توصیه هایی در مورد سفر به آتن

به گزارش دور زمین، آتن پایتخت یونان و محل قرارگیری بزرگترین آثار معماری باستانی این کشور است. معمولا اغلب گردشگرانی که به تور یونان می‌روند، اولین مقصدشان آتن است. آتن برای کسانی که عاشق فرهنگ و تاریخ هستند یکی از بهترین‌های دنیا است؛ شهری برخواسته از دل افسانه‌های خدایان یونان، که یادآور گذشته‌های باشکوه، شکست‌ها و پیروزی‌ها است.

توصیه هایی در مورد سفر به آتن

آتن برای توقفی چند روزه شهری بسیار عالی است. خوشبختانه می‌شود طی 2 الی 4 روز یا بیشتر جاذبه‌های ارزشمند و برجسته‌ی آتن را بازدید کرد. آتن در مقایسه با شهرهایی همچون رم و پاریس ارزان‌تر است، اما نه آنقدری که بسیاری از ما انتظار داریم. در هر صورت واضح است که می توان با کمی دقت نظر به میزان قابل توجهی از هزینه‌های زائد و اضافی کم کرد. اگر قناعت هم داشته باشیم، می‌توانیم باز هم هزینه‌ها را کاهش دهیم.

آب و هوای آتن

آتن دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است، اگر چه آتن به خصوص در طول تابستان، نسبت به شهرهای نزدیکتر باران کمتری به خود می‌بیند. زمستان‌ها هوا سرد است و تا ماه آوریل به قدری گرم نمی‌شود که بدون گرم پوش و ژاکت بیرون از خانه قدم گذاشت. تابستان‌ها و به خصوص ماه‌های جولای تا آگوست ممکن است هوا در آتن خیلی مه آلود شود. همه‌ی این‌ها را در کنار گرمای شدید و رطوبتی که اغلب اوقات حتی در اواخر شب وجود دارد قرار دهید تا درک بهتری از هوای آتن در طول این مدت داشته باشید. به دلایل آشکار، بهار و پاییز را می توان مناسب‌ترین فصول سال برای رفتن به تور آتن و همچنین تور یونان در نظر گرفت. اغلب جاذبه‌های آتن بیرونی و در فضای باز قرار دارند و از ماه آوریل تا اوایل ژوئن و همچنین از سپتامبر تا اوایل نوامبر، تقریبا می توان با اطمینان کامل گفت که با آب و هوا و درجه حرارت مطبوع و خوبی روبرو هستیم. عملا هیچ گونه بارانی در طول تابستان نمی‌بارد و تنها می توان به صورت نادر انتظار رعد و برق را داشت. با این حال باز هم در این مدت هوا همیشه مرطوب خواهد بود.

هتل‌ها در آتن

در آتن قیمت‌ هتل‌ها در تمام طول سال به جز در زمان‌های خاصی تغییرات چندانی ندارد. فصل‌های کم گردشگر آتن و یونان یا به اصطلاح off-season به طور معمول از ماه اکتبر تا اواسط مارس به طول می انجامند، با این وجود حتی در این مدت هم با وجود جمعیت زیاد به سختی می‌توان جای ارزان‌تری پیدا کرد. فصول پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season برای هتل‌های آتن از اواسط مارس تا سپتامبر شروع می‌شود. اگر چه در تابستان آتن تقریبا غیر قابل تحمل می‌شود، اما وجود گردشگران داخلی سبب می شود که هتل‌ها قیمت‌هایشان را همچنان بالا نگه دارند. به طور کلی هتل‌های آتن از آن چه مردم انتظار دارند گران‌تر هستند. بهترین کار این است که از قبل و به صورت آنلاین دنبال بهترین زمان برای رزرو اتاق در هتل‌های گران‌قیمت با قیمتی ارزان‌تر بگردید، چرا که پیدا کردن هتل مناسب در بدو ورود می‌تواند کمی مایوس کننده باشد.

خوراک در آتن

قیمت انواع غذا و نوشیدنی بسته به مکانی که در آن حضور دارید متفاوت است. اگر در نقاطی که بیشتر مردم محلی از آن‌ها خرید می کنند توقف کنید غذای‌های خوب و ارزانی پیدا خواهید کرد. اما در رستوران‌هایی که منوی انگلیسی دارند قیمت‌ها کاملا گران هستند. بسیاری از هتل‌های آتن وعده‌ی صبحانه را ارایه می‌کنند. در غیر این صورت می‌توانید از مغازه‌های کوچک، غذا و کیک صبحانه تهیه کنید. برای ناهار یک وعده سوولاکی خوب (نوعی کباب فوری یونانی) در فست فودهای محلی آتن می تواند انتخاب خوشمزه و مقرون به صرفه‌ای باشد. رستوران‌های نشستنی در آتن هزینه‌ی بیشتری خواهند داشت. برای شام رستوران‌های محلی آتن برای چانه زنی انتخاب مناسب‌تری هستند. از طرف دیگر نسبت به رستوران‌هایی با منوی انگلیسی قیمت‌های پایین‌تری هم دارند. شاید جایرو (نوعی غذای یونانی) و پیتزا گزینه‌های خوبی برای صرف یک وعده شام خوشمزه و مقرون به صرفه در آتن باشند.

جایرو نوعی غذای یونانی تهیه شده از گوشت بریانی است که همانند کباب ترکی به سیخ کشیده می‌شود. اگر می‌خواهید به میزان قابل توجهی هزینه‌های غذایی را کاهش دهید، پیشنهاد اول ما این است که در صورت فراهم بودن شرایط خودتان آشپزی کنید، در غیر این صورت می‌توانید جایرو را که تنها 4 یورو و حتی کمتر قیمت دارد و به علاوه دارای طعم دلپذیر و مطبوعی هم هست تهیه کنید.

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به این که به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود 42.5 و 33.5 یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است و اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو را در بر می‌گیرد. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی آتن

در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی آتن شدیدا مراقب باشید. تاکنون بسیاری از گردشگران اموال و پول‌هایشان توسط جیب‌برها به سرقت رفته است. این سیستم شامل مترو، اتوبوس و تراموا می‌شود. چند نوع بلیت در سیستم حمل و نقل آتن وجود دارد که می توانید با توجه به نیازهایتان یکی از آن‌ها را تهیه کنید. این کار مقداری از هزینه‌های جابجایی شما را کم خواهد کرد.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3675

به "توصیه هایی در مورد سفر به آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی در مورد سفر به آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید