اجرای 6 هزار طرح بازسازی آثار تاریخی با مشارکت مردم در کشور

به گزارش دور زمین، معاون میراث فرهنگی کشور در قزوین گفت: در چند سال گذشته 6 هزار طرح بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی در کشور با مشارکت و سرمایه گذاری مردم اجرایی شده است.

اجرای 6 هزار طرح بازسازی آثار تاریخی با مشارکت مردم در کشور

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران قزوین، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم اختتامیه جشنواره مستند یادگار گفت: در چند سال گذشته 6 هزار طرح بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی در کشور با مشارکت و سرمایه گذاری مردم اجرایی شده است که نشان از توجه و دغدغه مندی مردم به این بخش دارد.

وی افزود:حتی در مدت شیوع بیماری کرونا هیچ کارگاه بازسازیی در کشور متوقف نشد و در کنار اشتغالزایی برای حفظ منابع و میراث فرهنگی کشور کوشش شد.

طالبیان با تاکید بر صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور، افزود: متاسفانه در حوزه های فرهنگی نظیر معماری و حفظ میراث فرهنگی و معنوی نتوانستیم خیلی حرکت ارزشمندی انجام دهیم.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ما از درخت 11 هزار ساله تاریخ و تمدن ایرانی ریشه می گیریم و بسیاری از مسائل فرهنگی و میراثی ما برای مردم سراسر دنیا جذاب است، از این رو آمادگی کامل داریم که در تمامی مراکز میراثی با تیم های مستندساز و فیلم ساز همکاری کنیم تا این یادگاری های ارزشمند برای نسل های آینده به تصویر کشیده گردد.

طالبیان توضیح داد: میراث فرهنگی و معنوی کشور به اندازه کافی در بین مردم دارای جذابیت است و فقط وظیفه ما در این بین ایجاد هماهنگی بین تیم های هنری و مستندساز و فعالان این بخش است تا بتوانیم این داشته های ارزشمند را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم.

وی افزود: هم اکنون برای مجموع سعدالسلطنه با 56 کاروان سرا اقدامات اولیه برای ثبت دنیای اجرا شده است و یکی از بزرگترین کاروانسرا های دنیا با معماری ویژه ایرانی به ثبت خواهد رسید.

طالبیان خاطر نشان کرد: همچنین هفته گذشته پنج مجموعه مهم برای ثبت در میراث فرهنگی دنیا اسلام آماده و ارسال شده که یکی از این آثار منظر فرهنگی الموت است.

معاون میراث فرهنگی کشور تاکید نمود: کوشش بر این است که محتوا های فرهنگی برای معرفی ارزش های میراثی نظیر کاروانسرا های ایرانی، گنبد های ایرانی و آثار باستانی و ارزشمند کشور تهیه و به مخاطبان ارائه گردد.

طالبیان افزود: استان قزوین نیز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ می تواند در بسیاری از این موارد پیشتاز باشد.

معاون میراث فرهنگی کشور توضیح داد: بسیار خرسندیم که قزوین میزبانی این جشنواره ارزشمند را بر عهده گرفته است و آمادگی داریم طی سال های آینده نیز حامی برگزاری این جشنواره در استان قزوین باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4380

به "اجرای 6 هزار طرح بازسازی آثار تاریخی با مشارکت مردم در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 6 هزار طرح بازسازی آثار تاریخی با مشارکت مردم در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید