک و پاتایا را با اتوبوس طی می‌کنند. بیشتر اتوبوس‌ها از ترمینال اتوبوس‌رانی شرقی که درست در کنار ایستگاه Ekkamai قطار هوایی در جاده سوخومویت در خیابان شماره 63 قرار دارد، حرکت خود را آغاز می‌کنند. اتوبوس‌های دارای تهویه مطبوع هر روز از ساعت 5.30 تا 20، تقریبا هر نیم ساعت یکبار به راه می‌افتند و کرایه‌شان 117 بات است. همین نوع اتوبوس‌ها با قیمت مشابه، از ترمینال اتوبوس‌رانی شمالی بانکوک بین ساعت‌های 5.30 تا 20 به سمت پاتایا حرکت دارند. اگر در تور بانکوک، نزدیک ترمینال جنوبی اقامت می‌کنید می‌توانید اتوبوس‌هایی را سوار شوید که در ساعت‌های 5.30، 8.30، 10، 12، 14، 16 و 18.30 حرکت می‌کنند. از منطقه جاده خائو سان، این ترمینال در دسترس‌ترین مکان است. در جاده Rachdamnoen اتوبوس 511 که از روی رودخانه عبور می‌کند را سوار شوید و در انتهای خط پیاده شوید.

سفر به پاتایا معمولا حدود 2 ساعت زمان می‌برد ولی این زمان می‌تواند با توجه به ترافیک تغییر کند. آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها در مکان‌های مختلف بانکوک، به ویژه در جاده خائو سان خدمات انتقال به وسیله مینی‌ون (معمولا با قیمت 400 بات برای هر نفر) را به مسافران تور تایلند ارائه می‌دهند. گزینه قابل تاملی است چرا که شما معمولا در محل هتل‌تان سوار شده و در هتل‌تان در پاتایا پیاده می‌شوید. یک گزینه "در به در" دیگر، گرفتن تاکسی است. نرخ کرایه رسمی این مسیر 1500 بات به اضافه عوارض بزرگراه است. البته ماشین‌های شخصی نیز وجود دارند که با 1000 بات شما را به پاتایا می‌رسانند. اگر طرفدار چرخ‌های لاستیکی نیستید، چرخ‌های آهنی قطارهای درجه سه شما را به مقصدتان خواهند رساند. این قطارها از ایستگاه Hualamphong در روزهای کاری هفته در ساعت 6.50 به راه افتاده و با مبلغ ناچیز 31 بات در مدت 3 ساعت شما را به پاتایا می‌رسانند.

اتوبوس‌های درجه دو با تهویه مطبوع نیز در دسترس‌تان است. سفر با این اتوبوس‌ها زمان بیشتری می‌برد و تنها 20 بات ارزان‌تر از اتوبوس‌های درجه یک هستند. اگر به جای ساحل پاتایا به ساحل جومتین می‌روید احتمالا باید به فکر سفر با این اتوبوس‌ها باشید چرا که بسیاری از آنها به جومتین می‌روند تا از دردسر رفتن از پایانه پاتایا به جومتین رهایی پیدا کنند. ایستگاه اتوبوس‌های درجه دو در جنوب جاده پاتایا است. آنجا باید ترتیب انتقال به هتلتان را بدهید.

رفتن از بانکوک به پاتایا با ماشین کرایه‌ای

فرودگاه Suvarnabhumi نسبت به فرودگاه Don Mueang، حدود 40 کیلومتر به پاتایا نزدیکتر است. در ضمن نیازی نیست که برای رفتن به این شهر ساحلی در تور تایلند، از میان بانکوک هم عبور کنید. این موضوع باعث شده گزینه کرایه ماشین برای رفتن به پاتایا بیشتر از گذشته جذاب شود. بیشتر شرکت‌های کرایه اتومبیل در فرودگاه Suvarnabhumi دفتر دارند. بهترین راه برای کرایه اتومبیل از طریق اینترنت است، به این صورت ماشین شما زمانی که به فرودگاه می‌رسید آماده است.

رفتن به پاتایا از فرودگاه بانکوک

وقتی از سالن پروازهای ورودی در فرودگاه بین‌المللی Suvarnabhumi خارج می‌شوید، افراد زیادی به سراغ شما می‌آیند و پیشنهاد بردن شما به هر کجایی در تایلند را به وسیله مینی‌ون یا لیموزین می‌دهند. قبل از تسلیم شدن در برابر تلاش‌های بی‌وقفه این افراد، به یاد داشته باشید که کرایه رسمی تاکسی‌های دارای تاکسی‌متر به پاتایا، حدود 1050 بات به علاوه 60 بات عوارض بزرگراه است.

راه ارزان‌تر اتوبوس‌هایی هستند که از مرکز حمل و نقل فرودگاه، به سمت پاتایا حرکت می‌کنند. در بیرون سالن فرودگاه، اتوبوس‌های رایگان را سوار شوید و به مرکز حمل و نقل بروید. در آنجا برای یکی از اتوبوس‌هایی که به سمت پاتایا حرکت می‌کنند بلیت تهیه کنید. اتوبوس‌ها تقریبا هر 2 ساعت یکبار حرکت می‌کنند و کرایه‌شان 106 بات است. طی این مسیر 1.5 ساعت زمان خواهد برد. همان‌طور که تعداد مسافران تور تایلند که از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود، زمان حرکت آنها هم سریع‌تر می‌شود. این اتوبوس‌ها در ایستگاه جاده شمالی پاتایا مسافران را پیاده می‌کنند و از آنجا باید تا هتل‌تان تاکسی بگیرید. از فرودگاه می‌توانید این مسیر را با لیموزین هم طی کنید.

انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2723

به "رفتن از بانکوک به پاتایا در تور تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "رفتن از بانکوک به پاتایا در تور تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن از بانکوک به پاتایا در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید