اثر کهنه قلعه مشگین شهر قابل تبدیل به پارک تاریخی است

به گزارش دور زمین، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: اثر کهنه‌قلعه واقع در شهرستان مشگین‌شهر قابلیت تبدیل شدن به پارک تاریخی و موزه پژوهش تاریخ را دارد.

اثر کهنه قلعه مشگین شهر قابل تبدیل به پارک تاریخی است

به‌گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی سرپرست میراث فرهنگی مشگین شهر، امروز شنبه 13 مرداد در بازدید از روند مرمت کهنه‌قلعه تصریح کرد: کهنه قلعه از آثار تاریخی مربوط به دوره ساسانی در شهرستان مشکین شهر است.

او افزود: در سال‌های اخیر مرمت اضطراری این بنا آغاز شده و همچنان نیز مرمت بخش های مختلف آن ادامه دارد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی این اثر می توان موزه بزرگ پژوهش های تاریخی در این اثر ایجاد کرد.

ایمانی افزود: راه اندازی این پژوهشکده فرصتی جهت تبیین هویت تاریخی منطقه مشکین شهر فراهم ساخته و زمینه مطالعه آثار تاریخی را تسهیل می سازد.

او ادامه داد: کهنه قلعه به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص با ایجاد امکانات موزه ای و گردشگری و خلق جلوه های فرهنگی و تاریخی نظر هر گردشگر و پژوهشگری را به خود جلب خواهد کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی مشکین شهر، وجود پژوهشکده تحقیقات تاریخی در این شهرستان ضروری است.

منبع: chtn.ir
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 74

به "اثر کهنه قلعه مشگین شهر قابل تبدیل به پارک تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر کهنه قلعه مشگین شهر قابل تبدیل به پارک تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید