آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، هیئت اعزامی مسوولان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی به اندونزی با ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی دیدار و گفت وگو کردند.

آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم

در این دیدار ابتدا صابری معاون آموزشی دانشگاه ضمن ابلاغ سلام ریاست محترم دانشگاه گزارش مفصلی از برنامه ها و دیدارهای هیئت اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی در مدت حضورشان در اندونزی ارائه داد و اهداف دانشگاه را برشمرد.

وی با ارائه گزارشی در خصوص اهداف داخلی و برون مرزی دانشگاه مذاهب اسلامی از جمله ارتباطات دانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاهی دنیا اسلام از جمله کشور اندونزی، اعلام نمود:در همین راستاچند تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه های اندونزی منعقد گردیده و ریاست محترم دانشگاه به این کشور سفر نموده و با علما و شخصیت ها و روسای دانشگاه های این کشور دیدار کردند و متقابلا هیئتی از دانشگاه های اندونزی نیز به دعوت دانشگاه مذاهب به ایران داشتند.

صابری همچنین از سفارت کشورمان و شخص سفیر جهت همکاری های لازم و حمایت هایشان قدردانی کرد.

در ادامه، محمدی سفیر کشورمان در اندونزی ضمن خیر مقدم به هیئت استادان دانشگاه مذاهب اسلامی، به روابط خوب ایران و اندونزی در عرصه های مختلف اشاره نمود و گفت: تا سال قبل دوازدهمین مقصد کالاهای ایرانی کشور اندونزی بود و رشد تجارت ما با این کشور در امسال سه برابر گردیده است و امروز پنجمین مقصد کالاهای ایرانی کشور اندونزی است و اقتصاد ما مکمل همدیگر است.

سفیر ایران در اندونزی ادامه داد: در سازمان های بین المللی نیز اندونزی همواره کنار ایران بوده در قضیه ائتلاف ها و همپیمانی ها علیه ایران همراه نگردیده است و در موضوعاتی همچون یمن و مبارزه با تروریسم در کنار ما بوده است.

محمدی با اشاره به این که در بحث علمی و ارتباطات دانشگاهی نیز تعاملات خوبی بین دو کشور برقرار است، گفت: اما بهترین ارتباط دانشگاهی ایران با اندونزی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی در سال اخیر انجام گرفته و این ارتباط به صورت منظم، مستمر و هدفمند برقرار است.

وی به سفر هیئت اندونزیایی به ایران به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی در سال گذشته اشاره نمود و گفت: این هیئت در ایران به استان های مختلف سفر کردند و دیدارهایی با علما و استادان اهل سنت داشتند و این بسیار موثر و مفید بود.

سفیر کشورمان همچنین ارتباطات علما و شخصیت های اندونزیایی با جمهوری اسلامی ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: این ارتباطات دانشگاهی باید ادامه پیدا کند و حتی در رشته های علوم تجربی و علوم پایه چرا که اندونزی بیش از 260 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 85 درصد مردم آن مسلمان هستند و این فرصت خوبی برای همکاری است.

وی از ابراهیمیان به عنوان رایزن سابق فرهنگی ایران در این کشور برای فعالیت هایشان در خصوص ایجاد ارتباطات علمی و دانشگاهی ایران و اندونزی قدردانی کرد و خواهان تداوم این فعالیت ها و ارتباطات شد و تأکید کرد تا می توانید این ارتباطات را با دانشگاههای دیگر این کشور نیز ادامه دهید.

سفیر کشورمان در اندونزی در سرانجام اعلام آمادگی کرد: هرگونه یاری و حمایتی از طرف ما در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی احتیاج باشد آماده همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 686

به "آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده یاری در راستای تقویت فعالیت های علمی و دینی در اندونزی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید