ابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا

به گزارش دور زمین، در حالی که واکسن اسپوتنیک-وی تا به امروز در 66 کشور دنیا به ثبت رسیده، رئیس جمهوری روسیه علت عدم تمایل اتحادیه اروپا برای تأیید این واکسن روسی را منافع مالی شرکت های خاص نامید که به ضرر مردم اروپا تمام می گردد.

ابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سباستین کورتس صدراعظم اتریش در سخنرانی خود در نشست روز آدینه کنفرانس بین المللی مالی سن پترزبورگ که بصورت ارتباط ویدئویی انجام شد، از این مسئله ابراز تأسف کرد که واکسن روسی اسپوتنیک-وی هنوز در اتحادیه اروپا مورد تأیید قرار نگرفته است.

وی گفت: واکسن اسپوتنیک هنوز در اتحادیه اروپا مورد تأیید قرار نگرفته و پذیرفته نشده است و ما از این مسئله بسیار متأسفیم. ما واقعاً آمادگی داشتیم که این واکسن روسی را برای اتریش خریداری کنیم و با خوشحالی از آن استفاده کنیم. ولی همانظور که گفتم، هنوز امکان آن برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم نشده است.

کورتس با اشاره به اینکه اگر اتحادیه اروپا زودتر دست به این اقدام می زد، اکنون اتریش می توانست جمعیت بیشتری از مردم خود را واکسیناسیون کند، ابراز امیدواری کرد که تشریفات مربوط به تأیید واکسن کرونای روسی هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

صدراعظم اتریش همچنین از ولادیمیر پوتین به خاطر فراوری واکسن اسپوتنیک-وی در روسیه و سهم موفقیت آمیز آن در مبارزه با این عفونت در دنیا قدردانی کرد.

پوتین علت تأخیر ثبت واکسن اسپوتنیک در اروپا را منافع مالی خاص نامید

رئیس جمهوری روسیه نیز روز آدینه در سخنرانی خویش در کنفرانس بین المللی مالی سن پترزبورگ یادآور شد که به تعویق افتادن فرایند ثبت واکسن اسپوتنیک-وی در اتحادیه اروپا با هدف تضمین منافع مالی شرکت های خاص است که در عمل به ضرر شهفرایندان اروپایی تمام می گردد.

پوتین گفت: مسلماً سیاست همیشه در چنین مسائلی وجود دارد، ولی به عقیده من، در این مورد خاص، صحبت بر سر تأمین منافع مالی و تجاری بعضی شرکت هاست که متأسفانه به ضرر منافع شهفرایندان کشورهای اروپایی است.

وی همچنین این عبارت که واکسن اسپوتنیک، سلاحی در دست روسیه است را نیز تفسیر کرد و تأکید کرد: من معتقدم که این مبارزه بر سر پول از سوی کسانی است که داروهایی از این نوع را در سایر کشورها فراوری می نمایند و می خواهند تا بازار کشورهای اروپایی را از آن خود نمایند.

واکسن اسپوتنیک-وی روسیه در 66 کشور دنیا به ثبت رسیده است

ضمن اینکه، کیریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز روز گذشته با اعلام اینکه تأیید واکسن اسپوتنیک از سوی سازمان بهداشت دنیای، طی چند ماه آینده تحقق خواهد یافت، یادآور شد که آژانس دارویی اروپا هم در حال به سرانجام رساندن تحقیقات خود به روی این واکسن روسی است و تا به امروز هیچ اظهار نظر انتقادی از نحوه فراوری یا بخش آزمایشات بالینی آن نداشته است.

دیمیتریف با اشاره به اینکه واکسن اسپوتنیک-وی در حال حاضر در 66 کشور دنیا با جمعیتی بیش از 3.2 میلیارد نفر مورد تأیید قرار گرفته، اطلاع داد که این واکسن روسی در آینده نزدیک در 15 کشور دیگر دنیا هم به ثبت خواهد رسید. وی تأکید کرد که این یک موفقیت بزرگ برای روسیه محسوب می گردد.

این مقام روسی همچنین اظهار داشت که نخستین آزمایشات ترکیبی واکسن اسپوتنیک روسی و واکسن چینی ممکن است در یکی از کشورهای عربی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4421

به "ابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید