بررسی ماه به ماه آب و هوای مالزی

به گزارش دور زمین، سخت است بتوان به سوال چه زمانی به تور مالزی برویم جواب دقیقی داد. یافتن بهترین زمان برای رفتن به این کشور زیبا، بستگی به مقصدی دارد که تصمیم دارید ببینید. اگر قرار بود تنها یک ماه از سال را برای این سفر انتخاب کنیم آن ماه آوریل خواهد بود. آن چیزی که در مورد آوریل‌های مالزی خوب است، این است که این ماه تنها ماهی است که در آن خبری از موسم‌های بارندگی نیست. ساحل غربی با آمدن فصل بارانی فاصله زیادی دارد و ساحل شرقی هم به موسم بارندگی خودش نزدیک شده است. با این که یک بازه‌ی کوتاه است اما با این حال شما می‌توانید مالزی را بدون تمام محدودیت‌های آب و هواییش و با خیال راحت ببینید. اما اینطور نیست که بگوییم آب و هوای آوریل ایده‌آل است؛ مانند بیشتر روزهای سال احتمال بارش باران در این ماه هم وجود دارد. باران‌ها شدید اما سریع هستند و آن قدر بد نیستند که روز شما را به طور کامل خراب کنند. در ادامه ماه به ماه آب و هوای بخش‌های شرقی و غربی را بررسی کردیم تا شما بتوانید بهترین زمان را متناسب با برنامه خودتان انتخاب کنید.

بررسی ماه به ماه آب و هوای مالزی

آب و هوای مالزی در ژانویه

در ژانویه آب و هوای مالزی یک جورایی درهم و برهم است. در حالی که در برخی مناطق مانند پنانگ هوا خشک و آفتابی است، ساحل شرقی درگیری شدید با موسم بارندگی شمال شرقی دارد. با این حال به طور کلی مالزی در این ماه تقریبا آفتابی و نسبتا خنک‌تر از حالت معمول است. با وجود تعطیلات و مراسمی مانند سال نوی چینی اگر در این زمان تمایل داشتید به تور مالزی بروید حتما از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. اگر در ژانویه به این سفر رفتید بهتر است بازدید از جزایر پرهنتیان و تیومان را در برنامه سفر خود قرار دهید. شهرهایی مانند ملاکا، کوالالامپور و جورج‌تاون و همچنین سواحل لنکاوی در این وقت سال برای دیدن عالی هستند.

آب و هوای مالزی در فوریه

فوریه یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به تور مالزی است. با روزهای آفتابی، بارش کم باران در تقریبا تمام شبه جزیره و تعداد کمتر توریست‌ها، شما دردسرهای کمتری خواهید داشت و اتاق‌های با قیمت‌های پایین‌تری پیدا خواهید کرد. استثنا ساحل شرقی است که در آنجا فصل بارانی با تمام قوا مشغول فعالیت است. ساحل غربی مکانی عالی برای رفتن در فوریه است؛ پنانگ و لنکاوی در آفتابی‌ترین و خشک‌ترین حالتشان قرار دارند. متوسط میزان بارش باران در کوالالامپور هم نسبت به ژانویه یا مارس کمتر است. حتی کوتا کینابالو در صباح (یکی از پرباران‌ترین شهرهای کشور) در فوریه نسبتا خشک است و در نتیجه این ماه به یکی از بهترین زمانها برای بالا رفتن از کوهستان کینابالو تبدیل می‌شود. در این زمان به مقصدهای گردشگری مشهوری مانند جزایر پرهنتیان و تیومان نروید، چرا که در این زمان موسم شمال شرقی با خود بادهای شدید و بارش‌های سنگین را می‌آورد.

آب و هوای مالزی در مارس

ماه مارس تغییرات قابل توجهی را به ساحل شرقی می‌رساند. موسم بارندگی از این منطقه عبور کرده و جزیره‌ها برای بهترین زمان‌های سالشان آماده می‌شوند. در مجموع البته وضعیت آب و هوا در ماه مارس در کل مالزی گرم و شرجی است، که آنچنان هم جای تعجبی ندارد. اما با رفتن به تور مالزی در ماه مارس به چه نقاطی می‌توان رفت؟ در حالی که موسم بارندگی در حال خروج از کشور است، ساحل شرقی و مناطقی مانند جزیره‌های تیومان و پرهنتیان در شرایط آماده‌سازی برای پذیرایی از گردشگران قرار می‌گیرند. هم لنکاوی و هم پنانگ انتخاب‌هایی عالی برای ماه مارس هستند. بخش آخر موسم بارندگی شمال شرقی بارشهای سنگین‌تر از معمول را در زمینهای کم ارتفاع و همچنین مناطق بلندی مانند بلندی‌های کامرون، کوالالامپور و ملاکا باعث می‌شود. اما آنقدر نخواهد بود که بخواهیم توصیه کنیم در این ماه به سفر نروید.

آب و هوای مالزی در آوریل

ساحل غربی مالزی در ماه آوریل به خصوص در نیمه دوم، افزایش در بارش‌ها را به خود می‌بیند، چرا که کم کم به موسم بارندگی وارد می‌شود. ساحل شرقی در طرف مقابل قرار دارد و فصل خشک با تمام ویژگی‌هایش برقرار است. با وجود بارش‌ها، آوریل در تمام کشور گرم است. بارش‌های ماه آوریل سنگین اما کوتاه هستند و بیشتر ساعت‌های روز را آرام و بدون مشکل رها می‌کنند. در مجموع از آنجا که نه ساحل شرقی و نه غربی به طور کامل در موسم بارندگی نیستند، آوریل یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به تور مالزی است. آوریل زمان خوبی برای دیدن بیشتر بخش‌های کشور است. در حالی که بارش‌ها در ساحل غربی زیادتر می‌شوند محبوبیت ساحل شرقی در بین گردشگران بیشتر می‌شود. آوریل وقت خوبی برای رفتن و دیدن تیومان، ترنگانو، کوانتان و جزیره کمتر شناخته‌شده ردانگ در خشک‌ترین حالتشان در طول سال هستند. مقصدهای گردشگری در شبه جزیره مانند کوالالامپور، ملاکا و بلندی‌های کامرون همچنان محبوب هستند حتی با وجود این که وضعیت پر باران‌تری دارند. در ابتدای ماه مناطقی مانند پنانگ و لنکاوی بارش‌های کمتری را به خود می‌بینند.

آب و هوای مالزی در می

در ماه می آب و هوا در ساحل غربی شروع به تغییر و بدتر شدن می‌کند و بادهای تند و بارش‌های شدید از راه می‌رسند. ساحل شرقی اما در این زمان میزبان بیشترین تعداد گردشگر در طول سال است. اما چه مکانهایی برای رفتن در تور مالزی در این زمان بهتر هستند؟ به خاطر وجود بارش‌های شدید و توفان‌های تندری بهتر است سمت پنانگ و لنکاوی نروید. مقصدهای ساحل شرقی برای این وقت سال ایده‌آل هستند. می زمانی عالی برای غواصی در سواحل جزایر پرهنتیان، تیومان، ردانگ و تنگول است.

آب و هوای مالزی در ژوئن

از جنبه آب و هوا اگر بخواهید نظر دهید، در ژوئن در مالزی کلی چیز برای دوست داشتن وجود دارد. ساحل شرقی همچنان نسبتا خشک است؛ در تمام مناطق سال غربی و شبه جزیره نیز بارش‌ها به مقدار قابل توجهی کم شده‌اند. تعطیلات مدارس باعث می‌شود این ماه به فصل پرگردشگر تبدیل شود. قبل از رفتن رزروهای خود را انجام دهید تا بتوانید با بهترین قیمت برای خودتان هتل بگیرید. با این که ساحل غربی همچنان باران را به خود می‌بیند اما این بارش‌ها به این مقدار نیستند که شما را از اضافه کردن پنانگ، پانگکور و لنکاوی به برنامه سفرتان در تور مالزی باز دارند. دیدن پایتخت در ژوئن هم ایده بدی نخواهد بود چرا که کوالالامپور در این ماه در خشک‌ترین و خنک‌ترین حالتش است. ساحل شرقی به خصوص تیومان، ردانگ و پرهنتیان نیز در وضعیت خوبی قرار دارند. اگر وقتی عالی برای غواصی در این مناطق وجود داشته باشد، آن زمان ماه ژوئن خواهد بود.

آب و هوای مالزی در جولای

در این ماه در ساحل شرقی فصل خشک از راه رسیده و مسافران تور مالزی این مناطق را حسابی شلوغ کرده‌اند. در همین زمان ساحل غربی یک جهش دیگر در بارش‌ها را خواهد دید. هوا در تمام کشور گرم است و مناطق غربی شبه جزیره بالاترین سطح شرجی بودن را تجربه می‌کنند. تعداد توریست‌ها در ماه جولای در تمام مالزی بالا است، به خصوص در امتداد ساحل شرقی. برای این که بتوانید در سفرتان بهترین آب و هوای این کشور را تجربه کنید، به مقصدهای گردشگری ساحل شرقی مانند تیومان و پرهنتیان بروید و نگران جمعیت زیاد نباشید. اگر تصمیم داشتید از جزایر ساحل غربی مانند پنانگ و پانگکور و لنکاوی دیدن کنید خود را برای بارش‌های سریع و شدید بعدازظهرها و توفان‌های تندری آماده کنید.

آب و هوای مالزی در آگوست

ساحل شرقی مالزی در ماه آگوست آب و هوایی بهتر از متوسط دارد و در نتیجه میزبان خیل عظیمی از مسافران تور مالزی است. در غرب وضعیت آب و هوا بین گرم و مرطوب و بارش‌های شدید در نوسان است. با وجود این آب و هوای نه چندان دلپذیر در سراسر کشور، توریسم همچنان سرزنده و برقرار بوده چرا که این دوره با تعطیلات تابستانی در بسیاری از کشورها همزمان است؛ پس برنامه‌ریزی‌ها و رزروهای خود را انجام دهید، قبل از این که به سفر بروید. مقاصد ساحل شرقی مانند تیومان و ردانگ در این وقت سال عالی هستند و البته کمی شلوغ. کوالالامپور و شهرهایی مانند ملاکا خشک‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کنند و این ماه وقت خوبی برای رفتن و دیدن این شهرها است اما توجه داشته باشید که تعطیلات تابستانی همچنان برقرار است و شما باید قیمت‌های بیشتری را بپردازید و هتلها هم جای خالی کمتری دارند. به خاطر بارش‌های شدید که موسم بارندگی با خود آورده، بهتر است به جزایر ساحل غربی مانند پنانگ نروید.

آب و هوای مالزی در سپتامبر

آب و هوای مطلوب ساحل شرقی مالزی بالاخره در سپتامبر شروع به محو شدن می‌کند و وزش بادها، رسیدن موسم بارندگی را خبر می‌دهند. در امتداد ساحل غربی بارش‌های سنگین همچنان به قوت خودشان باقی هستند. تمام این‌ها باعث می‌شوند سپتامبر یکی از بهترین ماه‌ها برای رفتن به تور مالزی نباشد. کوالالامپور در سپتامبر نسبتا خشک است. شروع سپتامبر همچنین وقت خوبی برای دیدن جزایر تیومان، پرهنتیان، ردانگ یا پولائو بسار یکی از ناشناخته‌ترین جواهرهای مالزی است. با وجود گردشگرانی که با تمام شدن تعطیلات مدارس به سمت خانه‌هایشان بر می‌گردند می‌توانید تخفیف‌های خوبی به دست آورید. برای دو ماه در پیش رو بهتر است دور لنکاوی و پنانگ را کلا خط بکشید، مگر این که خیس شدن تا مغز استخوان جزئی از زندگی هر روزه‌تان باشد.

آب و هوای مالزی در اکتبر

در ساحل غربی مالزی تا روزهای آخر اکتبر از دست باران‌ها خلاصی نخواهید داشت. در همین حال تار گیتار خوش‌شانسی در ساحل شرقی پاره شده و نوای غم‌انگیز نی موسم بارندگی شنیده می‌شود و با خود بادهای قوی و بارش‌های سنگین را می‌آورد. اگر بخواهیم صادق باشیم اکتبر ماه خوبی برای رفتن به تور مالزی نیست. این ماه یکی از پر باران‌ترین ماههای سال در مقاصدی مانند کوالالامپور، پنانگ و کوتا کینابالو است. حتی شهرهای بخش شرقی هم بدترین شرایط آب و هواییشان را تجربه می‌کنند. اگر قرار شد در اکتبر به سفر بروید تا پایان ماه صبر کنید و تنها به مکانهایی مانند پنانگ و لنکاوی بروید.

آب و هوای مالزی در نوامبر

در نوامبر در امتداد ساحل غربی شما بالاخره از بارش‌های سنگین خلاصی پیدا می‌کنید. بارش‌های بعدازظهری و توفان‌های تندری گاه‌به‌گاه همچنان وجود دارند، به خصوص در پنانگ و همانطور که انتظار می‌رود گرما و رطوبت هم بالا است. در ساحل شرقی داستان به کلی متفاوت است و جزیره‌ها به شهرهای ارواح تبدیل شده‌اند چرا که همگی خود را برای موسم سخت بارندگی آماده می‌کنند. همانطور که زندگی به پنانگ و لنکاوی بر می‌گردد، نوامبر به زمانی خوب برای رفتن به تور مالزی و دیدن ساحل شرقی تبدیل می‌شود. با رسیدن بادهای موسم بارندگی شمال شرق، بیشتر جزیره‌های ساحل شرقی مانند تیومان و پرهنتیان در نوامبر بسته می‌شوند.

آب و هوای مالزی در دسامبر

اگر قرار است در دسامبر به تور مالزی بروید و از ساحل غربی دیدن کنید خبرهای خوبی برایتان وجود دارد؛ روزهای آفتابی‌تر و باران‌های خیلی کم، لبخند روی لبانتان می‌نشانند. انتظار بارش‌های شدید و سریع را داشته باشید که کمی از رطوبت هوا کم می‌کنند. در همین زمان موسم بارندگی شمال شرقی ساحل شرقی را تا روزهای آخر دسامبر و حتی فراتر از آن غیر قابل دسترس کرده است. دسامبر زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار در مناطق غربی مالزی است؛ می‌توانید به کوالالامپور، ملاکا، پنانگ و لنکاوی بروید. فکر رفتن به بخش شرقی را هم نکنید. اگر برایتان ممکن بود روزهای آخر ماه را از برنامه سفرتان حذف کنید چرا که در این زمان یکی از شلوغ‌ترین اوقات از نظر تعداد گردشگر برای این کشور است.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2753

به "بررسی ماه به ماه آب و هوای مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بررسی ماه به ماه آب و هوای مالزی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی ماه به ماه آب و هوای مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید