آشنایی با آب و هوای پاتایا

به گزارش دور زمین، پاتایا شهری ساحلی در کشور تایلند است که مانند دیگر شهرهای کشور تایلند آب و هوای گرمسیری دارد. آب و هوای این شهر را می‌توان در 3 دسته گرم، سرد و بارندگی تقسیم بندی کرد. در این مقاله همچنین با بهترین زمان سفر با تور پاتایا آشنا خواهید شد.

آشنایی با آب و هوای پاتایا

فصل سرد پاتایا

فصل سرد در این شهر از ماه نوامبر آغاز شده و تا فوریه ادامه پیدا خواهد کرد. در این فصل هوا آن‌چنان سر نخواهد و اصطلاح خنک برای این آب و هوا بسیار مناسب است. دراین فصل بارش باران بسیار کم شده و گرما اما نه خیلی داغ است. بالاترین درجه دما در این ماه‎‌ها 31 درجه سانتیگراد و پایین‌ترین درجه آن21 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در این زمان شهر پاتایا میزبان گردشگران بیشتری با تور پاتایا است.

قبل از همراهی با تور پاتایا حتما از وضعیت آب و هوایی این شهر در زمان سفر خود مطلع شوید. نداشتن لباس مناسب و یا نداشتن برنامه سفر هماهنگ با وضعیت آب و هوایی ممکن است، کیفیت سفر شما را پایین بیاورد.

فصل گرم پاتایا

ماه‌های آوریل و مه فصل گرم پاتایا را تشکیل می‌دهند. بیشترین دما در این ماه‌ها 33 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما در شهر پاتایا بین 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این فصل سوزان و گرم که ناخوشایند می‌باشد و برای افرادی که زیاد گرما علاقه دارند، مناسب نیست. نسیم دریا، به خنک شدن هوا کمک کرده اما با این حال، رطوبت بسیار بالا خواهد رفت. در این زمان، میزان بارش بسیار کم شده و بیشتر در اواخر ماه‌های مه و آوریل بارش باران افزایش پیدا می‌کند.

فصل بارندگی پاتایا

باران‌های سیل آسا شدید اما کوتاه در بین ماه‌های ژوئن و اکتبر معمولا رخ می‌دهد، این فصل تعداد گردشگران به طبع کاهش یافته و هزینه‌های سفر واقعا ارزان‌تر می‌شود. میزان درجه حرارت در این ماه‌ها در طول روز در حدود 31 درجه سانتی‌گراد می‌باشد که در شب این دما به 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. اگر می‌خواهید یک تور پاتایا ارزان‌تر را تجربه کنید، می‌توانید فصل بارندگی پاتایا را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به پاتایا 

این شهر آب و هوای خنک‌تری نسبت به شهر بانکوک دارد. هوا در فصل سرد پاتایا بسیار عالی ‌بوده اما در ماه آوریل، هوا گرم شده و فصل‌های بارانی از ماه مه تا نوامبر به طول می‌انجامد، در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز بارش باران شدید خواهد شد. با توجه به وضعیت آب و هوایی این شهر، فصل سرد بهترین زمان سفر با تور تایلند می‌باشد. قبل از سفر به این شهر ساحلی زیبا حتما از وضعیت آب و هوای آن مطلع شوید.

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2792

به "آشنایی با آب و هوای پاتایا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با آب و هوای پاتایا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید