برنامه سفر سه هفته ای به فرانسه

به گزارش دور زمین، اگر اقامت دو هفته‌ای در فرانسه به نظر خوب جلوه می‌کند، باید بدانید که اقامت سه هفته‌ای در این کشور فوق‌العاده است! این مدت، زمان کافی جهت اکتشاف این سرزمین شگفت انگیز را که بواسطه فرهنگ، غذا، مد و بخش‌های تاریخی و سلطنتی‌‌اش شناس شده است بدست می‌دهد. در طول هفته سوم گردشگران تور فرانسه می‌توانند به کرانه‌های مدیترانه‌ای فرانسه بروند و سپس به پاریس جایی که تعطیلات خاطره‌انگیزشان رقم خواهد خورد بازگردند. با توجه به متفاوت بودن مسیر بازگشت می‌توانند به گشت و گذار در دیگر نواحی این کشور نیز بپردازند.

برنامه سفر سه هفته ای به فرانسه

اقامت سه شبه در نیس (Nice) در مدت تور فرانسه

نیس بر کرانه مدیترانه‌ای فرانسه واقع شده است و بواسطه ظاهر پر زرق و برقش شناس شده است. این شهر ترکیبی از آنچه کهنه و نو خوانده می‌شود در مقابل دیدگان گسترده است و در طول دریای مدیترانه امتداد یافته است. گردشگران تور فرانسه می‌توانند از پیاده‌روی در Promenade des Anglais که در طول آبی دریا امتداد یافته است لذت ببرند. در نیس، این شهر قدیمی سراسر رنگ به گشت و گذار بپردازید و از بازارچه‌های میدان ماسنا (Place Massena، میدان اصلی شهر) دیدن نمایید. در اطراف این بخش میدان‌های بسیاری واقع شده‌اند که می‌توانید در آن‌ها به خرید سوغاتی بپردازید. اگر از علاقه‌مندان هنر هستید باید بدانید که این شهر از موزه‌های هنری جالب توجه بسیاری برخوردار است و از میانشان می‌توان به آن‌هایی اشاره کرد که آثار هنرمندانی چون Matisse Chagall و Marc Chagall را شامل شده‌اند.

بازدید از موناکو (Monaco) و ازه (Eze) در طی سفری کوتاه از نیس (Nice) در مدت تور فرانسه

در این سفر کوتاه به همراه داشتن کفش‌های راحت پیاده‌روی الزامی است. در هنگام بالارفت از شیب‌ خیابان‌های سنگفرش شده ازه، این قلعه قرون وسطی‌ای که در ارتفاع بیش از 430 متر از سطح دریا واقع شده است، تمام انرژی خود را صرف نکنید. بالا رفتن از این مسیر ارزشش را دارد چرا که یک باغ کاکتوس و مناظر سحرانگیر مدیترانه‌ای از فراز آن چشم‌ها را خیره خواهند کرد. اگر جاذبه‌های این بخش اشتیاقتان را دو چندان کرده است، باید بدانید که موناکو این ایالت مستقل نیز که تحت احاطه فرانسه و دریای مدیترانه قرار دارد هیچ از زیبایی کم ندارد. این قلمرو شاهی جایی است که افسانه‌ها به واقعیت می‌پیوندد، درست همانند زمانی که فرمانروای آن بازیگر آمریکایی Grace Kelly را به عنوان پرنسس خود برگزید. علاوه براین موناکو بواسطه فروشگاه‌های لوکسش، ماشین‌های پر سرعتش و بندری که آکنده از قایق‌های گرانقیمت است مشهور شده است.

اقامت دو شبه در آنسی (Annecy) در مدت تور فرانسه

سفر به آنسی، گردشگران تور فرانسه را از حال و هوایی مدیترانه‌ای به سمت رشته‌ کوه‌های آلپ خواهد برد، جایی که شهر تنها 35 کیلومتر از ژنو و سوئیس فاصله دارد. آنسی شهر زیبایی واقع در حد بالای دریاچه آنسی است و به عنوان مروارید آلپ‌های فرانسه شناخته می‌شود. علاوه بر این با عنوان ونیز کوه‌های آلپ نیز شناخته می‌شود چرا که دو کانال و رودخانه را در خود جای داده است. شاخص‌ترین جاذبه‌های این شهر Palais de I'lle (واقع در طول رودخانه Thiru) که اکنون به عنوان یک موزه تاریخی شناخته می‌شود و قلعه Chateau d'Annecy است. علاوه بر این یک شهر قدیمی خوش منظره، یک کلیسای جامع و چندین باغ زیبا انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند.

اقامت دو شبه در شامونیکس (Chamonix) در مدت تور فرانسه

اگر از طرفداران اسکی هستید، شامونیکس را فراموش نکنید چرا که شیب‌های این ناحیه از شهرتی جهانی برخوردارند. شامونیکس در سایه کوه‌ سفید (Mont Blanc) قرار گرفته است و در سال 1924 میزبان نخستین المپیک زمستانه بوده است. با این وجود برای لذت بردن از این تفریحگاه تمام عیار نیازی به اسکی باز بودن نیست. در طول فصل تابستان این محل کوهنوردان، صخره‌نوردان و گلف بازان بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. تجربه سفر با تله کابین به بالای کوه Aiguille du Midi نیز گردشگرانی را که به فعالت‌های ورزشی علاقه چندانی ندارند مجذوب خواهد کرد. لازم به ذکر است که این تله کابین از بیشترین ارتفاع در جهان برخوردار است. علاوه بر این شامونیکس  بواسطه (Unlimited Festival، در ماه آوریل) که یک جشنواره موزیکال کوهستانی است و جشنواره (Cosmo Jazz، در ماه ژوئیه) در میان گردشگران تور فرانسه محبوب شده است.

اقامت یک شبه در لیون (Lyon) در مدت تور فرانسه

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است و دلایل متعددی بر چرایی شهرت آن در میان گردشگران تور اروپا وجود دارد و از میانشان می‌توان به پارچه‌های ابریشمی اعلا، سیستم بانکداری‌، نقش ضد انقلابی که در انقلاب فرانسه داشته است، هنر خیابانی و البته غذاهای لذیذش اشاره کرد. لیون به عنوان پایتخت خوراک دنیا شناخته می‌شود و بدون شک نمی‌توان صرف وعده‌ای دل انگیز را در یکی از رستوران‌‌های سنتی لیونی (Bouchon) که سوسیس و خوراک اردک سرو می‌کند از دست داد. زمانی را نیز به گشت و گذار در محل شهر قدیمی آن با سازه‌های قرون وسطی‌ایش که آکنده از حال و هوایی تاریخی است اختصاص دهید. اگر در هشتم دسامبر به این مکان سفر می‌کنید می‌توانید از جشنواره نور این شهر (Light Festival) که عنوان پایتخت نور را برایش رقم زده لذت ببرید.

اقامت یک شبه در پاریس (Paris) در مدت تور فرانسه

سفر سه هفته‌ای شما به فرانسه در جایی به اتمام می‌رسد که در آن آغاز گشته بود، یعنی پاریس شگفت انگیز. اکنون فرصت مناسبی برای بازدید از آن چیزی است که پیشتر فرصت کافی برایشان در اختیار نداشتید. به عنوان مثال شاید بخواهید در میان باغات لوکزامبورگ قدم زنید. در این مکان می‌توانید از کاخی که محل مجلس ثنا فرانسه است و بیش از صد مجسمه و فواره را شامل گشته دیدن نمایید. از مجسمه‌های حاضر در این مجموعه می‌توان به مدلی از مجسمه آزادی اشاره کرد (هدیه‌ای که فرانسه به ایالات متحده تقدیم کرده است). علاوه بر این بی‌صرف برخی از لذیذترین غذاهای این شهر به خانه باز نگردید، شیرینی و شکلات‌های خوش طعم، نان باگت، خوراک اردک و استیک به همراه سیب زمینی سرخ کرده.

خلاصه سفر

روز اول: به پاریس پرواز کنید و شب را در آن بگذرانید

روز دوم: به گشت و گذار در پاریس بپردازید و شب را در آن بگذرانید

روز سوم: از کاخ ورسای بازدید نمایید و شب را در پاریس بگذرانید

روز چهارم: به کوه سنت مایکل بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز پنجم: به بایکس بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز ششم: به سواحل D Day بروید و شب را در بایکس بگذرانید

روز هفتم: به امبوز بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز هشتم: از کاخ لوآر بازدید نمایید و شب را در امبوز بگذرانید

روز نهم: به بوردو بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز دهم: به کارکاسون بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز یازدهم: به اوینیون بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز دوازدهم: در سفری کوتاه به پروانس بروید و از پونت دوگارد بازدید نمایید و شب را در اوینیون بگذرانید

روز سیزدهم: از کن به نیس بروید

روز چهاردهم: به گشت و گذار در نیس بپردازید و شب را در این محل بگذرانید

روز پانزدهم: به موناکو و ازه بروید و شب را در نیس بگذرانید

روز شانزدهم: به آنسی بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز هفدهم: در آنسی به گشت و گذار بپردازید و شب را در این محل بگذرانید

روز هجدهم: به شامونیکس بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز نوزدهم: در شامونیکس به گشت و گذار بپردازید و شب را در این بگذرانید

روز بیستم: به لیون بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز بیست و یکم: به پاریس بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز بیست و دوم: به خانه باز گردید

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2966

به "برنامه سفر سه هفته ای به فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر سه هفته ای به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید