همه چیز درباره ارمنستان

به گزارش دور زمین، سفر به کشور همسایه و نزدیک ما ارمنستان بسیار دلچسب است مخصوصا که هزینه های سفر بسیار پایینتر از مقاصد گردشگری دیگر است در ادامه اطلاعاتی را در مورد ارمنستان ارائه خواهیم داد که ممکن است قبل از سفر برایتان مفید باشد.

همه چیز درباره ارمنستان

موقعیت مکانی ارمنستان

شاید شما که تور ارمنستان را تهیه نموده اید بدانید ارمنستان دقیقا در چه موقعیت جغرافیایی است اما اگر کسی نمادند: ارمنستان در منطقه جنوبی قفقاز واقع شده، همسایه گرجستان، جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه است. قلمرو آن 29743 کیلومتر مربع با چشم انداز کوهستانی که پایین ترین نقطه 400 متر و بالاترین نقطه 4090 متر از سطح دریاست. جزیره ای کوهستانی که از سه طرف با دریای سیاه، خزر و مدیترانه در برخورد است.

جمعیت ارمنستان

جمعیت ارمنستان حدود 3 میلیون نفر است. بیش از 98٪ از جمعیت ارمنستان ارامنه هستند. بقیه جمعیت اقلیت های ملی مانند: Yezids ها، آشوری ها، یونانی ها، کردها می باشد.

زبان ارمنستان

زبان رسمی جمهوری ارمنستان،ارمنی است که دارای خط مخصوص خود نیز هست.

آب و هوای ارمنستان

منطقه جنوبی این کشور در ناحیه گرمسیری واقع شده است. بیش از 80٪ از خاک ارمنستان به ارتفاع 1000 متر از سطح دریا قرار دارد. ارتفاعات عمدتا بین 1000-2000 متر از سطح دریا متفاوت است،طوری که باید انتظار دماهای متفاوت را داشت.

بهار: عمدتا از اواسط ماه مارس تا ژوئن بارانی است. هر چند گاهی اوقات شما می توانید روز آفتابی و گرم را نیز ببنید.

تابستان: از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر خشک، آفتابی و بلند است.درجه حرارت در روز بین 25- 35 درجه سانتی گراد است اما شب ها دما پایین تر می آید و دما دلپذیر تر می شود.

پاییز: دارای آب و هوای معتدل و آفتابی است. درجه حرارت بین 20-30 ° C در نوسان می باشد.

زمستان: کوتاه است اما اواسط ماه دسامبر تا پایان ماه فوریه پوشش برف بسیار خوبی در کوه ها و پیست های اسکی وجود دارد.

دین ارمنستان

اکثر مردم ارمنستان دارای دین مسیحیت هستند اما در قانون اساسی این کشور آزادی در انتخاب دین به تصویب رسیده است.

واحد پول ارمنستان

واحد پول ارمنستان درام است.بهتر است هنگام سفر ارز مربوط به این کشور را تهیه کنید.دستگاههای خودپرداز نیز در سراسر شهر موجود است.

غذاهای ارمنستان

مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، گوشت بره و ماهی همراه با سبزیجات تازه در ظروف غذای ارمنی ها به وفور به چشم می خورد.محصولات تازه هم در غذا و هم همراه آن استفاده می شود.در کنار غذاهای ملی،غذاهای اروپایی و شرقی نیز به چشم می خورد.

ویزای ارمنستان

اطلاعات ویزا ارمنستان و فرم درخواست ویزا در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه در دسترس است. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با مشاوران سفر در تماس باشید. (برای شهروندان ایرانی در مبادی ورودی اعمل می گردد)

رفتن به ایروان از فرودگاه

تاکسی سرویس های 24 ساعته در فرودگاه برای حمل و نقل راحت مسافران در دسترس است. قیمت تاکسی ها بسته به مسیر هتل،متفاوت است.

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 464

به "همه چیز درباره ارمنستان" امتیاز دهید

23 کاربر به "همه چیز درباره ارمنستان" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید