گردش یک روزه در گوانجو

به گزارش دور زمین، گوانجو یکی از مهمترین فرودگاه‌های چین یعنی فرودگاه بین‌المللی Baiyun را دارد. این فرودگاه، گوانجو را به بیش از 100 شهر دنیا متصل می‌کند، که باعث می‌شود گوانگجو به یک ایستگاه انتقال مهم در زمان سفر به چین تبدیل شود. بعضی از مسافران، در مسیر خود ممکن است مجبور شوند برای نصف روز یا یک روز کامل در گوانجو توقف داشته باشند، قبل از سوار شدن به پرواز بعدیشان. در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم که اگر زمانی خواستید گوانجو را به صورت توری یک روزه ببینید چه کار انجام دهید.

گردش یک روزه در گوانجو

زمان‌های مورد نیاز برای گوانجو

سفر از فرودگاه گوانجو به منطقه شهری گوانجو حدود یک ساعت طول می‌کشد. بنابراین اگر به گوانجو سفر می‌کنید حداقل دو ساعت را برای سفر بین فرودگاه و شهر گوانجو کنار بگذارید؛ که به این معنی است که شما بیشتر از 6 ساعت زمان آزاد (تقریبا 10 ساعت یا بیشتر) برای یک بازدید کوتاه از گوانجو نیاز دارید. اگر این مقدار زمان برای رفتن به گوانجو ندارید می‌توانید به کتاب‌فروشی، کافه یا مرکز ماساژ فرودگاه رفته و کمی استراحت کنید.

چمدان‌های خود را در فرودگاه گوانگجو بگذارید

وقتی تصمیم گرفتید به گوانجو بروید، می‌توانید چمدان‌های سنگین خود را در فرودگاه بگذارید. فرودگاه گوانجو 6 دفتر نگهداری از چمدان دارد: یکی نزدیک در شماره یک در Domestic Baggage Hall، یکی نزدیک در شماره 8 در International Departure Hall، دو تا در ناحیه B در Domestic Arrival Hall و دو تای دیگر در Domestic Arrival Hall.

نصف روز در گوانگجو

اگر 12 ساعت زمان برای بازدید از گوانجو دارید، چه کار می‌توانید بکنید؟ ما پیشنهاد می‌کنیم که به منطقه Liwan گوانجو بروید (منطقه تجاری گوانجو) تا بتوانید زندگی واقعی جاری در گوانجو را تجربه کنید. در این منطقه از گوانجو می‌توانید کلی اجناس منحصر به فرد بخرید، مزه غذاهای عالی گوانجو را تجربه کنید و از معبد اجدادی خانواده چن دیدن کنید (یک مجتمع خصوصی تاریخی با طراحی فوق‌العاده زیبا و دیدنی).

رفتن از فرودگاه گوانجو به معبد اجدادی خانواده چن حدود 1.5 ساعت زمان می‌برد. در ایستگاه جنوبی فرودگاه (در طبقه دوم زیرزمین ساختمان ترمینال)، خط 3 مترو را به سمت ایستگاه خط آهن شرقی گوانجو سوار شوید ( از 10 ایستگاه عبور می‌کند). در این ایستگاه خط یک را سوار شوید و در Chenjiaci پیاده شوید (معبد اجدادی خانواده چن). از خروجی D بیرون آمده و حدود 110 متر تا معبد را با پای پیاده طی کنید. برای دیدن این معبد زیبا در گوانجو یک ساعت زمان در نظر بگیرید.

معبد چن تا خیابان/پیاده‌روی Shangxiajiu حدود 1.6 کیلومتر فاصله دارد. می‌توانید تاکسی بگیرید و به سمت جاده Dishifu بروید. تعداد زیادی رستوران در این جاده وجود دارد. سواری این تاکسی حدود 13 یوان هزینه دارد. یادتان باشد که به راننده تاکسی بگویید تاکسی‌مترش را روشن کند. سپس از جاده Dishifu به سمت خیابان Shangxiajiu بروید.

هر چه قدر برایتان زمان باقی مانده را در خیابان Shangxiajiu صرف کنید. خرید کردن، امتحان غذاهای خوشمزه محلی گوانجو و لذت بردن از ساختمان‌های منحصر به فرد به سبک ساختمان‌های باستانی گوانجو، کارهایی است که توصیه می‌کنیم در این خیابان مشهور گوانجو انجام دهید. خیابان/پیاده‌روی Shangxiajiu حدود 1.2 کیلومتر طول دارد که تا خیابان Dishifu امتداد دارد. در طول خیابان Shangxiajiu تعداد زیادی اغذیه فروشی و رستوران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. تعداد زیادی رستوران مشهور و مقرون به صرفه در گوانجو در این خیابان قرار دارند و غذاهای سنتی چین و غذاهای غربی سرو می‌کنند. چند تا از این رستوران‌ها را در این جا برای شما لیست کرده‌ایم.

Pizza Hut گوانجو

  • اسم چینی : bìshèng kě (بی شنگ کر)
  • متوسط قیمت برای هر نفر: 44 یوان
  • آدرس: چین، گوانگجو، منطقه Liwan، شماره دوازده جاده Dishifu، طبقه اول و دوم

ساختمان Lianxiang گوانجو

ساختمان Lianxiang مکانی عالی برای چشیدن دیم‌سام‌های عالی کانتونی است. کیک Moon، کیک جویدنی کوچک، کیک دلبر و فرنی خامه‌ای از مشهورترین خوردنی‌های این رستوران گوانجو هستند. می‌توانید دیم‌سام‌های بسته‌بندی شده را نیز به عنوان سوغاتی بخرید.

  • نام چینی: liánxiāng lóu (لین شیانگ لوه)
  • متوسط قیمت برای هر نفر: 36 یوان
  • ساعات کاری: 9 صبح تا 11 شب
  • آدرس: چین، گوانگجو، منطقه Liwan، شماره 67 جاده Dishifu

رستوران Taotaoju گوانجو

رستوران Taotaoju یکی از مشهورترین رستوران‌های گوانگجو است و تاریخی 100ساله دارد. در میان انواع مختلفی از غذاها و دیم‌سام‌هایی که در این رستوران عرضه می‌شوند، آن‌هایی که به شدت توصیه می‌شوند کلوچه‌های میگو، پای مرغ و کوفته گوشت هستند.

  • اسم چینی: taoww-taoww-jyoo jyoo-jyah
  • قیمت متوسط برای هر نفر: 43 یوان
  • ساعات کاری: 7 صبح تا 10 شب
  • آدرس: چین، گوانگجو، منطقه Liwan، شماره 20 جاده Dishifu

رستوران ایتالیایی Saizeriya گوانجو

این رستوران ایتالیایی در گوانجو، کلی غذای مقرون به صرفه برای عرضه دارد. پیتزا، پاستا، جوجه و حلزون‌های پخته شده از محبوبترین غذاها در این رستوران هستند.

  • اسم چینی: saa-lee-yaa yee-shi tscan-ting
  • قیمت متوسط برای هر نفر: 27 یوان
  • آدرس: چین، گوانگجو، منطقه Liwan، شماره 93 جاده Dishifu

کافه Oasis گوانجو

همین‌طور که در این خیابان گشت می‌زنید ممکن است بخواهید کمی استراحت کنید. کافه Oasis مکانی آرام است که می‌توانید توقف کوتاهی در آن داشته باشید.

  • اسم چینی: lyoo-joh ka-fay
  • قیمت متوسط برای هر نفر: 95 یوان
  • آدرس: چین، گوانگجو، منطقه Liwan، شماره 188 جاده Dishifu، طبقه چهارم Holiday Inn

چند ساعت قبل از زمان پرواز بعدیتان به فرودگاه برگردید. از خیابان Shangxiajiu تا فرودگاه Baiyun حدود 2 ساعت فاصله است. از خیابان Shangxiajiu تاکسی بگیرید و تا ورودی A ایستگاه جاده Changshou بروید (حدود 9 یوان هزینه دارد و مسیری 1.1 کیلومتری است). از آنجا خط یک مترو را سوار شوید و به ایستگاه خط آهن شرقی گوانجو (Guangzhou East Railway) بروید (11 ایستگاه را در مسیر رد می‌کنید). بعد به خط سه رفته و تا ایستگاه جنوبی فرودگاه بروید (طبقه دوم زیرزمین ساختمان ترمینال).

یک روز در گوانجو

اگر 24 ساعت در تور گوانجو بودید می‌توانید سفر نیم روز خود به گوانجو را با دیدن برج کانتون ادامه دهید. در برج کانتون می‌توانید از تماشای منظره گوانگجو از ارتفاع بالا لذت ببرید. همچنین می‌توانید یک کروز شبانه در رودخانه مروارید داشته باشید.

برج کانتون که با نام برج تلویزیونی گوانجو نیز شناخته می‌شود، حدودا 600 متر طول دارد و یکی از بلندترین برج‌های چین است. در بالای برج می‌توانید منظره‌ای عالی از شب‌های گوانجو را تماشا کنید. می‌توانید در یکی از رستوران‌های برج، غذایی عالی بخورید و برای دیدن منظره‌ای پانوراما از گوانجو، بلندمرتبه‌ترین چرخ و فلک دنیا را سوار شوید. این چرخ و فلک شامل گوی‌هایی شیشه‌ای هست که به دور برج می‌چرخند؛ از ساعت 5 تا 10 صبح قابل سوار شدن هستند و هزینه ورودی آن‌ها برای هر نفر 130 یوان است. ورودی برج کانتون برای 32 طبقه برای هر نفر 55 یوان، برای 66 طبقه برای هر نفر 100 یوان و برای 84 طبقه برای هر نفر 150 یوان است. برج کانتون (Canton Tower) نزدیک خروجی A ایستگاه متروی Chigangta و خط 3 مترو است که ایستگاه جنوب فرودگاه در فرودگاه Baiyun گوانجو را به ایستگاه Tiyuxiدر جاده Tiyu غربی متصل می‌کند.

یک کروز روی رودخانه مروارید حدود 2 ساعت زمان می‌خواهد. در مسیر این کروز شما می‌توانید از مناظر زیبای گوانگجو لذت ببرید. خوراکی‌های مختصری روی کشتی کروز در دسترس هستند. می‌توانید بلیت کشتی کروز را در اسکله Tianzi تهیه کنید و آنجا سوار کشتی کروز شوید. این اسکله در فاصله 5 دقیقه‌ای پیاده‌روی از ایستگاه مترو میدان Haizhu فاصله دارد.

در آخر، یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که حواستان به زمان باشد و زیبایی‌ها و دیدنی‌های گوانجو باعث نشود پرواز بعدیتان را فراموش کنید. حداقل دو ساعت زمان برای رسیدن به فرودگاه گوانجو زمان نیاز دارید، غیر از زمانی که باید قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2876

به "گردش یک روزه در گوانجو" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردش یک روزه در گوانجو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش یک روزه در گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید