از آپارتمان های شهرک امید تهران چه می دانید

به گزارش دور زمین، تهران شهری با شهرک های مختلف است. شهرک هایی که هریک امکانات و قابلیت های مختلفی برای ساکنین خود فراهم نموده اند. یکی از شهرک های منتخب پایتخت، شهرک امید نام دارد که طراحی و ساخت آن از زمان پیش از انقلاب و سال 1357 توسط پیمانکاری فرانسوی پی ریزی شد. شهرک امید که نام پیشین آن شهرک فرحناز بود به منظور سکونت خانواده های نظامی شاهنشاهی و درجه داران ارتش، افسران و امیران طراحی شد. با وقوع انقلاب، در ساخت این شهرک وقفه ای چند ساله پیش آمد و پس از آن ساخت شهرک با نام جدید شهرک امید از سر گرفته شد. در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی شهرک امید برابر با 1946 واحد است. این واحدها در قالب 18 برج ساخته شده اند که چهارده،هجده و شانزده طبقه هستند. همچنین 54 ویلا در این شهرک وجود دارد که در طول ساخت شهرک، توسط سازندگان مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر برای عموم در دسترس است. این واحدها پس از ساخت به خانواده های لشکر 21 حمزه نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد. در حال حاضر حدود 8000 نفر در این شهرک ساکن هستند.

از آپارتمان های شهرک امید تهران چه می دانید

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

موقعیت جغرافیایی شهرک امید

این شهرک در شمال شرقی تهران کنار بخش غربی جنگل های لویزان و در بخش جنوبی زمین های قوچک قرار گرفته است. نزدیکی به جنگل های لویزان و بوستان شمیرانات باعث شده آب و هوای شهرک امید نسبت به مناطق مرکزی تهران خنک تر و سالم تر باشد. از طرفی فضای سبز شهرک امید، از فضای سبز هر منطقه دیگر در تهران بیشتر است.

کل زمین های این منطقه مساحتی در حدود 70 هزار هکتار دارد که در حدود 40 هزار هکتار از آن برای تامین فضای سبز منطقه مورد استفاده قرار گرفته است. این شهرک از سه جهت شمال، جنوب و شرق نیز به ترتیب به بزرگراه های شهید بابایی، شهید زین الدین و شهید باقری می رسد. نزدیکی به چنین شاهراه هایی موجب شده رفت و آمد ساکنین به دیگر نقاط شهر به آسانی انجام گردد.

دریافت گواهی سلامت محیط زیست

شهرک امید، تنها شهرک مسکونی در کل ایران است که ازهمه استانداردهای شهرک نشینی جهانی پیروی می نماید. همه 1946 واحد مسکونی این شهرک به طور کامل مقاوم سازی شده و در برابر زلزله تا 8 ریشتر ایمن هستند. برج های شهرک امید با رعایت اصول ساخت خانه و مسکن، ایمن و مقاوم سازی و همچنین ساختار دقیق برای بهینه سازی انرژی به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی پیروز شده است تندیس GIC را دریافت کند. این شهرک در همه منطقه خاورمیانه، تنها شهرکی است که پیروز به دریافت گواهینامه های ایزو 9001 و ایزو 14001 در مدیریت کیفیت و سلامت محیط زیست را از مؤسسه گاردین انگلستان شده است. همه این موارد باعث شده است شهرک امید یکی از بهترین شهرک ها در سطح شهر تهران و کل ایران باشد. این موضوع دلیل دیگری بر قیمت های بالای واحدهای مسکونی برج های شهرک امید است.

امکانات شهرک امید برای ساکنین

در فضای داخلی شهرک امید امکانات و تسهیلات بسیار زیادی برای ساکنین در نظر گرفته شده است. این امکانات متنوع باعث شده احتیاج ساکنین به سفرهای درون شهری به حداقل برسد که تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک سطح شهر تهران دارد. در ادامه بعضی از این امکانات را آنالیز می کنیم:

امنیت

اولین و مهم ترین اصل برای ساکنان هر منطقه، تامین امنیت است. شهرک امید هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین همه ساختمان ها در محوطه، پارکینگ و آسانسور خود به دوربین های مداربسته مجهز شده اند. دوربین ها توسط نگهبانی در هر ساختمان آنالیز و کنترل می شوند. امنیت شهرک هم توسط نیروهای امنیتی که به صورت پیمان کاری و برون سپاری با ساکنان شهرک امید قرارداد دارند، تامین شده است. هزینه نگهبانان ساختمان ها و نیروهای امنیتی سطح شهرک توسط ساکنان شهرک تامین می گردد.

مجتمع تجاری

یکی از اماکن داخلی شهرک امید، مجتمع تجاری 120 واحدی واقع در ضلع جنوب شرقی آن است. در این مجتمع فروشگاه های مختلفی شامل رستوران و فروشگاه مواد غذایی، سوپرمارکت، هایپر مارکت، خشک شویی، کافه، تره بار، نانوایی، کتاب فروشی و بانک های مختلف قرار گرفته اند. بنابراین این مجتمع به خوبی احتیاجهای روزانه ساکنین شهرک را تامین می نماید. علاوه بر مجتمع تجاری، مسجد، اورژانس و ساختمان پزشکان هم در شهرک امید وجود دارد.

مجتمع فرهنگی

این مجتمع که در شرق پارکینگ خدمات شهر قرار گرفته، با نام فرهنگسرای امید تاسیس شده است. تعداد کتاب های موجود در این کتابخانه حدود 30000 جلد برآورد شده که دارای کتاب هایی با موضوعات متفاوت در زمینه های مختلف است. علاوه براین، در مجتمع فرهنگسرای امید آکادمی های زبان، موسیقی، کنکور و… دایر شده اند که کلاس های آموزشی مختلفی برای ساکنین برگزار می نماید. در این فرهنگسرا پارک مطالعه مجزا برای آقایان و بانوان وجود دارد. بنابراین فرهنگسرای امید برای همه ساکنین در هر رده سنی مناسب بوده و کارآمد است.

فضای ورزشی

یکی از مهم ترین امکانات موجود در شهرک امید، فضاهای ورزشی مختلف آن است. فضاهای ورزشی شهرک، در یک نقطه خاص متمرکز نشده و در بخش های مختلفی پراکنده هستند. به این ترتیب هریک از فضاهای ورزشی به یکی از برج ها نزدیک تر بوده و ساکنین می توانند به نزدیک ترین فضای ورزشی مراجعه نمایند. برای مثال باشگاه تنیس با شش زمین مجزا و سالن های ورزشی ویژه فوتسال و والیبال برای آقایان و بانوان در ضلع شمال شرقی شهرک قرار گرفته است، اما بوستان های متعددی که به انواع وسایل بازی مجهز شده اند در همه بخش ها و نزدیک همه برج ها قرار دارند. همچنین در هریک از برج ها به صورت جداگانه، فضایی برای بازی بچه ها در نظر گرفته شده است. بعضی زمین های آسفالت ویژه فوتبال، بسکتبال و والیبال هم در مرکز شهرک قرار دارند که همه ساکنین می توانند از آن استفاده نمایند. استخر و سونا ویژه شهرک امید مجاور خانه های ویلایی قرار دارند، اما سالن های ورزشی یوگا، ایروبیک، بدنسازی و پرورش اندام به مرکز شهرک نزدیک تر هستند. کنار همه این موارد، جاده جنگلی شهرک که مستقیما وارد جنگل های لویزان می گردد، هر روز توسط ساکنین برای پیاده روی روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ساکنین منطقه شهرک امید محدودیتی برای تامین فضاهای ورزشی خود ندارند.

کارواش وتعمیرگاه

هرجا که ماشینی باشد، باید تعمیرگاهی هم وجود داشته باشد. به همین دلیل، در ضلع جنوب شرقی شهرک، کارواش و تعمیرگاهی قرار گرفته است که ساکنان می توانند برای اتومبیل خود از خدمات آن استفاده نمایند.

تصفیه خانه

یکی از جالب ترین ویژگی های شهرک امید، وجود تصفیه خانه در آن است. همه فاضلاب های شهرک با استفاده از یک فاضلاب داخلی جمع شده و در تصفیه خانه به طورکامل پاک سازی خواهد شد. از آب این تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز شهرک استفاده می گردد.

قنات

قنات کوثر داخل شهرک امید قرار گرفته است. این قنات در حال حاضر تنها قنات فعال و زنده تهران محسوب می گردد. قنات کوثر که در ده کوثر قرار داشته پس از گسترش تهران و ساخت و ساز پایتخت، بخشی از تهران شده و پس از ساخت شهر امید، بخشی از شهرک محسوب می گردد. این قنات از شمال کوهپایه های البرز سرچشمه می گیرد و در واقع یکی از اماکن دیدنی شهرک امید است.

قیمت واحدهای مسکونی برج ها در شهرک امید

در حال حاضر هیچ یک از واحدهای مسکونی برج های شهرک امید خالی نیستند. بنابراین اگر افراد خواستار رهن یا اجاره واحدهای این برج باشد، باید از مدت ها پیش از مشاوران املاک منطقه یا مدیریت شهرک درخواست کند تا در صورت پیش آمدن هر مورد مناسب، با آن ها تماس بگیرد.

نکته دیگر درباره واحدهای مسکونی برج های شهرک امید، متراژ بالای این خانه ها است. بنابراین افرادی که دنبال خانه ای با متراژ زیر 130 متر هستند، شانسی در شهرک امید نخواهند داشت. همه 1946 واحد این برج ها متراژهای بالایی بین 130 تا 400 متر دارند. البته قرارگیری هر واحد مسکونی در طبقه ای خاص از برج های شهرک، تاثیری روی قیمت آن ها نخواهد داشت؛ اما بسیاری از مالکان در طبقه های میانی و بالایی برج، به بهانه مناظر زیبای اطراف، نورگیری بالا و… قیمت واحدهای خود را برای رهن و اجاره بالاتر از حد معمول اعلام می نمایند.

بنابراین با توجه به قیمت های متفاوت در این شهرک، نمی توان یک قاعده و فرمول کلی برای معین قیمت واحدهای مسکونی برج های شهرک امید در نظر گرفت. ضمن اینکه در حال حاضر هیچ یک از مالکان قصد فروش واحد خود را ندارند و فقط احتمال رهن یا اجاره واحدها برای سایر افراد وجود دارد. البته برای رهن و اجاره هم باید مدت ها منتظر ماند.

این مقاله از خبرنگارن را پسندیدید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2581

به "از آپارتمان های شهرک امید تهران چه می دانید" امتیاز دهید

49 کاربر به "از آپارتمان های شهرک امید تهران چه می دانید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "از آپارتمان های شهرک امید تهران چه می دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید