آئین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار گردید

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران-به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه وکانونها و انجمن های علمی دانشجویی حوزه محیط زیست برگزار گردید.

آئین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار گردید

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ در راستای پویش نهالکاری با شعار ایران سرسبز ـ ایران قوی، همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی در سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رئیس دانشگاه تبریز، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تبریز، مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز ، تشکلهای مردم نهاد و جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان با کاشت نهال گرامی داشته شد.

رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تبریک روز درختکاری گفت: نامگذاری این روز یادآور اهمیت درخت و نقش آن در ایجاد محیط سالم برای زندگی است.

دکتر صفرنصراله زاده با بیان اینکه درختکاری یک سنت حسنه است که بسیار بر آن تاکید شده است، اضافه کرد: به دلایل مختلف از قبیل بهره برداری بیش از حد و تغییر کاربری جنگلها و منابع طبیعی، فاجعه بزرگ زیست محیطی گریبانگیر کره زمین شده است و این روز به عنوان تلنگری برای کوشش جهت بهبود شرایط موجود می باشد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت احیاء فضای سبز و باغ سایت خلعت پوشان برای بهبود شرایط محیط زیست شهر تبریز اضافه کرد: علاوه بر ضرورت حفظ درختان و فضای سبز سایت اصلی دانشگاه بعنوان کمربند سبز شهر تبریز، یکی از اولویت ها و برنامه های مدنظر دانشگاه احیاء باغ های سایت خلعت پوشان است که در دهه های گذشته بعلت بعضی اقدامات، از بین رفته اند و لازم است با همکاری و مساعدت سایر مسئولین شهری، باغ های سایت خلعت پوشان احیاء شوند.

دکتر رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تقدیر از اقدامات دانشگاه تبریز در زمینه توسعه و حفظ فضای سبز اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائل حوزه منابع طبیعی در کشور ما تعدد دستگاه های متولی و موازی کاری سازمانی است؛ بنابراین از مراکز علمی و پژوهشی مخصوصاً دانشگاه تبریز درخواست داریم با طرح علمی مسئله در مجامع مختلف، راهکارهای اصولی در زمینه حل چالشهای زیست محیطی و توسعه پایدار منابع طبیعی را ارائه نماید.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز نیز ضمن ارائه گزارش اجمالی از شرایط فضای سبز دانشگاه گفت: سایت دانشگاه تبریز حدود 123 هکتار است که 80 هکتار فضای سبز یا قابلیت تبدیل به فضای سبز را دارد و تا به امروز 52 هکتار درختکاری شده است.

دکتر رضا محمدی اضافه کرد: تغذیه آب این فضا بوسیله دو قنات صورت می گیرد که متاسفانه آب این دو قنات بدلیل ساخت و سازهای عمرانی شهر تبریز به سایت دانشگاه نمی رسد و لازم است با همکاری مسئولین شهر مشکل حل شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز ضمن درخواست از مسئولین شهر تبریز برای مساعدت و حمایت از دانشگاه تبریز در زمینه حفظ و توسعه فضای سبز بعنوان بخشی از مجموعه فضای سبز تبریز اضافه کرد: دانشگاه تا به امروز اقدامات ارزنده ای در زمینه توسعه فضای سبز انجام داده است و در سال آینده نیز اقداماتی از قبیل تجهیز سایت قدیم دانشگاه به وسعت 5 هکتار به سیستم شبکه آبیاری تحت فشار، اقدام برای اخذ سند رسمی قنات های دانشگاه، اصلاح و هرس درختان در معرض خطر و جابجایی محل درختان حادثه خیز، مدّ نظر مسئولین دانشگاه می باشد.

در خاتمه این مراسم که با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت منابع انسانی، اداری وپشتیبانی و مدیریت اجتماعی دانشگاه برگزار گردید، تعدادی درخت در محوطه دانشگاه تبریز به وسیله حاضران در مراسم کاشته شد. ایازی خبرگزاری خبرنگاران در آذربایجانشرقی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5255

به "آئین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تبریز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید