راهنمای سفر کوالالامپور مالزی برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، سفر به مالزی بدون این که چند روزی را در پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور سپری کنید، تکمیل نخواهد شد. اگر چه کوالالامپور نسبت به دیگر مناطق کشور مالزی گران‌تر است، اما مخلوط فرهنگ هندی، چینی، مالایی و غربی، معجونی منحصر به فرد از غذاها، مراکز خرید و زندگی شبانه‌ای را به وجود آورده است که باعث شده بازدید از کوالالامپور ارزشش را داشته باشد. کوالالامپور شهری هیجان‌انگیز و یکی از بهترین‌های مکان‌های جهان برای صرف غذاهای هندی است.

راهنمای سفر کوالالامپور مالزی برای کوله پشتی گردها

هزینه‌ها‌ی معمول در تور کوالالامپور

قیمت اقامتگاه‌ها در کوالالامپور: اتاق‌های مشترک در خوابگاه‌ها به ازای هر شب، هزینه‌ای بین 15 تا 45 رینگیت مالزی دارند. اگر تمایل به اقامت در اتاق‌های خصوصی دارید، باید 40 رینگیت برای اجاره‌ی یک اتاق یک تخت‌خوابه یا 60 رینگیت برای اجاره‌ی اتاقی دو تخته پرداخت کنید.

قیمت هتل‌های ارزان قیمت کوالالامپور: یک اتاق یک تخته در یک هتل ارزان قیمت کوالالامپور، به همان اندازه هزینه اتاق در خوابگاه هزینه دارد با این تفاوت که در هتل یک حمام مخصوص به خود خواهید داشت. اگر تمایل دارید در یک هتل با کیفیت و خوب اتاق بگیرید، باید حدود 100 رینگیت مالزی به ازای هر شب پرداخت کنید.

متوسط هزینه خوراک در کوالالامپور: غذاهای خیابانی کوالالامپور معمولا به ازای هر بشقاب غذا هزینه‌ای بین 6 تا 9 رینگیت در بر دارند. غذاهای محلی در رستوران‌های کوالالامپور بین 4 تا 15 رینگت هزینه دارند. در یک رستوران خوب با سرویس میز، یک وعده غذا به همراه نوشیدنی حدود 38 رینگیت هزینه خواهد داشت. غذاهای غربی مانند همیشه از غذاهای محلی گران‌تر هستند، اما با این حال ترکیبی از یک وعده فست فود، تنها حدود 15 رینگیت برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه‌ی حمل و نقل در کوالالامپور: سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور بسیار عالی است. کرایه‌ی اتوبوس‌ها از 1 رینگیت شروع می‌شود، در حالی که سفر با LRT (مترو) و مونوریل بین 2 تا 35 رینگیت هزینه دارند، بسته به مسافت طی شده.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در زمان سفر به کوالالامپور مالزی

از Lot 10 خرید کنید: اگر در تور مالزی به دنبال لباس‌های اصل و‌ ارزان می‌گردید سری به این مرکز فروش (LOT 10) در کوالالامپور بزنید. یکی از ارزانترین مجتمع‌های تجاری که می‌توانید در جنوب شرقی آسیا پیدا کنید.

در محله‌ی چینی‌ها اقامت کنید: محله‌ی چینی‌ها در کوالالامپور، یکی از ارزان‌ترین نقاط شهر برای اجاره‌ی اتاق و خوابگاه است. این محله به بسیاری از جاذبه‌های توریستی کوالالامپور هم نسبتا نزدیک است.

با پای پیاده به گشت و گذار بپردازید: محله‌ی چینی‌‌ها (Chinatown) و هند کوچک (Little India)، دو محله همسایه در کوالالامپور هستند که بیشترین مکان‌های توریستی شهر را دارند. این دو ناحیه درست در کنار همدیگر واقع شده‌اند. از این رو، می‌توان به سادگی با پیاده‌روی و بدون صرف هزینه حمل و نقل از این دو منطقه بازدید کرد.

مکان‌های دیدنی جالب و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در کوالالامپور

از برج‌های پتروناس کوالالامپور بالا بروید: با 452 متر ارتفاع، برج‌های پتروناس، آسمان کوالالامپور را تسخیر کرده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند از دیدن مناظر بر روی پلی که دو برج را در طبقه‌های 41 و 42 به هم مرتبط می‌کنند لذت ببرند. مبلغ ورودی برج‌ها 85 رینگیت است. برای خرید بلیت محدودیت وجود دارد و تنها تعداد محدودی بلیت در روز به فروش می‌رسد که سریع هم تمام می‌شوند. پس در صورت تمایل باید زودتر در آنجا حاضر باشید. در شب که چراغ‌های این برج‌ها روشن شود، می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی را شکار کنید.

به بازار کوالالامپور بروید: مطمئن شوید که به یکی از بیشمار مارکت‌های کوالالامپور سری بزنید و با قیمت‌های تخفیف خورده، کالاهای الکترونیکی، غذا، لباس و هر چیز دیگری را که فکرش را بکنید بخرید. Central Market و بازار Jl Petaling در محله چینی‌ها دو تا از بهترین‌های کوالالامپور محسوب می‌شوند. این فروشگاه‌ها به صورت شبانه روزی کار می‌کنند. فروشگاه‌ها در طول روز به عنوان Pasar Tani و طی شب به عنوان Pasar Malam شناخته می‌شوند.

دانش خود را در موزه ملی مالزی افزایش دهید: موزه‌ی تاریخ ملی مکانی بسیار عالی است تا خودتان را با تاریخ و فرهنگ کشور مالزی آشنا کنید. در اینجا می‌توانید مکشوفاتی همچون یک جمجمه‌ی 40،000 ساله‌ی انسان و یک سکه‌ی هشت گوشه‌ که قدمت آن به قرن 15 میلادی بر‌می‌گردد را مشاهده کنید. ورودی این موزه 5 رینگیت است.

در تور مالزی تا می‌توانید غذا بخورید: غذاهای چینی، هندی، مالزیایی و غربی در کوالالامپور معمول هستند.‌ چند‌ فرهنگی بودن جامعه‌ی کوالالامپور، ترکیب‌های غذایی بسیار متنوعی را به وجود آورده است. فروشگاه‌ها و غرفه‌های کنار جاده‌ای مکان‌هایی عالی برای مزه کردن غذاهای خیابانی کوالالامپور محسوب می‌شوند. جای تعجب نیست اگر بگوییم در محله‌ی چینی‌ها و هند کوچک (Little India) غذاهای شگفت‌انگیزی با قیمت‌هایی بسیار منطقی سرو می‌شوند.

از برج منارا (Menara) کوالالامپور بالا بروید: یک نقطه‌ی دیدنی دیگر در افق کوالالامپور، برج منارا است با 420 متر ارتفاع. برجی که ساختمان‌های اطرافش مانند کوتوله‌ها می‌مانند و پنجمین برج بلند دنیا است‌. دیدن منظره‌ها از سکوی مشاهده بالای برج و رستوران گردان آن تجربه‌ای تاثیرگذارتر از برج‌های پتروناس را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از معبد Sri Mahamariaman کوالالامپور بازدید کنید: معبد Sri Mahamariaman که در سال 1873 ساخته شده است، یک معبد هندو محسوب می‌شود و درست بر لبه‌ی محله‌ی چینی‌ها قرار دارد. این معبد شگفت‌انگیز، قدیمی‌ترین و زیباترین معبد تزئین شده‌ی کشور مالزی است. همانطور که می‌توان انتظار داشت، این معبد زیبا در کوالالامپور، مکان مهمی در زندگی مذهبی هندو‌ها به شمار می‌رود. مهمترین شاخصه‌ی تاثیرگذار این معبد، برج دروازه‌ای است که با توصیفاتی در مورد خدایان هندو‌ مزین شده است.

در موزه‌ی هنر‌های اسلامی مالزی گشت و گذار کنید: موزه‌ی هنرهای اسلامی در مالزی، بیش از 7،000 مکشوفه‌ی با ارزش و کتابخانه‌ی وسیعی متشکل از نوشته‌ها و هنر اسلامی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این موزه عظیم با مساحت 100،000 فوت مربع (9290 متر مربع) در Lake Gardens واقع شده است. در این فضای وسیع و بزرگ می‌توانید بزرگترین مدل مقیاسی مسجدالحرام را مشاهده کنید. همچنین 12 گالری و مصنوعاتی شامل ظروف و اسلحه برای بازدید در این مکان وجود دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

مسجد نگارا (مسجد ملی مالزی) را به تماشا بنشینید: مسجد نگارا (Masjid Negara) در 13 هکتار باغ واقع شده و گنجایش 15،000 نفر را دارد. ویژگی شاخص این مسجد، گنبد چتری شکل و آبی رنگ آن است که مناره‌ای 73 متری آن را همراهی می‌کند. در آن سوی خیابان روبروی این مسجد می‌توانید از ساختمان ایستگاه قدیمی قطار دیدن کنید.

از غارهای (معبد) باتو در نزدیکی کوالالامپور بازدید کنید: در کوالالامپور، شهری که سرتاسر آن را آسمان‌خراش و بازارهای شلوغ فرا گرفته، رفتن به مکان‌های طبیعی و شگفت‌انگیز، خیلی جالب به نظر می‌رسد. و غارهای باتو‌ (Batu Caves) شما را ناامید نخواهند کرد. بعد از طی کردن مسیر خسته‌کننده‌ی 272 پله‌ای، با تماشای مجسمه‌ی عظیم و طلایی Murugan و ورود به بزرگترین غار از میان سه غار، یعنی کاتردال (Cathedral) خستگی از تنتان بیرون خواهد رفت. اولین باری که وارد این غار شوید از دیدن سقف بلند و مزین 97 متری زیارتگاه هندو‌ها شگفت زده‌ خواهید شد.

در پارک Lake Gardens (باغ‌های دریاچه) کوالالامپور گشت و گذار کنید: در نزدیکی محله‌ی چینی‌ها و ایستگاه اصلی قطار می‌توانید این پارک شهری را پیدا کنید، که به طرز عجیبی شبیه جنگل است‌. در اینجا می‌توانید پارک و باغ پرندگان و همچنین موزه‌ی هنرهای اسلامی را به تماشا بنشینید. در نهایت می‌توانید با اجاره‌ی یک قایق بر روی دریاچه شناور شوید و از دیدن زیبایی‌های این پارک لذتی وافر ببرید.

در پارک تفریحی Berjaya Times Square کوالالامپور یادی از کودکیتان بکنید: یکی از چندین پارک تفریحی‌ که می‌توان در تور کوالالامپور پیدا کرد، در میدان برجایا تایمز واقع شده است. علاوه بر انواع سواری‌های ترسناک و سرسره سواری، می‌توانید از پارک آبی، باغ‌های کوهستانی و معادن سرزمین عجایب به همراه فرزندانتان در این مکان لذت ببرید.

در موزه‌ی سلطنتی پلیس مالزی گشت و گذار کنید: ممکن است پیشنهاد بازدید از چنین موزه‌ای برایتان عجیب باشد، اما این موزه در کوالالامپور به طرز شگفت‌آوری جالب است. مجموعه‌ی شاخص این موزه شامل یونیفورم‌های قدیمی، اسلحه‌ها و وسایل نقلیه‌‌ای است که از اعضای قدیمی سازمان زیرزمینی جرایم سازمان یافته مالزی مصادره شده است. ورود به این موزه رایگان است.

در مراسم تایپوسام (Thaipusam) مالزی شرکت کنید: مراسم تایپوسام جشنواره‌ای است که بر اساس مذهب هندو و به طور معمول در زمان ماه کامل در ماه فوریه هر سال برگزار می‌شود. علاوه بر میلیون‌ها نفر از مردم مالزی، هزاران توریست در غار باتو جمع شده تا در صفی 14 کیلومتری شیر اهدا کنند و در این مراسم شرکت کنند.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3626

به "راهنمای سفر کوالالامپور مالزی برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر کوالالامپور مالزی برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید