شروع دوران 100 روزه طلایی کنکوری ها از امروز

به گزارش دور زمین، 100 روزه پایانی به جامانده تا کنکور که از تعطیلات نوروز هم شروع می گردد مهم ترین روزهای داوطلبان کنکور برای مطالعه است، این مساله را کارشناسان کنکور و رتبه های برتر سال های گذشته تائید نموده اند.

شروع دوران 100 روزه طلایی کنکوری ها از امروز

گروه دانشگاه خبرنگاران؛ کنکور، واژه ای است که از سال ها قبلتا به امروز جوانان کشور با شنیدن آن احساس خاصی پیدا می نمایند، در آن ها که هنوز کنکور نداده اند حسی شبیه دلشوره همراه با هیجان و امید ایجاد می گردد و آن ها که تازه از سد کنکور رها شدند به یاد خاطرات شان می افتند، البته این واژه نه فقط برای جوانان که برای افراد سن و سال دارتر هم خاطراتی به همراه دارد.

سال جاری نیز کنکور سراسری در روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه برگزار می گردد، به عبارتی می توان گفت از امروز تا روز اول برگزاری کنکور دقیقا 100 روز به جای مانده است، 100 روزی که به 100 روزه طلایی معروف است.

شاید سوال گردد که چرا به این 100 روز دوران طلایی کنکوری ها می گویند، زیرا کارشناسان بر این عقیده اند که سه ماهه پایانی مانده به کنکور که برای مرور درس ها و تمرین تست زنی درنظر گرفته می گردد از حساس ترین روزهاست، حتی برترین های کنکور نیز سه ماهه پایانی بخصوص روزهای عید نوروز را برگ برنده خود در کنکور عنوان می نمایند.

چند توصیه خودمانی با کنکوری ها

کارشناسان می گویند: کنکوری ها در 100 روزه پایانی بهتر است بیشتر به تمرین تست زنی و مرور درس ها بپردازند، البته اگر هنوز خواندن درس ها را شروع ننموده اند هم می توانند با یک برنامه ریزی درست از همین حالا شروع نمایند.

به عقیده کارشناسان بهتر است داوطلبان کنکور از حالا به بعد محل جدیدی را برای مطالعه انتخاب نمایند و در جایی باشند که تابلو یا هر چیزی که تمرکزشان را به هم می ریزد در آنجا نباشد، کتابخانه برترین محل است، البته با توجه به شرایط ویژه ویروس کرونا.

دومین کار این است که کنکوری ها باید زمان مشخصی را برای مطالعه روزانه قرار دهند و این مساله را هم معین نمایند که در چه زمان هایی چه کتاب هایی را بخوانند، حتی باید برای سرگرمی و استراحت نیز زمان بگذارند و از این موارد زمان کم ننمایند.

سومین کار، تمرین تست زنی، انجام حاشیه نویسی و خلاصه نویسی است که باید این نکات از حالا در دستور کار قرار گیرد پس داوطلبان کنکور از حالا به بعد تا می توانند سوالات آزمون سال های گذشته را تمرین نمایند.

علاوه بر سرگرمی و استراحت، یک داوطلب کنکور در سه ماهه طلایی خود نباید از ورزش های سبک و پیاده روی غافل گردد.

اما در کل آنچه مهم است اینکه داوطلبان باید به خدا توکل نمایند و اعتماد به نفس و روحیه قوی داشته باشند.

سخن کوتاه برترین های کنکور با داوطلبان

برای اینکه کنکوری ها بهتر با فضای درس خواندن در نوروز و بعد از آن آشنا شوند شاید بهتر باشد سخنانی از برترین های کنکور را هم بشنوند، از این رو با چند نفر از رتبه های برتر کنکور گذشته گفت وگو کردیم.

امیرمهدی زلفی رتبه اول کنکور علوم انسانی سال 1400 گفت: از نوروز به بعد زمان مطالعه ام را بیشتر کردم و تمرین تست زنی را افزایش دادم، سعی کردم نقاط ضعفم را یافته و منابع جدیدی برای برطرف نقاط ضعفم تهیه نموده و آن ها را مطالعه کنم.

پارسا فتحی رتبه دوم کنکور گذشته در گروه علوم تجربی نیز به داوطلبان کنکور توصیه کرد که از زمان به جامانده به خوبی بهره ببرند زیرا نوروز و روزهای بعد از آن برترین زمان برای درس خواندن است و به سرعت هم می گذرد.

وی خطاب به کنکوری ها گفت: بدانید که شرایط برای تمام داوطلبان یکسان است و کسی با دیگری تفاوتی ندارد بنابراین اگر خوب بخوانید و تست بزنید حتما پیروز می شوید، به حواشی دقت نکنید و سعی کنید به زود بیدار شدن و ورزش کردن عادت کنید.

از توصیه های دیگر فتحی به داوطلبان کنکور این است که در تعطیلات نوروز دروس مربوط به سال های دهم و یازدهم با بخوانند.

محمدجواد مهدیان رتبه سوم گروه علوم انسانی در کنکور سال گذشته نیز گفت: بعد از نوروز زمان آشنایی با تست هاست، یعنی باید درس ها جمع بندی شده و تمرین تست شروع گردد، باید داوطلبان با انواع و اقسام تست و تله های تستی آشنا شوند.

وی گفت: اگر پیش از عید دانشجویان تستی را اشتباه می زدند شاید علت این اشتباه در بلد نبودن درس بوده اما بعد از نوروز داوطلب باید درس ها را بلد باشد و علت اشتباه زدن تست احتمالا به علت درک نکردن درست مطالب است بنابراین داوطلبان باید ضعف ها را شناخته و به برطرف آن بپردازند.

مهدیان اضافه نمود: روزهای بعد از نوروز هم تفاوتی با روزهای دیگر ندارد و لازم نیست داوطلبان استرسی به خودشان وارد نمایند، فقط سعی نمایند کار جانبی و حاشیه ای انجام ندهند و بیشتر درس بخوانند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5671

به "شروع دوران 100 روزه طلایی کنکوری ها از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دوران 100 روزه طلایی کنکوری ها از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید