آب و هوای گوانگجو را بشناسیم

به گزارش دور زمین، گوانگجو در منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری قرار گرفته است، با کلی آفتاب و باران. در گوانجو 100 سال است که برف نیامده است. تابستان‌های این شهر، طولانی، شرجی و داغ و زمستان‌های آن کوتاه، معتدل و آفتابی است. متوسط دما در این شهر 22 درجه سانتیگراد است. ماه ژانویه با متوسط دمای 10 درجه سانتیگراد، پایین‌ترین دمای سال را دارد. بالاترین دمای ثبت شده در این شهر 39 درجه سانتیگراد در ماه جولای بوده است. خاص بودن آب و هوای گوانگجو، باعث شده این شهر حال و هوایی همیشه بهاری داشته باشد.

آب و هوای گوانگجو را بشناسیم

بارش سالانه در گوانگجو 1736 میلیمتر است. آوریل تا اوایل سپتامبر، فصل بارانی است. ژوئن تا سپتامبر گرم‌ترین زمان سال بوده و توفان‌های موسمی زیادی از آوریل تا سپتامبر رخ می‌دهند. بهترین زمان برای رفتن به تور گوانجو پاییز و زمستان است (از اکتبر تا مارس سال بعدش)، چرا که دما معتدل است و بارش باران بسیار کم است. در ژانویه بر خلاف دیگر شهرهای چین، گوانگجو دنیایی از گل می‌شود، با مغازه‌هایی پر از گل‌های شکوفه کرده که تقریبا همه جا هستند. سفر به این شهر در تابستان توصیه نمی‌شود، به این دلیل که هوا مرطوب و بسیار گرم بوده و ممکن است از شدت گرما، خسته و کلافه شوید.

آب و هوای گوانجو در بهار

بهار گوانگجو از مارس تا می است. بهار شروع فصل بارانی است، با بارش‌های فراوان از آوریل تا می. برای این فصل لباس سبک و ژاکت همراه داشته باشید. دوره بهار نمایشگاه گوانجو (Canton Fair) هر سال در ماه‌های آوریل تا می برگزار می‌شود.

آب و هوای گوانگجو در تابستان

تابستان گوانگجو از ژوئن تا اوایل اکتبر است. تابستان‌های این شهر طولانی، داغ و مرطوب هستند. گرم‌ترین ماه‌ها، جولای و آگوست هستند، با دمایی در محدوده 30 درجه در بیشتر روزها. دمای متوسط تابستان در گوانگجو 29 درجه سانتیگراد است. هر از گاهی توفانهای عظیم و توفان‌های تندری در بعدازظهرها اتفاق می‌افتند، بنابراین بردن چتر توصیه می‌شود. برای تابستان‌های این شهر لباس‌های خنک تابستانی مانند شلوارک، پیراهن و دامن همراه داشته باشید. همچنین برای محافظت در مقابل آفتاب، کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب داشته باشید. غیر از این که باید مقدار زیادی آب بنوشید، می‌توانید از چای‌های گیاهی نیز استفاده کنید که در چین بسیار محبوب هستند.

آب و هوای گوانجو در پاییز

پاییز در گوانگجو از نیمه اکتبر تا اوایل دسامبر است. پاییز بسیار کوتاه و در اکثر مواقع دلپذیر بوده و با آفتاب، هوای خنک و کمی باران همراه است. بهترین زمان سفر به گوانگجو پاییز است. متوسط حداقل دما و حداکثر دما در این زمان به ترتیب 20 درجه و 28 درجه در اکتبر، 16 درجه و 24 درجه در نوامبر و 11 درجه و 20 درجه در دسامبر است. یک ژاکت سبک و یک کت برای سردترین مواقع کافی هستند، ولی یک پیراهن آستین بلند برای روزها که گرم‌تر است کفایت می‌کند. به خاطر هوای گرم این شهر برگ‌های درختان هنوز تغییر رنگ نداده‌اند. برای دیدن رنگ‌های پاییزی باید در دسامبر به تور گوانگجو بروید.

آب و هوای گوانگجو در زمستان

زمستان در گوانگجو کوتاه است و از اواخر دسامبر تا فوریه ادامه دارد. آب و هوا معتدل، خنک و خشک است. یکی از بهترین زمان‌های بازدید از گوانگجو این وقت سال است. بر خلاف شهرهای شمالی چین، گوانگجو در زمستان دریایی از گل‌ها است. پایین‌ترین دما و بالاترین دما به ترتیب 9 درجه و 18 درجه در ژانویه و 11 درجه و 18 درجه در فوریه است. شلوار، ژاکت و برخی مواقع یک کت برای گذراندن زمستان در این شهر کافی است. برگ‌های درختان پارک ملی Shimen در دسامبر تغییر رنگ می‌دهند و منظره‌ای زیبا و خارق‌العاده خلق می‌کنند.

نمودار دمای هوای گوانگجو

در نمودار متوسط دما هوای گوانگجو، متوسط دما هم به صورت درجه سلسیوس و هم درجه فارنهایت آورده شده است. ستون‌های زرد دماهای متوسط در طول سال را به فارنهایت نشان می‌دهند. همان‌طور که دیده می‌شود از ماه ژوئن تا اوایل اکتبر، گوانگجو بیشترین دما را دارد.

Guangzhou Temp

نمودار رطوبت هوای گوانجو

در این نمودار، متوسط رطوبت هوای گوانگجو نشان داده شده است. رطوبت با درصد مشخص شده و همانطور که دیده می‌شود رطوبت هوا در بیشتر سال از 70 درصد بالاتر است و تنها در محدوده ماه‌های نوامبر تا دسامبر از 70 درصد پایین می‌آید.

Guangzhou Humidity

نمودار بارش باران در گوانگجو

در نمودار متوسط بارش باران، مقدار بارش باران در گوانجو با واحد میلیمتر مشخص شده است و نقطه‌های آبی رنگ در نمودار نشان دهنده تعداد روزهای بارانی در آن ماه هستند.

Guangzhou rainfall

نمودار شاخص کیفیت هوای گوانگجو

در نمودار شاخص کیفیت هوا (AQI) شما می‌توانید تغییرات این شاخص در طول سال را ببینید. در این شاخص عدد 0 تا 50 نشان دهنده هوای عالی، 50 تا 100 هوای خوب و 100 تا 150 هوای با آلودگی خیلی کم است. عددهای بالاتر از 150 هواهای آلوده را نشان می‌دهند. همان‌طور که دیده می‌شود هوای گوانجو تنها در ماه‌های دسامبر و ژانویه از 100 بالاتر می‌رود و در نتیجه گوانگجو در تمام طول سال هوایی سالم دارد.

Guangzhou AQI

آب و هوای گوانجو در ژانویه

ژانویه سردترین ماه سال در گوانگجو است، ولی به این خاطر که این شهر در منطقه نیمه گرمسیری قرار گرفته، این ماه نیز نسبتا گرم است. زمستان گوانگجو، آب و هوایی معتدل، خنک و خشک دارد. متوسط پایین‌ترین دما و بالاترین دما در ژانویه، به ترتیب 10 و 18 درجه است. متوسط بارش باران در این ماه 49 میلیمتر است. یک پیراهن آستین بلند، یک ژاکت یا کت برای این ماه کافی است. چتر ممکن است به کارتان آید، بهتر است همراه داشته باشید. درست است که بعضی مواقع کت به تن می‌کنید، ولی در روزهای آفتابی، هوا آن قدر گرم است که به نظر نمی‌آید در زمستان هستید.

در ژانویه در گوانگجو چه کار کنیم؟

زمستان یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از گوانگجو است. بر خلاف شهرهای شمالی چین، در ژانویه در تمام گوانگجو گل‌های شکوفه کرده می‌بینید. گوانجو در چین با نام شهر گل‌ها شناخته می‌شود، چرا که در تمام سال باغ‌های سرسبز در آن وجود دارد.

نمایشگاه گل گوانگجو معمولا سه روز قبل از فستیوال بهار شروع می‌شود. هنرمندان بومی در این نمایشگاه‌ها کارهای خطاطی و نقاشی‌های خود را برای فروش عرضه می‌کنند. مهمترین نمایشگاه های گل گوانگجو، نمایشگاه گل Xihu، نمایشگاه گل Donghu، نمایشگاه گل Liwan و نمایشگاه گل Tianhe هستند.

گوانگجو یکی از بهترین شهرهای چین برای جشن گرفتن سال نوی چینی است. سال نو چینی معمولا یک سوم سال‌ها، مصادف با ژانویه است. در این مدت از آتش بازی لذت ببرید، غذاها و خوراکی‌های مخصوص تعطیلات را امتحان کنید، سوغاتی های مخصوص این ایام را بخرید و لباس‌های جشن را امتحان کنید. می‌توانید در مسیر رودخانه مروارید کشتی‌های کروز را سوار شوید و از جاذبه‌های دیدنی گوانگجو لذت ببرید. در زمان سال نو چینی، دیدن آتش بازی از روی رودخانه تجربه‌ای عالی است.

ژانویه یک ماه کم گردشگر برای گوانگجو است، اما اگر سال نوی چینی در ژانویه یا اوایل فوریه باشد، جمعیت زیادی را در ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها خواهید دید. هتل‌های مشهور نیز قیمت‌های بالاتری در ایام سال نو دارند و رزرو کردن پروازها و قطارها نیز سخت‌تر است.

آب و هوای گوانجو در فوریه

آب و هوا در گوانجو در ماه فوریه خیلی متغیر است. تا نیمه یا پایان ماه، هوا خنک، خشک و نسبتا مطلوب است. بعد از آن هوا به طور چشمگیری تغییر کرده و فصل باران‌های موسمی شروع شده و هوا مرطوب و بارانی می‌شود. حدودا 11 روز بارانی در این ماه هست و متوسط بارش باران 70 میلیمتر است. متوسط بالاترین و پایین‌ترین دما در فوریه به ترتیب 11 درجه و 19 درجه است. پیراهن آستین بلند، بلوز، ژاکت و ژاکت سبک ضد آب، بهترین انتخاب‌ها هستند. همراه داشتن چتر هم خیلی مفید فایده است.

در فوریه در گوانگجو چه کار کنیم؟

سال نوی چینی دو سوم سال‌ها با ابتدا یا میانه فوریه مصادف می‌شود. این جشن مهمترین جشن سنتی مردم چین بوده و بهترین زمان برای تجربه فرهنگ سنتی اصیل چین است.

در فوریه می‌توانید از آکادمی خانواگی چن دیدن کنید. این مکان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی برای گردشگران تور گوانجو است. این مکان هم اکنون موزه‌ای است در ساختمانی که مربوط به سلسله Qing می‌شود. می‌توانید از باغ‌ها، جزئیات به کار رفته در ساختمان‌ها و اتمسفر آرامش‌بخش این مکان لذت ببرید.

نمایشگاه بین‌الملی ماشین و تجهیزات الکتریکی گوانگجو (Guangzhou International Auto Motor & Electrical Appliance Exhibition) در ماه فوریه برگزار می‌شود.

فوریه بعضی اوقات ماه کم گردشگر گوانجو است البته به جز زمان‌های تعطیلات فستیوال بهار. در زمان فستیوال، شهر بسیار شلوغ شده و مردم از تعطیلات استفاده می‌کنند تا سفر کنند. پروازها، قطارها و هتل‌ها از قبل پر شده‌اند. اگر در این زمان به گوانجو می‌روید بهتر است از ماه‌های قبل اقدام به رزرو کنید.

آب و هوای گوانگجو در مارس

آب و هوا در گوانجو در اوایل بهار گرم‌تر و بارانی‌تر می‌شود. متوسط پایین‌ترین دما و بالاترین دما به ترتیب 14 درجه سانتیگراد و 21 درجه سانتیگراد است. یک پیراهن آستین بلند، پلوور یا یک ژاکت یا یک ژاکت سبک مقاوم در برابر نفوذ آب کافی است که خنکی صبح‌ها و عصرها را تحمل کنید. چتر فراموش نشود.

در مارس در گوانجو چه کار کنیم؟

گوانجو به عنوان شهری نمایشگاهی و تجاری در چین شناخته می‌شود. این شهر مرکز اصلی یکی از منطقه‌های صنعتی پیشرو در دنیا است، مخصوصا برای لباس و محصولات الکترونیکی. اگر به کارهای تجاری علاقه دارید گوانجو یکی از بهترین مقصدها برای شما است. در عین حال در خود شهر نیز می‌توانید از جاذبه‌های شهر لذت ببرید و اوقات خوشی داشته باشید.

یکی از بهترین خیابان‌ها برای خرید در گوانجو خیابان Shangxiajiu است. در این خیابان مشهور، یشم، صدها مغازه فروش لباس، انواع مختلف چایخانه‌ها و رستوران‌ها را پیدا خواهید کرد. در این خیابان همچنین یک بازار مخصوص گیاهان دارویی چینی وجود دارد. بچرخید، نگاه کنید، خرید کنید، بوها را حس کنید و مزه‌ها را بچشید؛ پشیمان نمی‌شوید.

باغ وحش گوانگجو جایی است که می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید. برای بسیاری از بازدیدکنندگان باغ وحش، شیرها، ببرها و زرافه‌ها به یادماندنی‌ترین حیوانات باغ وحش هستند. باغ وحش گوانگجو حتی از باغ وحش‌های پکن و شانگهای نیز در بعضی جهات بهتر است.

ماه مارس همچنین ماه مهمی برای نمایشگاه‌های تجاری است. این نمایشگاه‌ها شامل این‌ها هستند: نمایشگاه بین‌المللی ماهیگیری گوانگجو (International Fishing Fair)، نمایشگاه صوت و تصویر خانگی گوانجو (Home Audio and Visual Integration Fair)، نمایشگاه توریسم MICE & Leisure گوانجو، نمایشگاه تکنولوژی سرگرمی گوانجو (Entertainment Technology Show)، نمایشگاه صنعت مبلمان گوانگجو (Furniture Industry Fair)، نمایشگاه پارچه‌های مبلمان خانه گوانگجو (Home Textiles Fair) و بسیاری نمایشگاه دیگر که به صنعت ساخت و ساز مربوط می‌شوند.

آب و هوای گوانجو در آوریل

آوریل در گوانگجو زمان گرم شدن هوا و شروع فصل باران‌های موسمی است. متوسط پایین‌ترین دما و بالاترین دما در آوریل به ترتیب 19 درجه سانتیگراد و 25 درجه سانتیگراد است. برای بیشتر افراد، شرایط آب و هوایی این شهر در این زمان از سال ناخوشایند است. با 201 میلیمتر مجموع بارش و رطوبت بالا (84 درصد)، هوای این زمان یکی از شرجی‌ترین زمان‌های سال است. با این حال روزهای آفتابی فرصت خوبی برای لذت بردن از پارک‌های گوانگجو مانند پارک Yuexiu ایجاد می‌کنند. یک لباس آستین بلند برای روزها خوب است و ممکن است به یک ژاکت یا یک ژاکت سبک بارانی برای صبح‌ها یا غروب‌ها نیاز داشته باشید. چتر فراموش نشود.

در آوریل در گوانجو چه کار کنیم؟

نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون فیر) در آوریل برگزار می‌شود. نمایشگاه گوانجو بزرگترین نمایشگاه تجاری چین است و گسترده‌ترین رنج محصولات و بالاترین حجم معاملات تجاری چین را دارد. برای سال 2014 سازمان‌دهندگان نمایشگاه گوانگجو تخمین زدند که 200 هزار تاجر از 212 کشور در این نمایشگاه شرکت کنند و 30 میلیارد دلار خرید کنند.

گوانجو به شهر تجارت خارجی و نمایشگاه‌های تجاری چین مشهور است. در آوریل نمایشگاه‌های صنایع دیگر نیز برگزار می‌شود. همزمان با نمایشگاه گوانجو (Canton Fair)، نمایشگاه صنعت کفش سازی و چندین نمایشگاه مبلمان نیز در آوریل برگزار می‌شوند.

آکادمی خانوادگی چن یکی از محبوب‌ترین مکان‌های برای توریست‌ها در گوانگجو است. این موزه شامل ساختمان‌هایی از سلسله کینگ است که در سال‌های 1800 ساخته شده‌اند. آوریل ماه خوبی برای بازدید از این جاذبه گوانجو است. می‌توانید از باغ‌ها، معماری و دکور ساختمان‌های زیبای این مجموعه لذت ببرید. در این مکان می‌توانید هنرمندانی را ببینید که در حال خلق آثار هنری هستند.

آب و هوای گوانگجو در می

هوای می مرطوب و گرم است. می بارانی‌ترین ماه سال در گوانجو است، با 284 میلیمتر بارش باران. بیشتر روزهای سال در ماه می در گوانجو بارانی است. ماه می در شرجی‌ترین دوره سال قرار گرفته است. رطوبت در این ماه 84 درصد است و متوسط پایین‌ترین و بالاترین دما به ترتیب 22 و 29 درجه سانتیگراد است. یک لایه لباس و یک چتر یا کت بارانی برای ماه می کافی است. اگر روزهایی که باران شدید می‌بارد بخواهید بیرون بروید، بهتر است کت‌های بارانی و کفش‌های ضد آب داشته باشید.

در می در گوانجو چه کار کنیم؟

کانتون فیر که با نام نمایشگاه واردات و صادرات چین یا نمایشگاه گوانجو نیز شناخته می‌شود، از 15 آوریل تا 5 می و از 15 اکتبر تا 4 نوامبر هر سال در گوانگجو برگزار می‌شود. به این دلیل که گوانجو یک منطقه‌ی مهم تجاری در دنیا است، نمایشگاه زیادی را میزبانی می‌کند. بسیاری از تاجران خارجی در این شهر اقامت می‌کنند.

در ماه می نمایشگاه‌های بزرگ دیگر صنایع نیز برگزار می‌شوند. همزمان با نمایشگاه گوانجو (Canton Fair)، نمایشگاه بین‌المللی برندهای مد (International Fashion Brand Fair)، نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات نساجی (International Textile Machinery Fair)، نمایشگاه چوب و کاغذ گوانجو (Wood and Paper Show) و چندین نمایشگاه مرتبط به صنعت چوب نیز در این زمان برگزار می‌شوند.

گوانجو یک مجتمع تجاری لوکس به نام Teemall در منطقه Tianhe دارد. رسیدن به این مجتمع از طریق مترو گوانگجو راحت است. برای خرید کردن خیابان محبوب و خوب Shangxiajiu نیز عالی است. در این خیابان رستوران‌هایی با قیمت‌های متوسط و تعداد زیادی مغازه وجود دارند که محصولات محلی گوانجو مانند جواهرات، لباس و سوغاتی می‌فروشند. یک بازار مخصوص گیاهان دارویی نیز وجود دارد که در آن می‌توانید مکمل‌های غذایی سنتی چین مانند ریشه جینسینگ و زالزالک که در خارج از مرزهای چین نیز محبوب شده‌اند را پیدا کنید.

می ماه پر گردشگر سال برای صنعت توریسم گوانجو است، مخصوصا در روزهای تطیلات روز ملی کارگری. این روزهای تعطیلی معمولا 3 روز اول می را تشکیل می‌دهند و جاذبه‌های گردشگری و شبکه حمل و نقل گوانگجو شلوغ می‌شوند. قیمت هتل‌ها ممکن است بالاتر از معمول شود و سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی نیز شلوغ است، بنابراین بلیت‌های هواپیما و قطار سخت‌تر پیدا می‌شوند.

آب و هوای گوانجو در ژوئن

گوانجو برای تابستان‌های سوزانش که تا اوایل اکتبر ادامه دارد مشهور است. آب و هوا، بارانی و داغ است با روزهای گرم و آفتابی که گه‌گاهی اتفاق می‌افتند. متوسط پایین‌ترین و بالاترین دما در ژوئن به ترتیب 24 و 31 درجه است. ماه ژوئن ماه بارانی گوانگجو است با 276 میلیمتر بارش باران. بیشتر روزها در ماه ژوئن باران می‌بارد. این ماه با 84 درصد رطوبت، یکی از شرجی‌ترین ماه‌های سال است. به خاطر هوا به شما پبیشنهاد می‌کنیم روزها را در محیط‌های داخلی یا مجتمع‌های خرید بگذرانید یا از جاذبه‌هایی که در فضای باز نیستند دیدن کنید. برای این ماه لباس‌های تابستانی مانند دامن، شلوارک و تیشرت بپوشید. چتر و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید. مقدار زیادی آب بنوشید. همچنین می‌توانید چای گیاهی و Bubble tea (یک چای مخصوص مخلوط با میوه و شیر) که بین مردم گوانگجو خیلی محبوب هستند بنوشید.

در ژوئن در گوانجو چه کار کنیم؟

در این زمان در گوانجو، شاید بهترین انتخاب‌ها گشتن در مجتمع‌های خرید باشد. یکی از مجتمع های لوکس گوانگجو مجتمع Teemall است که در منطقه Tianhe قرار گرفته و به راحتی از طریق خط 1 و 3 مترو گوانجو در دسترس است. برای رفتن به این مجتمع باید در ایستگاه Tiyuxi پیاده شوید. چندین برند معتبر مانند زارا و تعداد زیادی رستوران آسیایی با قیمت‌های متوسط در این مجتمع یافت می‌شوند.

مسافرانی که از خوردن میوه شیرین و آبدار لیچی (Lychee) لذت می‌برند، نباید فستیوال سالانه Zengcheng Litchi را از دست بدهند. میوه Lychee مزه خوبی دارد و برای سلامتی نیز مفید است. فستیوال قایق اژدها معمولا در ژوئن یا اواخر می برگزار می‌شود. این فستیوال روز پنجم ماه پنجم تقویم چینی برگزار می‌شود. در مدت فستیوال جشن‌های بسیاری در گوانجو برگزار می‌شوند.

نمایشگاه تجهیزات هتل گوانجو، هر ساله در این شهر برگزار می‌شود. هر سال نمایش‌دهنده‌هایی از چین، آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. ژوئن زمان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ دیگر صنایع نیز هست. نمایشگاه بین‌المللی روبوتیک (International Robotics Exhibition) و نمایشگاه استیل ضد زنگ گوانجو (Guangzhou Stainless Steel Exhibition) در ژوئن برگزار می‌شوند.

ژوئن ماه پر گردشگر سال برای گوانجو نیست. قیمت‌های هتل‌ها معمولی است و بلیت پروازها و قطارها در دسترس هستند.

آب و هوای گوانگجو در جولای

جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال در گوانگجو هستند. آب و هوای گوانگجو در این ماه‌ها به شدت گرم و همچنین بارانی است. بالاترین دما در روز متعلق به ظهرها است که گاهی به بالای 35 درجه سانتیگراد می‌رسد. متوسط دما در تابستان‌ها 29 درجه سانتیگراد بوده و شب‌ها هم دما چنان تغییری نکرده و در حدود 26 درجه سانتیگراد است. بیشتر روزها در این ماه از سال باران می‌بارد و رطوبت 82 درصد است.

برای این ماه همراه خود شلوارک، تیشرت و دامن داشته باشید. وقتی در این ایام در گوانگجو بودید، پوست خود را با کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب در مقابل نور خورشید محافظت کنید. حتما چای محلی این شهر را امتحان کنید. این چای در گوانجو بسیار محبوب است و باور عموم بر این است که می‌تواند دمای داخلی بدن را کم کند. توصیه‌ می‌کنیم برای توفان‌های تندری معمول در بعدازظهرها و توفان‌های گرمسیری که گه‌گاه اتفاق می‌افتند، چتر همراه داشته باشید.

در جولای در گوانجو چه کار کنیم؟

به خاطر گرمی هوا در این زمان در گوانگجو شاید بهترین انتخاب برای شما بازدید از موزه‌ها یا جاذبه‌های گردشگری با محیط‌های سر بسته باشد.

موزه Sun Yat Sen گوانجو، موزه‌ای کوچک در یک پارک با فضای فوق‌العاده دلپذیر است. این موزه مکان بسیار خوبی است برای آموختن در مورد تاریخ چین و کسب اطلاعات در مورد پدر چین مدرن. این موزه با پیاده‌روی کوتاهی از پارک Yuexiu در دسترس است.

می‌توانید در خود پارک Yuexiu قدم زده و از هوای تابستانی بزرگترین پارک شهر لذت ببرید. این پارک حدود یک کیلومتر مربع وسعت دارد و شامل تپه‌ها، تعداد زیادی باغ و سه دریاچه است. این پارک طراحی شده تا هم زیبا باشد هم جذاب. می‌توانید در این پارک ورزش کنید یا مردم محلی را که در حال ورزش کردن و انجام حرکات رزمی هستند تماشا کنید. از طریق خط دو مترو گوانگجو می‌توانید به این پارک برسید.

نمایشگاه‌های تجاری ماه جولای در گوانجو شامل Fastener Trade Show، نمایشگاه دکوراسیون ساختمان (Building Decoration Fair) و نمایشگاه بین‌المللی بسته‌بندی (International Packing Box Show) هستند.

جولای ماه پر گردشگری برای صنعت توریسم و مسافرت گوانجو نیست. اتاق‌های هتل‌ها و بلیت قطارها و پروازها معمولا در دسترس هستند.

آب و هوای گوانجو در آگوست

آگوست دومین ماه گرم سال در گوانجو است. بالاترین دما در ظهرها به 35 درجه سانتیگراد می‌رسد. متوسط پایین‌ترین و بالاترین دماها در آگوست در گوانگجو به ترتیب 25 درجه سانتیگراد و 33 درجه سانتیگراد است. هم آفتاب‌های سوزان وجود دارد و هم شرایط شرجی؛ رگبارهای سنگین بعدازظهرها و توفان‌های گه‌گاه هم اتفاق می‌افتند. بیشتر روزها در این ماه سال نیز باران می‌بارد و رطوبت متوسط نیز 82 درصد است.

لباس‌های تابستانی مانند دامن، تیشرت و شلوارک برای این زمان مناسب هستند. کرم ضد آفتاب و عینک دودی بزنید و کلاه داشته باشید و حتما مقدار زیادی آب بنوشید. چای گیاهی در تابستان بین مردم بسیار محبوب است. مردم گوانگجو معتقدند که این چای دمای بدن را کاهش می‌دهد، شما هم امتحان کنید. توصیه می‌کنیم چتر همراه داشته باشید، مخصوصا زمان‌هایی که قرار است توفان در پیش باشد.

در آگوست در گوانجو چه کار کنیم؟

فستیوال نیلوفر آبی گوانگجو در ماه‌های جولای و آگوست در منطقه Fanyu برگزار می‌شود. بازدیدکننده‌ها نه تنها می‌توانند گل‌های شکوفه کرده نیلوفرهای آبی زیبا را ببینند، بلکه می‌توانند از نمایش‌های هنری لذت برده و از خوراکی‌هایی که با نیلوفر تهیه شده‌اند لذت ببرند. گیاه نیلوفر آبی به عنوان خوراکی در چین استفاده می‌شود. صدها هزار نفر از این فستیوال دیدن می‌کنند و این فستیوال یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گل گوانگجو است. گوانجو به خاطر همیشه سرسبز بودنش گاهی اوقات شهر گل چین خوانده می‌شود.

جزیره شیامان، محلی عالی برای قدم زدن و دیدن جاذبه‌های این منطقه از شهر است. جزیره Shamian پارک‌های زیبا و ساختمان‌های زیادی دارد که یادگار دوره‌ای است که گوانگجو در قرن نوزدهم در مالکیت خارجی‌ها بوده است. ساختمان‌ها صد سال یا بیشتر عمر دارند و نمونه‌های خوبی از معماری غربی در گوانجو هستند.

مانند دیگر ماه‌ها آگوست هم زمان برگزاری تعداد زیادی نمایشگاه تجاری در گوانجو است. نمایشگاه بین‌المللی برق خورشیدی (International Photovoltaic Exhibition) و نمایشگاه انرژی سوخت زیستی (Biomass Energy Exhibition) از جمله این نمایشگاه‌ها هستند.

آگوست ماه پرگردشگری برای گوانجو نیست. جاذبه‌های دیدنی شلوغ نیستند و قیمت‌های پروازها و قطارها و قیمت هتل‌ها با تخفیف همراه هستند.

آب و هوای گوانگجو در سپتامبر

گرمای تابستان گوانجو در سپتامبر نیز ادامه دارد، ولی باران کمتری می‌بارد و مجموع بارش 166 میلیمتر است. متوسط پایین‌ترین و بالاترین دما در این زمان از سال 23 و 31 درجه است. نیمه اول سپتامبر معمولا ابری و بارانی است و در نیمه دوم ماه هوا خشک‌تر می‌شود و صبح‌ها و غروب‌ها هوا خنک‌تر است.

لباس‌های تابستانی مانند دامن، تیشرت و شلوارک همچنان لباس‌های مناسب این ماه گوانگجو هستند و همچنان محافظت در برابر نور خورشید شدیدا توصیه می‌شود. ولی هر چه به سمت پایان ماه می‌رویم ممکن است به لباس‌های گرم‌تری برای بعدازظهرها و صبح‌ها نیاز داشته باشید. چتر هم فراموش نشود.

در سپتامبر در گوانجو چه کار کنیم؟

فستیوال نیمه پاییز گوانگجو دومین فستیوال سنتی بزرگ در چین است. فستیوال نیمه پاییز گوانجو معمولا با ماه سپتامبر مصادف می‌شود ولی بعضی مواقع در اوایل اکتبر نیز برگزار می‌شود. فستیوال نیمه پاییز، فستیوال ماه کامل و فستیوال برداشت محصول است. کیک‌های Moon که با میوه‌ها و آجیل‌های فصلی پر شده‌اند محبوب‌ترین خوردنی‌های فستیوال هستند.

اگر در زمان فستیوال نیمه پاییز چین به گوانگجو رسیدید، می‌توانید یک کشتی کروز رودخانه مروارید را سوار شوید و با خوردن نوشیدنی‌ها و کیک‌های مخصوص این فستیوال یک تجربه فراموش نشدنی برای خود بسازید. نور ماه کامل، رودخانه مروارید را با رنگ نقره‌ای روشن کرده و ساختمان‌های نورپردازی شده اطراف رودخانه، به زیبایی این منظره می‌افزایند.

نمایشگاه بین‌المللی ریخته‌گری و قالب‌سازی (International Mould and Die Exhibition) در ماه سپتامبر در گوانجو برگزار می‌شود.

سپتامبر معمولا یکی از سه ماه پر گردشگر گوانگجو است. اگر فستیوال نیمه پاییز در این ماه باشد که معمولا هم هست، توریست‌های چینی بسیاری را خواهید دید. همچنین تعداد مسافرت‌ها در پایان ماه و برای تعطیلات یک هفته‌ای اول اکتبر (روز ملی چین) بالا می‌رود. در زمان این تعطیلات، پروازها، قطارها و اتوبوس‌ها شلوغ هستند و اقامتگاه‌ها پر شده‌اند.

آب و هوای گوانجو در اکتبر

پاییز در گوانجو از نیمه‌های اکتبر شروع می‌شود. هوا در این ماه گرم و آفتابی است همراه با کمی باران. متوسط پایین‌ترین و بالاترین دما در اکتبر به ترتیب 21 و 28 درجه سانتیگراد است. حدود 7 روز از ماه باران می‌بارد و مقدار بارش 87 میلیمتر است. یک تیشرت یا پیراهن آستین بلند برای روزهای گرم کافی است، ولی اوایل صبح‌ها و غروب‌ها احتمالا به ژاکت سبک نیاز خواهید داشت.

در اکتبر در گوانجو چه کار کنیم؟

اکتبر و نوامبر معمولا دلپذیرترین ماه‌های سال برای انجام فعالیت‌های خارج از خانه و دیدن جاذبه‌های گردشگری در گوانجو، هنگ کنگ و ماکائو هستند. فستیوال نیمه پاییز معمولا در سپتامبر برگزار می‌شود، اما اگر با ماه اکتبر مصادف شد می‌توانید از جشن‌هایی که در این زمان برگزار می‌شوند لذت ببرید. خوردن کیک ماه، پر شده با میوه و آجیل، یکی از کارهایی است که حتما باید در این مدت در گوانگجو انجام دهید.

نمایشگاه کانتون یا نمایشگاه گوانجو از 15 اکتبر تا 4 نوامبر برگزار می‌شود. نمایشگاه گوانگجو بزرگترین نمایشگاه تجاری چین است و سالانه صدها هزار نفر را از سراسر دنیا به این شهر می‌کشاند.

اکتبر نیز یکی از سه ماه پر گردشگر گوانگجو است. تعطیلات اول اکتبر (روز ملی چین) برای بسیاری از مردم تعطیلاتی یک هفته‌ای است. این هفته از ماه اوج سفرها در چین است. اگر در این زمان قصد رفتن به گوانجو را دارید توصیه می‌کنیم از قبل‌تر رزروهای خود را انجام دهید.

آب و هوای گوانگجو در نوامبر

اکتبر و نوامبر بهترین ماه‌ها برای سفر به گوانجو هستند. هوا دلپذیر، خنک و آفتابی است و به ندرت باران می‌آید. معمولا تنها 5 روز بارانی در نوامبر وجود دارد و مجموع بارش باران 35 میلیمتر است. متوسط پایین‌ترین و بالاترین دما در نوامبر در گوانگجو به ترتیب 16 و 24 درجه است. پیراهن‌های آستین بلند و شلوار در طول روز، وقتی که هوا گرم است، کافی است ولی اوایل صبح و غروب‌ها یک ژاکت و یا سوئیشرت لازم می‌شود.

در نوامبر در گوانجو چه کار کنیم؟

نوامبر یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام فعالیت‌های خارج از منزل و دیدن جاذبه‌های گوانجو و همچنین منطقه‌های جنوب چین مانند شنزن، هنگ گنک و ماکائو است. روزهای خنک‌تر و کوتاه‌تر نوامبر، منظره‌هایی عالی در پارک‌های اطراف شهر مانند پارک جنگلی شیمن (Shimen) به وجود می‌آورند. پارک ملی Shimen حدود 1.5 ساعت رانندگی به سمت شمال با گوانگجو فاصله دارد و دارای جنگل‌هایی با درختان رنگارنگ و بامبوهای فراوان است.

یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به کشتی کروز رودخانه مروارید، نوامبر است. در بعضی کشتی‌های کروز رودخانه شام ارائه می‌شود. توریست‌های گوانجو می‌توانند از تماشای منظره‌های روشن و رنگارنگ اطراف رودخانه و برج کانتون که یکی از بلندترین سازه‌های دنیا است لذت ببرند.

هوای آفتابی و خنک نوامبر، زمانی عالی برای رفتن به باغ وحش گوانگجو فراهم می‌کند. می‌توانید ساعتها پیاده‌روی کرده و از بخش‌های مختلف باغ وحش و باغ‌های آن دیدن کنید. باغ وحش گوانگجو یکی از بهترین باغ وحش‌های چین است. این باغ وحش حتی از باغ وحش پکن و شانگهای نیز بهتر است.

چهار روز آخر نمایشگاه گوانگجو (Canton Fair) و نمایشگاه محصولات مرتبط به مادر و کودک (Mother-Infant-Child Products Fair)، نمایشگاه بین‌المللی فلزکاری و ریخته‌گری شهر Dongguan و چند نمایشگاه دیگر در Dongguan از جمله نمایشگاه‌هایی هستند که در نوامبر برگزار می‌شوند.

گوانجو سطح متوسطی از توریست‌ها و مسافرها را در نیمه اول نوامبر و نسبت کمتری را در نیمه دوم ماه نوامبر و ماه دسامبر تجربه می‌کند. پروازها، قطارها و هتل‌ها در دسترس هستند و قیمت‌ها اقتصادی‌تر هستند.

آب و هوای گوانجو در دسامبر

زمستان در گوانجو کوتاه است و از دسامبر شروع می‌شود. متوسط پایین‌ترین و بالاترین دما در دسامبر به ترتیب 11 و 20 درجه است. تنها 5 روز بارانی در این ماه وجود دارد و مجموع بارش 32 میلیمتر است. یک پیراهن، یک ژاکت سبک و یک کت برای زمستان‌های این شهر کافی است.

در دسامبر در گوانجو چه کار کنیم؟

دسامبر به خاطر هوای معتدل، خنک و خشکش یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به تور گوانجو است. زمستان‌ها در گوانگجو تعداد زیادی باغ با گل‌های شکوفه کرده وجود دارد و همه جای شهر می‌توانید بازارهای گل را ببینید. کریسمس نیز یک فستیوال پرطرفدار در گوانجو شده است، مخصوصا میان جوانان.

کریسمس در گوانگجو یک فرصت عالی برای خرید کردن است. مجتمع‌های تجاری بزرگ در منطقه Tianhe مانند TeeMall حسابی شلوغ هستند. یک بازار کریسمسی مخصوص در هتل Grand Hyatt Guangzhou برقرار می‌شود. هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره گوانجو نیز شام‌های مخصوص کریسمس ارائه می‌کنند. اگر می‌خواهید کریسمس را در ابعاد مجلل‌تر و بزرگتر تجربه کنید، باید به هنگ کنگ بروید، جایی که رویدادها و سرگرمی‌هایی بزرگ و در سطح جهانی برگزار می‌شود. کریسمس یکی از اصلی‌ترین جشن‌های هنگ کنگ است. از گوانجو می‌توانید با قطار سریع‌السیر در عرض 2 تا 3 ساعت به هنگ کنگ بروید.

در هوای آفتابی و خنک دسامبرهای گوانجو، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید لذت بردن از مناظر پارک ملی Shimen است. پارک شیمن یک ساعت و نیم به سمت شمال شرقی با گوانگجو فاصله دارد. در دسامبر رنگ درختان تماشایی است و این پارک مکانی عالی برای قدم زدن است.

دسامبر ماه کم گردشگر گوانجو است و قطارها، پروازها و هتل‌ها به راحتی در دسترس هستند.

انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2772

به "آب و هوای گوانگجو را بشناسیم" امتیاز دهید

2 کاربر به "آب و هوای گوانگجو را بشناسیم" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای گوانگجو را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید