آیا چیزی به عنوان درمان پیری وجود دارد؟ مستند جاودانه گران The Immortalists

به گزارش دور زمین، دست کم دو پژوهشگر علوم پزشکی هستند که به طور جدی مدعی اند می توان پیری را به تاخیر انداخت یا حتی درمان کرد! هر دوی آن ها زندگی شان را وقف یافتن آن کرده اند.

آیا چیزی به عنوان درمان پیری وجود دارد؟ مستند جاودانه گران The Immortalists

مستند جاودانه گران The Immortalists ماجرای پرفرازونشیب و جذاب تلاش های این دو پژوهشگر برای گشودن رازی را روایت می کند که می تواند از انتها یافتن حیات جلوگیری کند.

ویلیام اندروز (W. Andrews)، زیست شناس مولکولی و پیری شناس مشهور آمریکایی، معتقد است کلید این کار در دستکاری سلول ها نهفته است. او سرپرستی گروهی از پژوهشگران بود که در سال 1997 برای نخستین بار تلومر های انسانی را تعیین کرد، بخش انتهایی کروموزوم ها که با گذر عمر به طور پیوسته کوتاه تر می شود و رو به تباهی می گذارد.

هدف او یافتن ترکیب شیمیایی مناسبی است که اجازه می دهد این تلومر ها در طول عمر یک انسان اندازه اولیه شان را حفظ کنند. او اطمینان دارد که اگر بتواند در جست وجویش به موفقیت برسد، کشف او می تواند فرآیند پیری را متوقف یا حتی معکوس کند.

او در آزمایشگاهش تا به امروز بیش از 300 هزار ترکیب شیمیایی را آزمایش کرده است. آزمایش های اجرا شده روی موش ها نتایج بسیار امیدوارکننده ای داشتند و اندروز اطمینان دارد که ظرف 15 سال آینده نسخه درمان پیری برای انسان به بازار خواهد آمد.

اوبری دیگری (A. deGrey)، نویسنده و پیری شناس مشهور انگلیسی با ریش بلند و نامرتب که به خرس ها دلبستگی دارد، دومین پژوهشگری است که در این مستند به تصویر کشیده می شود. ذهن درخشان دیگری مانند ظاهر غیرعادی اش مملو از ایده های عجیب وغریب درباره جاودانگی است. او 7 فرآیند زیست شناختی را تعیین کرده است که باور دارد در پیری و تمام بیماری ها و بدکارکرد های بدنی ناشی از آن نقش دارند.

از نگاه او علم با جلوگیری از اتلاف سلولی، معرفی آنزیم های پرقدرت جدید و بازیابی پروتئین های اساسی دی ان ای می تواند عمر انسان را به طور نامحدودی افزایش دهد. بسیاری از متخصصان نظریه های او را بحث برانگیز و جنجالی می دانند اما جامعه محققان علوم پزشکی با وجود تلاش های بسیار و مکرر هنوز نتوانسته اند نادرستی هیچیک از نظریه های دیگری را اثبات کنند.

از نگاه این دو رویاپرداز برجسته و متخصص، نباید پیر شدن را به عنوان یک واقعیت طبیعی و گریزناپذیر پذیرفت. با این حال هردوی آن ها از موانع پیش رو به خوبی آگاهند.

دنیا پر است از شارلتان های پول پرستی که با ادعا های مشابه درباره جاودانگی دست به انواع کلاهبرداری زدهاند. علاوه بر این اگر چنین هدفی دست یافتنی باشد، به نظر می رسد که می تواند پیامد های اجتماعی فاجعه باری در پی داشته باشد. با این حال آن ها در جست و جوی جاری شان برای تغییر طول عمر تبار بشر همچنان صادق و بی واهمه باقی مانده اند.

مستند جاودانه گران داستان عشق به بزرگ اندیشیدن و رویاپردازانی را حکایت می کند که متعهدانه در پی دستیابی به ناممکن هستند.

این مستند 80 دقیقه ای محصول 2014 است و می توانید در یوتیوب آن را تماشا کنید.

منبع: روزنامه سازندگی

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4218

به "آیا چیزی به عنوان درمان پیری وجود دارد؟ مستند جاودانه گران The Immortalists" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا چیزی به عنوان درمان پیری وجود دارد؟ مستند جاودانه گران The Immortalists"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید