اختصاص اعتبار برای بهسازی راه های روستایی بر اساس عدالت انجام می گردد

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کوشش می گردد در تخصیص اعتبار به بهسازی راه های روستایی بحث عدالت مورد توجه قرار بگیرد و به استان های محروم اعتبار بیش تری اختصاص پیدا کند.

اختصاص اعتبار برای بهسازی راه های روستایی بر اساس عدالت انجام می گردد

خداداد مقبلی 28 آذرماه در ملاقات با استاندار چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتبار برای بهسازی راه های روستایی در امسال اطلاع داد و اظهار کرد: امکان انجام ماده 23 برای احداث راه های روستایی وجود ندارد و این مسئله مربوط به پروژه های راه سازی بزرگ است.

معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به شرایط راه های روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ، عنوان نمود: کوشش می گردد در تخصیص اعتبار به بهسازی راه های روستایی بحث عدالت مورد توجه قرار بگیرد و به استان های محروم اعتبار بیش تری اختصاص پیدا کند.

وی در مورد کمبود ماشین آلات راهداری در کشور، اظهار داشت: اگر در بودجه 1401 نمایندگان موافقت نمایند که ماشین آلات زیر پنج سال کارکرد بدون عوارض گمرکی وارد کشور شوند، می توان با این اعتبار ماشین آلات بیش تری را خریداری کرد.

مقبلی اضافه نمود: در صورت خریداری ماشین آلات راهداری در سال آینده تعدادی خودروی سبک و سنگین راهداری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا خواهد نمود.

معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر اینکه راهداران در سرما و گرما در جاده ها حضور دارند، گفت: کوشش می گردد برای احداث و تجهیز راهدارخانه ها در چهارمحال و بختیاری مبلغی اختصاص پیدا کند، بعلاوه هر ساله برای تامین لباس و کفش به راهداران اعتباری اختصاص پیدا می نماید.

وی در انتها در مورد تخصیص قیر به راه های روستایی، عنوان نمود: در صورت تامین آسفالت قیر تخصیص پیدا می نماید، اگر استانی نتواند اعتبار راه روستایی را جذب کند، این اعتبار به سایر استان ها اختصاص پیدا خواهد نمود.

شرایط راه های روستایی در شهرستان کوهرنگ نامناسب است

در ادامه غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط نامناسب راه های روستایی در شهرستان کوهرنگ و منطقه ها زلزله زده، اظهار کرد: باید در تخصیص بودجه در سال 1401 پیوست عدالت مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از راه های روستایی چهارمحال و بختیاری خاکی هستند و تردد در آن ها به سختی انجام می گردد، نامناسب بودن جاده ها موجب بالا رفتن اصطحلاک خودروها می گردد.

حیدری تاکید نمود: شرایط راهدارخانه ها در محورهای کوهستانی و صعب العبور چهارمحال و بختیاری بسیار نامناسب است، بعلاوه کمبود ماشین آلات راهداری نیز مشهود بوده ، بنابراین باید امکانات و ساختمان مناسب برای راهدارخانه ها تامین گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در انتها اظهار داشت: به دلیل بارش برف راه ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان کوهرنگ مسدود می گردد، به نظر می رسد باید بازگشایی این مسیرها در اولویت باشد تا حمل و نقل مصالح در منطقه ها زلزله زده با مشکل روبرو نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5261

به "اختصاص اعتبار برای بهسازی راه های روستایی بر اساس عدالت انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار برای بهسازی راه های روستایی بر اساس عدالت انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید