14 دلیلی که باید پکن را در لیست سفر خود قرار دهید

به گزارش دور زمین، پایتخت پر جنب و جوش چین، پکن، شهر تاریخ امپراتوری چین، شهری با رستوران‌های فراوان، پارک‌های سرسبز و پر درخت، تشریفات نوشیدن چای مشهور، حالا نزدیک‌تر از همیشه به شما است. با ما همراه شوید و 14 دلیلی که باعث می‌شود تور چین و تور پکن را در اولویت سفرهای خود قرار دهید را ببینید.

14 دلیلی که باید پکن را در لیست سفر خود قرار دهید

1. در محله‌های قدیمی پکن چرخ بزنید

بیشتر محله‌های قدیمی پکن در روند پیشرفت شهر جارو شدند؛ تخریب شدند تا جا برای ساخت جاده‌های جدید و آسمان‌خراش‌های براق باز شود. ولی تعدادی از این محله‌های قدیمی با کوچه‌های تو در تو و باریک، هنوز پا بر جا هستند و امروز در این کوچه‌ها می‌توانید چشم‌اندازی نادر از پکن کهن را ببینید. چند تا از بهترین نوشیدنی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و بازارهای پکن را می‌توانید در این آخرین محله‌های قدیمی باقی مانده در پکن پیدا کنید، جایی که اهالی به هم خیلی نزدیک هستند به همان سبکی که برای قرن‌ها زندگی کرده‌اند.

2. یک دیوار خیلی بزرگ در پکن هست

افسانه‌ها در مورد دیوار بزرگ چین فراوان است و بر خلاف تصور عموم این دیوار از فضا قابل دیدن نیست (حداقل با چشمان غیر مسلح نمی‌شود). ساخته شده برای دور نگه داشتن ارتش‌های غارتگر از چین، این دیوار دفاعی که زمان ساختش به قرن هفتم بر می‌گردد، به صورت پیچ‌دار 8800 کیلومتر در طول چین گسترده شده است. چند تا از بهترین بخش‌های حفظ شده دیوار، درست بیرون پکن قرار دارند، مانند گذرگاه خوش منظره Juyong.

3. (حالا) اجازه دارید که وارد شهر ممنوعه چین شوید

بازدید از بزرگترین مجموعه کاخ دنیا دیگر ممنوع نیست. و برای بسیاری از توریست‌ها این دژ پر پیچ وخم یکی از برترین دیدنی‌های پکن است. شهر ممنوعه پکن که به مدت تقریبا 500 سال از دسترس خارج بود، زمانی خانه دو سلسله چین بین سال‌های 1420 تا 1912 بود. امروزه هر کسی که به تور چین می‌رود می‌تواند از معماری باشکوه و مجلل و هنر این مجموعه ثبت شده در میراث فرهنگی یونسکو بازدید کند.

4. وزن تاریخ را می‌توانید در میدان تیانانمن پکن حس کنید

سانسور بدون آتش بست و سزار گونه چین، در تمام مدت کار می‌کند تا نگذارد شهروندانش چیزی راجع به قتل عام سال 1989 میدان تیانانمن متوجه شوند. با بازدید از این میدان مشهور در پکن وزن تاریخ را حس کنید، این جا جایی است که مرد تانکی مشهور، روز بعد از کشتار، در جلوی صفی از تانک‌ها ایستاد.

5. (تقریبا) کل چای چین این جاست

چای نوشیدن در چین تشریفاتی سنتی و اصیل است. برای مسافرانی که به دستگاه‌های چای‌ساز وابسته شده‌اند، چشیدن طعم‌های چای‌های پکن، احتمالا افسوسی نابود کننده برایشان خواهد داشت، افسوسی عمیق از سال‌های از دست رفته در کنار این دستگاه‌های برقی. در پکن برای هر موقعیتی و حالتی چای وجود دارد، چای سبز، چای میمون طلایی، چای یاسمن و بسیاری دیگر. بهترین مکان در پکن برای امتحان کردن تمام این مزه‌ها بازار چای Maliandao است، جایی که حدود 900 فروشنده فقط با برگ‌های خشک تجارت می‌کنند.

6. پکن، بهترین اردک پکنی را دارد

بیشتر ما یک رستوران چینی که یک وعده غذای اردک پکنی مناسب سرو کند را می‌شناسیم. ولی اگر واقعا به دنبال طعم واقعی این غذا هستید باید به تور پکن بروید، جایی که این غذا در آن ابداع شده است.

7. صبر کنید، کلی خوردنی خوشمزه دیگر نیز در پکن وجود دارد

پکن دیوانه غذا است. به عنوان پایتخت چین، پکن از بیشتر ایالت‌های چین غذا برای ارائه دارد، مناطقی که هر کدام طمع منحصر به فرد خود را دارند. یک وعده شام را فقط کوفته بخورید، زبان خود را با سوپ داغ قلقلک دهید، با نودل و نان‌های خوشمزه خود را سیر کنید و بعد از همه این‌ها متوجه خواهید شد که تازه گوشه‌ای کوچک از این دریای بی پایان را چشیده‌اید.

8. معماری‌های خاص در پکن زیاد است

به غیر از معماری‌های جسور و زیبا و بعضی وقت‌ها عجیب و غریب پکن، چه چیزی بهتری را می‌توانید به عنوان استعاره‌ای از جاه‌طلبی‌های بی‌مرز چین پیدا کنید؟ ممکن است برای همه جذاب نباشد، ولی سخت است که از دیدن Galaxy Soho تحت تاثیر قرار نگرفت. ساختمانی که مرکز ملی هنرهای نمایشی چین و دفتر تلویزیون مرکزی چین است. استادیوم ملی چین که ساختش در زمان بازی‌های المپیک 2008 انجام شد، یکی دیگر از این عجایب معماری چین و پکن است که نباید در زمان تور چین از دست بدهید.

9. می‌توانید خود را در پارک‌های سلطنتی پکن گم کنید

با این که بیشتر سال پکن در زیر لایه‌ای از دود دفن شده است، ولی در کل به لطف وجود تعداد زیادی پارک، پکن شهری فوق‌العاده سرسبز است. Ritan و Ditan و Beihai چند تا از لذت‌بخش‌ترین فضاهای باز شهر پکن هستند، جایی که می‌توانید از شلوغی شهر فرار کنید، تمرین تای چی افراد پیر را تماشا کنید و شکوه و جلال این باغ‌های تاریخی را به نظاره بنشینید.

10. کلی خرید ارزان در پکن پیش رویتان است

تغییرات اقتصادی دهه هفتاد، آغازگر دوره مصرف‌گرایی در چین بود. پکن مدرن همه چیز در خود دارد، از وسایل قلابی برندهای معروف تا وسایل الکترونیکی به روز. مجتمع‌های تجاری شیک، بازارهای شبانه و بوتیک‌های طراحان معروف بسیارند، اما اگر به دنبال وسایل قابل اعتمادتری می‌گردید، سری به بازار اجناس آنتیک Panjiayuan بزنید.

11. در تور چین، با سرگیجه سر شوخی را باز کنید

ایستگاه تماشای منظره Shilinxia نزدیک پکن، بزرگترین در نوع خودش در جهان حساب می‌شود. با ترس خود از ارتفاع غلبه کنید و دور از لبه صخره بر روی این سکوی 32 متری شیشه‌ای قدم بگذارید. جایی که می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده از دره صخره‌ای شکل زیر پایتان ببینید.

12. گالری هنری متعلق به کره شمالی هم در پکن وجود دارد

The Mansudae Art Studio Gallery یکی از معدود نقاط توریستی بیرون از کره شمالی است که توسط رژیم حاکم بر این کشور تایید شده است. بنا به گزارش‌ها این گالری توسط شخص کیم یون ایل تحت نظارت بود. بر طبق گفته وب سایت این گالری، 4000 نفر نیروی کار در کره شمالی در استخدام این استودیو هستند، کسانی که مسئول پخش پروپاگاندای رژیم کره شمالی شده‌اند.

13. در پکن می‌توان با دوچرخه گشت و گذار کرد

رابطه عاشقانه پکن با دوچرخه، داستانی طولانی است. زمانی تنها راه برای گشتن در اطراف پکن دوچرخه‌ها بودند، و وقتی مردم چین از پس خرید اتومبیل بر آمدند دوچرخه‌ها به تدریج کنار گذاشته شدند. ولی حالا برگشته‌اند چون پکن به شدت تلاش می‌کند از دست این مه کشنده که شهر را در بر گرفته خلاص شود. با داشتن خیابان‌های جدا شده مخصوص دوچرخه، پکن از لندن هم دوچرخه‌دوست‌تر است.

14. می‌توانید از موزه هندوانه پکن دیدن کنید

بله، واقعا می‌توانید. حومه شهر پکن برای مزارع هندوانه‌اش مشهور است که باعث شد طرفداران این صیفی تشویق شوند موزه هندوانه تاسیس کنند. به شکل عجیبی بعضی از بازدید کننده‌ها از این موزه جالب پکن، شکایت می‌کنند که هیچ هندوانه واقعی در داخل این موزه ندیدند!

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3648

به "14 دلیلی که باید پکن را در لیست سفر خود قرار دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 دلیلی که باید پکن را در لیست سفر خود قرار دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید