چطور در پنانگ مالزی به ما خوش بگذرد

به گزارش دور زمین، این خیلی بستگی به خودتان دارد که از چه نوع فعالیتی در سفر بیشتر لذت میبرید، ما لیستی از فعالیت ها و تفریحات اصلی که در پنانگ در دسترس شماست، را فراهم کرده ایم.

چطور در پنانگ مالزی به ما خوش بگذرد

جزیره پنانگ یکی از نقاط گردشگری اصلی مالزی به حساب می‌آید. وسعت این جزیره 1031 کیلومترمربع است و در شمال غربی شبه‌جزیره مالزی قرار دارد . پنانگ به دلیل غذاهای لذیذ و تفریحات متنوع، یکی از جزایر محبوب گردشگران در تور مالزی است.

غذ‌ا‌های جزیره پنانگ به‌تنهایی می‌توانند دلیل کافی برای جذب گردشگران باشند، اما علاوه بر آن کارهای زیادی هستند که گردشگران می‌توانند در این جزیره انجام دهند . شاید بیشتر از یک هفته نیاز باشد تا بتوان در سراسر این جزیره سرک کشید و همه‌جای آن را دید. سفر کردن به این جزیره از تمام نقاط مالزی آسان است و در داخل جزیره نیز انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی موجود است. می‌توان گفت پنانگ بهترین غذاهای خیابانی آسیا را دارد و یکی از دلایلی که از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی مالزی به‌حساب می‌آید، همین است. اگر قصد سفر به این جزیره دارید، فارغ از در نظر گرفتن زمان، انجام دادن کارهایی را که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم، در برنامه خود بگنجانید.

به ساحل بروید

درحالی‌که سواحل پنانگ به خوبی و زیبایی دیگر سواحل جزایر مالزی نیست اما می‌توان در این جزیره نیز ساحل‌هایی با شن و ماسه بسیار تمیز پیدا کرد. ساحل Batu Feringghi معروف‌ترین ساحل جزیره پنانگ است که شما می‌توانید یک روز کامل را در آنجا سپری کنید و یا حتی در یکی از هتل‌های موجود در آن اقامت گزینید، اما بهترین ساحل پنانگ ساحل میمون‌ها یا همان Monkey beach است که در پارک ملی پنانگ و 45 دقیقه خارج از شهر Georgetown واقع شده است. این ساحل بسیار آرام‌تر و خلوت‌تر از Batu Feringghi است و اگر زمان داشته باشید تا به این ساحل بروید، بی‌شک روز خوبی را با سپری کردن زمانتان در این ساحل برای خود رقم خواهید زد. همچنین ورودی پارک ملی رایگان است ولی هزینه کمی برای گردشگاه‌های پارک در نظر گرفته شده است.

از دیگر کارهایی که می‌توانید در این جزیره انجام دهید دیدن مزرعه پروانه‌ها است که به علت بازدید تونی بلر نخست‌وزیر سابق بریتانیا به همراه همسرش در سال 2008، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. همچنین رفتن به پارک Escape Advantureland می‌تواند هیجان‌انگیزترین و احساسی‌ترین لحظات را برای شما رقم بزند. همچنین بازدید از موزه‌های متنوع پنانگ نظیر موزه جنگ نیز می‌تواند جذاب باشد.

در خیابان Georgetown قدم بزنید

خیابان Georgetown معروف‌ترین خیابان پنانگ است. بیشتر هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در این خیابان واقع شده‌اند. ساختمان‌های تاریخی، معابد، مغازه‌های کوچک برای خرید و معابر باریک و پیچ‌درپیچ از جاذبه‌های دیگر خیابان Georgetown هستند. این جزیره ازنظر جاذبه‌های تاریخی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اغلب مجله‌های گردشگری معروف نیز از این جزیره دیدن کرده‌اند.

از معبد Kek Lok Si بازدید کنید

برای رفتن به این معبد اتوبوس‌هایی در سطح شهر وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنها باید به یاد داشته باشید که اتوبوس‌ها شمارا به نزدیکی این معبد می‌رسانند و پس‌ازآن مسیر کوتاهی را باید پیاده بروید تا به آن برسید. این معبد بزرگ‌ترین معبد بودائی در کشور مالزی و یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها در جنوب شرقی آسیا است. در مسیر این معبد راه‌های پیچ در پیچی مملو از مغازه‌های سوغاتی و همچنین برکه‌ای از لاک‌پشت‌های تیره‌رنگ وجود دارد که اغلب به واسطه غذا دادن مردم به این لاک‌پشت‌ها، راه‌ها بسته و گذر کردن از آن محل سخت می‌شود. پس از عبور از تمام این‌ها، پاداش شما رویارویی با معبدی زیبا و جذاب، با کنده‌کاری‌هایی بی‌نظیر، مجسمه‌هایی بزرگ و نقاشی‌های دیواری زیبا است. فضای موجود در این معبد فضایی آرامش‌بخش است و پس از این آرامش شما می‌توانید به‌وسیله تله‌کابین به بالای تپه‌ی پنانگ بروید تا از منظره زیبای آنجا نیز لذت ببرید و حتی شانس این را بیابید که با مجسمه برنز 36.5 متری کوان ‌یین (Kuan Yin)؛ الهه رحمت و شفقت روبه‌رو شوید. همچنین در نزدیکی این مجسمه رستوران گیاهی بسیار معروفی وجود دارد که آماده پذیرایی از علاقه‌مندان با غذاهای گیاهی است.

غذاهای محلی را امتحان کنید

دلیلی وجود دارد که این جزیره در لیست بسیاری از منابع معتبر گردشگری نظیر CCN Travel یا Lonely Planet قرار دارد و آن‌هم چیزی نیست جز وجود تنوع بسیار زیاد غذاهای خوشمزه و خوش‌طعم خیابانی که در دکه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مغازه‌های کوچک در سراسر جزیره تهیه و پخته می‌شوند. همچنین ترکیبی از غذاهای چینی، مالایی و هندی باعث شده است تا در هیچ جای دیگر شبیه به این سبک غذا‌ها را نیابید. غذاهای زیادی برای امتحان کردن در این جزیره وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که حتما Penang Laksa را که یکی از سوپ‌های تند و ترش این منطقه است، امتحان کنید چرا که طعم بی‌نظیر و جدیدی را خواهید چشید. از دیگر غذاهای جذاب این منطقه می‌توان اشاره‌ای داشت به: hainanese chicken rice، curry mee، wonton mee و rajok که اکثرا با برنج و یا نودل‌های متنوع تهیه می‌شوند و بسیار لذیذ هستند. همچنین اگر در عصری از روزهای اقامت خود در منطقه «هند کوچک» این جزیره قدم می‌زدید، به یاد داشته باشید که خرید اسنک‌های سرخ‌شده توسط چرخ‌دستی‌های خیابانی می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد چرا که این اسنک‌ها نیز از غذاهای لذیذ این منطقه به‌حساب می‌آیند.

به تپه پنانگ بروید

بیشتر اوقات هوای مالزی گرم و مرطوب است و این رطوبت زیاد باعث می‌شود تا در اثر پیاده‌روی، لباستان به بدنتان بچسبد و گاها احساس ناخوشایندی به شما دست می‌دهد. به همین منظور، اگر در جزیره پنانگ هستید به تپه پنانگ بروید تا استراحتی به بدن خود داده باشید. رفتن به تپه پنانگ بسیار ساده است. اتوبوس‌هایی برای رفتن به این نقطه تدارک دیده شده‌اند که شما را تا نزدیکی این تپه می‌برند و سپس باید کمی پیاده‌روی کنید تا به قطار‌ کابلی برسید. قطار‌ کابلی به‌راحتی شما را به بالای تپه که هوایی خنک و منظره‌ای بسیار زیبا دارد می‌رساند و در آنجا می‌توانید برای اینستاگرام خود عکس‌های جدید و زیبا تهیه کنید. در بالای تپه مغازه‌هایی نظیر رستوران و غرفه‌های سوغاتی نیز موجود است که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین یک معبد و مسجد هم در بالای این تپه بنا شده است.

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 458

به "چطور در پنانگ مالزی به ما خوش بگذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در پنانگ مالزی به ما خوش بگذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید