شروع شمارش معکوس برای وصل شدن ایلام به شبکه ریلی کشور

به گزارش دور زمین، استاندار ایلام از شروع وصل شدن استان به شبکه ریلی کشور اطلاع داد و گفت: صندوق توسعه ملی اعلام آمادگی کرد برای پتروشیمی مهران 1/2 میلیارد دلار تسهیلات ارزی به شرط حضور سرمایه گذار اختصاص دهد.

شروع شمارش معکوس برای وصل شدن ایلام به شبکه ریلی کشور

به گزارش خبرنگاران، قاسم سلیمانی دشتکی در برنامه زنده تلویزیونی از سیمای مرکز استان، با بیان اینکه کوشش های انجام گرفته در راستا توسعه استان در حال نتیجه دادن است، اظهار کرد: بالای 10 هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف سرمایه گذاری شده و کارهای بزرگی در دست اقدام است که برای استان ارمغان توسعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه به زودی آرزوی دیرینه ایلامی ها یعنی اتصال به خط ریلی کشور برآورده خواهد شد، گفت: در حالی که وضعیت مالی سختی داریم اما در ایلام رشد قابل توجه اعتبارات داشته ایم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پیشگیری از سیل در ایلام در تاریخ مدیریت بحران کشور بی نظیر بود، در حالی که بیشترین بارش در کشور را داشتیم اما تلفات انسانی نداشتیم، ادامه داد: صدای مردم مناطق سیل زده استان را به گوش مسئولان کشور رساندیم و ایلام را جز چهار استان اصلی سیل زده کشور قرار دادیم و در مراحل مختلف بحران قبل حین و بعد از بحران بسیار خوب عمل شد و 626 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق سیل زده استان در نظر گرفته شده و تا 50 درصد تخصیص خورده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: بخش زیربنایی با 219 میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و از 210 میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش مسکن 58 میلیارد تومان به صورت تسهیلات بلاعوض و 152 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بوده و در بخش کشاورزی 193 میلیارد تومان اختصاص یافت. از این میزان 99/2 میلیارد تومان یاری بلاعوض و 92/5 میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافته است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بخش آسیب های اجتماعی 3/8 میلیارد تومان به صورت نقد یاری شده است، ادامه داد: نرخ بیکاری در سال 92 بالای 17 درصد و در سال 97 حدود 11/2 و در بهار 98 عدد 9/3 را نشان می دهد تا الان از رتبه اول در سال 92 به رتبه 22 بیکاری کشور رسیده باشیم.

سلیمانی توضیح داد: آغاز به کار طرح ها و پروژه های زیادی چون لرزه نگاری در ایوان و آبدانان نزدیک 700 تا 800 نفر اشتعال زایی ایجاد نموده و پروژه های مهم دیگر چون پتروشیمی و ان. جی. ال صدها نفر اشتغال ایجاد نموده که این علاوه بر اشتغال در اثر اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و اشتغال پایدار روستایی است.

وی گفت: 178 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی اعطا شده است که به طور رسمی 1500 و به طور غیررسمی بالای 5000 نفر اشتغال داشته ایم.

استاندار ایلام با اشاره به حضور مدیران ارشد مالی کشور در هفته گذشته در ایلام، اظهار کرد: این سفر با ترکیب تأثیرگذار قطعاً خیر و برکت فراوانی برای استان خواهد داشت و در این سفر مصوب شد که 30 میلیارد تومان به جاده ایلام به مهران و 80 میلیارد تومان به بیمارستان 376 تختخوابی یاری گردد.

سلیمانی توضیح داد: در این شرایط سخت مالی بودجه ای که از سفر تیم مالی کشور و سیل حاصل شد چندین برابر از بودجه استان است و دو آزاد راه در استان پیگیری می کنیم یکی آزاد راه حمیل به ایلام آغاز شده است دومین آزادراه پل زال به دهلران است که 1,800 میلیارد تومان اعتبار می خواهد که در این سفر در فاز اول برای 800 میلیارد تومان کنسرسیومی متشکل از چهار بانک تشکیل شد.

وی ادامه داد: با صندوق توسعه ملی توافق شد کارخانه های مرتبط با پتروشیمی و پایین دست مورد حمایت قرار گیرند و صندوق توسعه ملی اعلام آمادگی کرد برای پتروشیمی مهران 1/2 میلیارد دلار تسهیلات ارزی به شرط حضور سرمایه گذار اختصاص دهد.

سلیمانی دشتکی توضیح داد: شرکت های ای درو و ایمیدرو برای مشارکت در ایجاد کارخانجات روغن کشی کلزا، ممبران، صنایع پایین دستی پتروشیمی با حضور هلدینگ های بزرگ کشور اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید نمود: کار با اتحاد و وحدت و همدلی نتیجه می دهد و اگر همه با هم باشیم پیروز می شویم و نباید زحمت افراد را مصادره کنیم چون راه توسعه و پیشرفت استان اتحاد و وحدت و برادری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1894

به "شروع شمارش معکوس برای وصل شدن ایلام به شبکه ریلی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع شمارش معکوس برای وصل شدن ایلام به شبکه ریلی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید