ده شهر عالی برای بازدید در زمان تور چین

به گزارش دور زمین، چین کشور پهناوری است و هر گوشه‌اش ارزش کاوش و جستجو دارد. برای کسانی که فرصت‌های زمانی و مالی محدودتری دارند، شاید امکان این نوع تجربه نباشد. ما در آوای بورالان 10 تا از بهترین شهرهای چین را برای شما انتخاب کرده‌ایم. شهرهایی که به شما فرصت لذت بردن از زیبایی‌های چین را در حداکثرین حالت می‌دهند. با ما همراه باشید و با این 10 شهر زیبای چین آشنا شوید.

ده شهر عالی برای بازدید در زمان تور چین

پکن (BEIJING)، پایتخت باستانی و مدرن چین

پکن هفتصد سال است که پایتخت چین است و تاریخی غنی دارد، چه تاریخ باستانی و چه تاریخ معاصرش پر است از رویدادهای شنیدنی. پکن خانه برخی از مهمترین و زیباترین بازمانده‌های امپراتوری باستانی چین است. معروفترین آن‌ها دیوار بزرگ چین (خط دفاعی افسانه‌ای چین)، شهر ممنوعه (بزرگترین و به خوبی حفظ‌شده‌ترین مجتمع سلطنتی باستانی در دنیا)، معبد بهشت (نیایش‌گاهی سلطنتی با معماری فوق‌العاده) و کاخ تابستانی (یک باغ سلطنتی دوست داشتنی) هستند. میدان تیانانمن یکی دیگر از دیدنی‌های پکن است، میدانی که در آن رئیس مائو شروع حکومت جمهوری خلق چین را اعلام کرد.

پکن گذشته پر افتخاری دارد، ولی در گذشته نمانده است. شانه به شانه مجتمع کاخ باستانی سرخ رنگ پکن، ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌ها، دهکده المپیک فوق‌العاده مدرن با استادیوم لانه پرنده و مکعب آبیش، مجتمع‌های تجاری پر زرق و برق در خیابان Wangfujing و مرکز تفریحی Houhai، قد علم کرده‌اند. بر خلاف تغییرات چند سال اخیر چین، سبک زندگی سنتی در محله‌های قدیمی پکن (Hutong) به خوبی حفظ شده‌اند؛ محله‌هایی با هزار تویی از کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی و سنتی دارای حیاط. یک تور با چرخ‌دستی‌های مسافری (rickshaw) در میان محله‌های قدیمی گوشه‌ای از چهره قدیمی پکن را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

شانگهای (SHANGHAI)، مرفه‌ترین و بزرگترین شهر چین

شانگهای، بزرگترین شهر چین، در بحث مدرن بودن با شهرهای پاریس و نیویورک رقابت می‌کند. شانگهای بعد از مومبای، دومین محدوده شهری بزرگ دنیا را دارد. به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در اقتصاد و تجارت، مدرن بودن شانگهای با آسمان‌خراش‌هایش در منطقه اقتصادی Pudong و منظره‌های شبانه فوق‌العاده در کنار رودخانه Huangpu وقتی که نورهایی زیبا از برج‌ها به آسمان می‌روند، به رخ کشیده می‌شود.

میراث استعماری شانگهای، ترکیب شده با فرهنگ چین، معجونی منحصر به فرد از شرق و غرب را پدید آورده است. اسکله Bund از طریق مجموعه‌ای بزرگ از معماری‌های مرتبط با دوران استعمار، تصویری بسیار واضح از این ترکیب شرق و غرب ارائه می‌دهد. در زیر ساختمان‌های مدرن و تاثیرگذار شانگهای، در کوچه‌های قدیمی هنوز می‌توان دهه 1920 شانگهای را دید. بر خلاف پکن، شانگهای پر از جاذبه‌های گردشگری نیست. غیر از باغ Yuyuan، معبد بودای یشمی و کروزهای رودخانه Huangpu، آنچنان جاذبه توریستی مشهوری در شانگهای وجود ندارد. زیبایی شهر شانگهای در دیدن جاذبه‌های گردشگریش قرار نگرفته بلکه در تجربه اتمسفر شهری مدرن و زیبا است.

شیان (XI'AN)، پنجره‌ای به تمدن باستانی چین

به عنوان دومین پایتخت باستانی چین بعد از پکن از نظر شهرت، شیان اولین پایتخت چین متحد شده در 221 سال قبل از میلاد مسیح است. این شهر همچنین در دوره طلایی سلسله هان (206 قبل از میلاد تا 220 بعد از میلاد مسیح) و سلسله تانگ (618 تا 907) نیز به عنوان پایتخت چین خدمت کرده است. شیان پر است از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی و از مشهورترین آن‌ها می‌توان سپاه سنگی Terracotta (مدعی عنوان هشتمین عجایب دنیا)، دو پاگودای بودایی تاریخی (پاگودای غاز وحشی بزرگ و پاگودای غاز وحشی کوچک)، مسجد بزرگ، دیوار باستانی شهر و Banpo (یک موزه تمدنی ما قبل تاریخ) را نام برد.

شیان نقطه شروع جاده ابریشم بوده است، راهی تجاری و باستانی که از آسیا تا اروپا کشیده شده بود و نقش مهمی در تبادلات اقتصادی و فرهنگی آن زمان شرق و غرب داشته است. شیان برای بازدیدکنندگان تور چین یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی است.

گویلین (GUILIN)، بهترین مناظر کوه‌های آهکی در چین

گویلین با مناظر تپه‌های آهکی فوق‌العاده‌اش، به عنوان یکی از زیباترین نقاط روی زمین مشهور است. این شهر که در میان کوه‌های پوشیده شده با جنگل و در کنار رودخانه Li قرار گرفته، مانند منظره‌ای بیرون آمده از میان یک نقاشی است. رئیس جمهور اسبق آمریکا، نیکسون، چنان شیفته زیبایی این منطقه چین شده بود که گفته بود: من بیش از 80 کشور و بیشتر از 100 شهر در دنیا را دیده‌ام، هیچ شهری به زیبایی گویلین وجود ندارد.

Guilin در مرکز دو نقطه عالی گردشگری چین قرار گرفته است: Yangshuo و Longsheng که برای طبیعت فوق‌العاده جذابشان مشهور هستند. Yangshuo بهشت کوله‌پشتی‌گردها است، با مناطق روستایی با کوه‌های آهکی زیبا، اتمسفر راحت و آرامش بخش و غذاهای غربی. Longsheng در خود چین بسیار مشهور است، اگر در تمام دنیا نباشد، به خاطر زیبایی خارق‌العاده مزارع پلکانی برنج و به خاطر فرهنگ بومی Yao و Zhuang. گویلین در جنوب هنگ کنگ قرار دارد و از طریق یک پرواز یک ساعته می‌توان به آن رسید و تور هنگ کنگ می‌تواند به راحتی با تور گویلین ترکیب شود.

هنگ کنگ (HONG KONG)، هیچ همانندی در دنیا ندارد

کلمات از توصیف ذات و ماهیت هنگ کنگ قاصرند. باید خودتان این شهر زیبای چین را ببینید تا اوج زیبایی آن را درک کنید. هنگ کنگ مانند هیچ جای دیگری در دنیا نیست. به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری و مالی دنیا، هنگ کنگ تمام مزایای یک متروپولیس پویا و فعال را دارد. در حالی که قطعا بخشی از چین است ولی از استقلالش منفعت می‌برد. هنگ کنگ معجون فرهنگ‌ها است. باقی‌مانده‌های گذشته استعماریش یعنی فرهنگ بریتانیایی، در کنار فرهنگ چینی فضای فرهنگی هنگ کنگ را تقسیم کرده‌اند.

هنگ کنگ در تمام جهان به بهشت خرید شهرت دارد، شناخته شده به خاطر اتمسفر توریست‌دوستش و گزینه‌های بی‌شماری که در اختیار مسافران تور چین قرار می‌دهد. مراکز خرید بزرگ در منطقه Central و Admiralty و خیابان فشن در خلیج Causeway دلیل بسیاری از مسافران تور هنگ کنگ برای رفتن به این شهر هستند. هنگ کنگ برای کسانی که تفریحات بیرونی را دوست دارند، سواحل و دیدنی‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد. جزیره Lantau برای مثال، جوی آرامش‌بخش برای تعطیلات فراهم می‌کند.

هانگزو (Hangzhou)

وقتی مارکوپولو در قرن سیزدهم به هانگزو آمد، این شهر چین را زیباترین و شیک‌ترین شهر دنیا توصیف کرد. یک مثل محبوب چینی است که می‌گوید بالا بهشت وجود دارد، پایین روی زمین، هانگزو و سوژو هستند. زیبایی بهشتی هانگزو (Hangzhou) صدها هزار توریست را هر ساله به سمت دیدنی‌های این منطقه مانند West Lake می‌کشاند. مسافران تور چین در بازدید از دریاچه غربی هانگزو از دریاچه‌ای آرام، باغ‌هایی زیبا، معابدی پر زرق و برق و چایخانه‌های کنار دریاچه لذت خواهند برد.

تعداد زیادی مکان تاریخی و فرهنگی شناخته شده در اطراف دریاچه غربی هانگزو وجود دارد، مانند معبد Lingyin و Six Harmonies Pagoda. شما می‌توانید تور هانگزو را با بازدید از شهرهای آبی نزدیک هانگزو مانند ووژن (Wuzhen) و ژیتانگ (Xitang) ترکیب کنید. مشهورترین تولیدات هانگزو ابریشم و چای هستند. تعجبی ندارد که موزه ملی ابریشم چین و موزه ملی چای چین در هانگزو قرار دارند. در مزارع چای در تپه‌های اطراف West Lake بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد روش‌های تولید چای اطلاعات کسب کنند و مراسم سنتی چای را تماشا کنند.

چنگدو (Chengdu)

چنگدو خانه پانداهای بزرگ است. اگر چه که پانداها در بیشتر باغ‌وحش‌های سراسر چین وجود دارند، مانند باغ وحش پکن (Beijing Zoo) در پکن و Shanghai Zoo در شانگهای، ولی بهترین مکان برای دیدن پانداها چنگدو است. بازدیدکنندگان تور چین می‌توانند در مرکز تحقیقات و تولید مثل پاندای بزرگ در چنگدو، پانداها را ببینند. برای داشتن تجربه‌ای خیلی نزدیک با پانداها می‌توانید در دره پاندای Dujiangyan به صورت داوطلبانه کار کنید.

جدا از این‌ها تعداد زیادی مکان تاریخی در چنگدو وجود دارد، مانند موزه خرابه‌های Sanxingdui و قصر Qingyang. برای تجربه زندگی محلی چین در این منطقه سری به خیابان‌های باریک و پهن و خیابان قدیمی Jinli بزنید. چنگدو با داشتن بیش از 2000 سال قدمت، با مجموعه‌ای از سنت‌های رنگارنگ از مذهب و تمدن، مرکز فرهنگی مشهوری بوده است. خانه شاعرهای کهن و غذای تند و تیز سیچوان، چنگدو مقصدی عالی برای کسانی است که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت در تور چین داشته باشند.

هونگ شان (Huangshan)

Huangshan (کوهستان‌های زرد) مشهورترین منطقه کوهستانی چین است. این ناحیه در چین بیشتر از هر جای دیگری عکسبرداری شده و در نقاشی‌ها کشیده شده است. این مکان در سال 1990 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. طبیعت زیبا و خارق‌العاده Huangshan مهمترین جاذبه توریستی این منطقه منحصر به فرد چین است. صخره‌های باشکوه از میان مه بیرون زده‌اند و با سخت‌ترین و بادوام‌ترین کاج‌های دنیا پوشیده شده‌اند. این منظره، منظره‌ی افسانه‌ها است. گفته می‌شود که پادشاه ماوراء طبیعی چین، امپراتور زرد در این منطقه زندگی می‌کرده است.

چهار جاذبه کلاسیک کوهستان‌های زرد، کاج‌هایی با اشکال تعجب‌برانگیز، صخره‌هایی با اشکال غیر عادی، دریایی از ابرها و چشمه‌های آب گرم هستند. صدها قله و هزاران دره در این منطقه وجود دارد، بیشتر آن‌ها توسط پله‌هایی حفاظدار قابل دسترس هستند. قله Lotus، قله درخشان، قله پایتخت بهشتی، سه تا از مهمترین قله‌ها هستند و همگی ارتفاعی بیشتر از 1800 متر از سطح دریا دارند. جاذبه‌های گردشگری نزدیک به کوهستان‌های زرد چین را نباید به هیچ وجه از دست بدهید. دهکده‌های Xidi و Hongcun با داشتن خانه‌های روستایی باستانی به خوبی حفظ شده و رودخانه‌هایی آرام و روان، آرامش و شکوه و ظرافت چین باستان را به نمایش می‌گذارند. رودخانه Xin'an چند وقتی است که مقصدی محبوب برای پیاده‌روی شده است. منظره‌ی پاییزی روستای Tachuan در میان بهترین‌های منظره‌های پاییزی چین قرار می‌گیرد.

لهاسا (Lhasa)

لهاسا پایتخت تبت (Tibet)، دروازه اکتشاف تبت است. تبت، بلندترین منطقه بر روی زمین و انگار در دنیایی دیگر است، یک رویا برای هر مسافری. لهاسا مرکز زندگی مذهبی و فرهنگی تبتی‌ها است. لهاسا در زبان تبتی جایگاه خدایان معنی می‌دهد. مکان‌های مذهبی زیادی در محدوده شهری لهاسا و اطراف شهر وجود دارد که در میان آن‌ها قصر Potala، معبد Jokhang، صومعه Drepung، صومعه Sera و Norbulingka از مشهورترین‌ها هستند. در خیابان Barkhor بازدیدکنندگان می‌توانند سوغاتی خریداری کنند و با محلی‌ها خوش و بش کنند. بیشتر توریست‌های تور چین از طریق لهاسا وارد تبت می‌شوند. بیرون شهر دیدنی‌های طبیعی زیبا و مکان‌های مقدس تبت قرار گرفته‌اند، از دریاچه Namtso گرفته تا کوه اورست و کوه Kailash.

سوژو (Suzhou)

سوژو برای شهرهای آبی اطرافش و باغ‌های سنتی چینی‌اش مانند Humble Administrator's Garden مشهور است. باغ‌های سوژو به شکل هماهنگی چشم‌اندازهای ساخت دست انسان را با منظره‌های طبیعی ترکیب کرده‌اند: معماری، نقاشی‌ها، خطاطی‌ها و علم باغبانی با هم ترکیب شده‌اند و مانند مرواریدهایی درون دیوارها محصور شده‌اند.

شهرهای آبی چین تصویری عالی از روستاهای سنتی چین را با خود دارند. خانه‌های چوبی با قرن‌ها قدمت، ردیف شده در کنار کانال‌ها، پل‌های سنگی قوس‌دار و مردمی با کلاه‌های بامبویی بر روی قایق‌های حصیری، فریبندگی منحصر به فرد شهرهای آبی اطراف سوژو را شکل می‌دهند. محبوب‌ترین آن‌ها در Zhouzhuang، ژیتانگ و Tongli قرار دارند. با فاصله 30 دقیقه‌ای با قطار سریع‌السیر از شانگهای، و با فاصله 5 ساعتی با پکن، ترکیب تور پکن و تور شانگهای با تور سوژو بسیار راحت است.

با ما به تور چین بروید

سازماندهی یک برنامه سفر برای دیدن همه جاذبه‌های گردشگری چین توسط خودتان کار آسانی نیست. در سفر اول به چین، بسیاری، دیدن دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پکن، ارتش سنگی در شیان، دیدن آسمان‌خراش‌های شانگهای و مناظر خارق‌العاده گویلین را انتخاب می‌کنند. برای سفرهای دوباره و چند باره به چین، گزینه‌های بسیاری وجود دارد، می‌توانید از این مطالب ایده بگیرید و یا این که علایق خود را با مشاوران ما در میان بگذارید و آن‌ها به شما کمک می‌کنند بهترین تور چین را انتخاب کنید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3651

به "ده شهر عالی برای بازدید در زمان تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده شهر عالی برای بازدید در زمان تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید