آشنایی با فستیوال های ایتالیا

به گزارش دور زمین، ایتالیا کشوری است که برای فستیوال‌هایش شناخته می‌شود و بسیاری از توریست‌ها برای تجربه فرهنگ و سنت‌های ایتالیایی در این مراسم شرکت می‌کنند. گاهی وقت‌ها گفته می‌شود روزهای معمولی در تقویم از روزهای مصادف با فستیوال‌ها کمتر هستند. هر فستیوالی در ایتالیا سنتی طولانی و ریشه در رویدادی تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گذشته دارد. اگر تصمیم گرفتید در مدت تور ایتالیا به این فستیوال‌ها بروید شرکت در آن‌ها را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آشنایی با فستیوال های ایتالیا

چه به دلایل مذهبی باشد چه دلایل فرهنگی و سنتی، به معنای واقعی کلمه، هزاران فستیوال در ایتالیا وجود دارد و بعضی مواقع به طور غیر منتظره‌ای بهترین‌هایشان آن‌هایی هستند که در شهرهای کوچک برگزار می‌شوند. شاید شایع‌ترین رویداد محلی در ایتالیا دسته‌رَوی‌های مذهبی (حرکت‌های دسته جمعی مردم در خیابان‌ها) است. آدینه مقدس در بسیاری از مناطق ایتالیا، مخصوصا در جنوب کشور گرامی داشته می‌شود. در این مراسم مدل‌هایی از مسیح به صلیب کشیده شده با همراهی اشخاصی که ردای سفید و کلاه به تن دارند و در حال خواندن سرودهای مذهبی مربوط به توبه هستند، در خیابان‌های شهر گردانده می‌شوند.

علی‌رغم کاهش معتقدین مذهب کاتولیک در ایتالیا، در چند دهه گذشته سفرهای زیارتی در حال زیاد شدن بوده‌اند. برای مثال میلیون‌ها زیارت‌کننده در طول شب و با پای پیاده راه افتاده و به سمت زیارتگاه Madonna di Polsi در کوهستان‌های نامهربان Aspromonte در Calabria می‌روند. بزرگترین فستیوال Sardinia یعنی Festa di Sant’Efisio یک راهپیمایی 4 روزه رفت و برگشت از کالیگاری به پولا برای بزرگداشت شهادت این قدیس دارد.

در چند سال اخیر کارناوال‌ها نیز در ایتالیا احیا شده‌اند؛ اگر چه که به اندازه گذشته تنها شادی و تفریح خالص نیستند و با جوی مجلل همراه با لباس‌های فاخر و ماسک‌های دست‌ساز جایگزین شده‌اند. مهم‌ترین مکان‌ها برای این مراسم، ونیز، Viareggio در توسکانی و Acireale در سیسیل هستند. بیشتر فستیوال‌ها بزرگداشت سنت‌های محلی هستند. مسابقات قرون وسطایی مانند مسابقه اسب‌سواری در سیه‌نا بین گروه‌های شرکت‌کننده بسیار محبوب بوده در حالی که در شهرهای دیگر مسابقاتی مانند تیر و کمان و دوئل شوالیه‌ها روی اسب متداولند.

فستیوال‌های مربوط به غذا کمتر در چشم هستند، ولی لذت حضور در آنها کمتر از بقیه نخواهد بود. معمولا این مراسم همراه با رقص‌های سنتی، اجراهای گروه‌های موسیقی و آتش‌بازی‌های پر سر و صدا همراه است. صدها فستیوال غذا در ایتالیا وجود دارد و هر منطقه جشن مختص به خودش را دارد. در تابستان و پاییز اگر در تور ایتالیا بودید به دفاتر توریستی سر بزنید و اطلاعات این فستیوال‌ها را از آن‌ها بگیرید.

برخی از بهترین فستیوال‌های ایتالیا

اگر چه فستیوال Epiphany و Befana امروزه به عنوان یک جشن ملی شناخته می‌شود، با این حال هیچ جا غیر از رم نمی‌توانید روح این فستیوال را درک کنید. بر اساس سنت‌های مسیحیت این فستیوال در روز دوازدهم کریسمس، وقتی که بچه‌ها آمدن ساحره مقدس Befana را جشن می‌گیرند برگزار می‌شود. در واتیکان این فستیوال حال و هوای دیگری دارد. هزاران نفر با لباس‌های قرون وسطایی در خیابان‌ها حاضر شده و به سمت واتیکان حرکت می‌کنند. این فستیوال یکی از مهمترین فستیوال‌های ایتالیا است.

در کنار اهمیت سیاسی رم، تاثیر فرهنگی و ثروت ونیز به خوبی در دوره‌های مختلف تاریخی شناخته شده است و فستیوال رژه قایق Festa Della Sensa شاهدی قوی برای آن است. این فستیوال به صورت نمادین، گسترش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری ونیز را جشن می‌گیرد. در این مراسم قایق‌های سنتی زیبا که با هنرمندی تزئین شده‌اند را می‌بینید که از خلیج تا میدان سینت مارک حرکت می‌کنند. با این قایق‌های رنگارنگ سبک ونیزی که در شهر تردد می‌کنند، باید این زمان در تور ایتالیا و ونیز باشید. این فستیوال در نوزدهم و بیستم می هر سال برگزار می‌شود.

فلورانس نه تنها محل تولد رنسانس ایتالیا بلکه این همان شهری است که سنت موسیقی غربی از آنجا شروع شده است. فستیوال موسیقیایی Festival Del Maggio Musicale Fiorentino همچنان در میان برترین فستیوال‌های کلاسیک موسیقی کشور قرار داشته و شاهدی بر این ادعا است.

ونیز همیشه برای فضای رمانتیکش برای تازه عروس‌ها و دامادها و عاشقان تفریح مشهور بوده است. ولی هیچ مناسبت بهتری برای دیدن این شهر زیبا و رمانتیک غیر از فستیوال Fiesta di San Marco در 25 آوریل وجود ندارد. این فستیوال بزرگداشت قدیس محافظ ونیز است. در طول این فستیوال مردان ونیزی به عشقشان رز قرمز می‌دهند. در این روز فرخنده، بودن در میدان سینت مارک همراه با عشق زندگیتان تا ابد در یادتان خواهند ماند.

Santa Rosalia، قدیس محافظ پالرمو است. محلی‌ها او را La Santuzza یا قدیس کوچک صدا می‌کنند. گفته می‌شود این قدیس در سال 1624 کل شهر را از طاعونی کشنده و همه‌گیر نجات داده است. در فستیوال Festimo di Santa Rosalia که در جولای برگزار می‌شود مردم از این قدیس تقدیر می‌کنند. در طول این مراسم پالرمو با چراغانی‌های زیبا تزئین می‌شود.

بازی پل، یک رویداد ورزشی است که در پیزا در مرکز ایتالیا برگزار می‌شود. تاریخ این رویداد مهم به قرن شانزدهم بر می‌گردد، زمانی که گروه‌هایی از مناطق مختلف پیزا بر سر یک پل بر روی رودخانه Arno با هم مبارزه کردند. با این که نبرد اصلی با خونریزی و مرگ تمام شد، ولی به صورت نمادین در آخرین شنبه ماه ژوئن هر سال جشن گرفته می‌شود. گروه‌های مختلف مردم با لباس‌های قرن هجدهمی تا پل رژه رفته و بر سر یک چرخ دستی که نشان‌دهنده پیروزی است مبارزه می‌کنند.

انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2896

به "آشنایی با فستیوال های ایتالیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با فستیوال های ایتالیا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فستیوال های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید