راهنمای سفر چین برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، کشورهای کمی در جهان وجود دارند که مانند چین، چنین فرهنگ متمایز و خاصی داشته باشند. چین کشوری مملو از تضادها است، با وجود شهرهای بزرگ و در حال رشدی همچون پکن، شانگهای و هنگ کنگ، مناطق غربی این کشور، حالتی کاملا روستایی و توسعه نیافته دارند. چین کشوری است که بین مرزهای مشخص کننده کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه، گیر کرده است.

راهنمای سفر چین برای کوله پشتی گردها

تغییرات سریع این کشور، توجه بسیاری از مردم کنجکاو سرتاسر جهان را به خود جذب کرده است. هم اکنون زمان بسیار خوبی است تا اندکی با فرهنگ غنی این کشور آشنا شوید و در این کشور شگفت‌انگیز گشت و گذار کنید. هر روز چین جدیدی خلق می‌شود. با ما همراه باشید و با بهترین‌هایی که می‌توانید در تور چین تجربه کنید آشنا شوید.

هزینه‌های معمول در تور چین

اقامتگاه‌ها در چین: برای اقامت در یک خوابگاه، قیمت‌ها از حدود 40 یوان شروع می‌شود (نزدیک به 80 یوان در پکن، پایتخت چین) و برای یک اتاق خصوصی با سرویس بهداشتی مشترک قیمت‌ها حدود 125 یوان است (بسته به شهر محل اقامت). برای اتاق‌هایی با حمام و دستشویی داخل اتاق، قیمت‌ها حدود 185 یوان است. هتل‌ها و مهمانخانه‌های ارزان قیمت حدود 135 یوان برای هر شب هزینه دارند، با امکاناتی ابتدایی ولی مناسب. در هنگ کنگ انتظار هزینه‌های بیشتری را داشته باشید، برای مثال اتاق یک تخته حدود 145 یوان برای هر شب هزینه دارد.

خوراک در چین: غذا در چین ارزان است. تهیه یک وعده غذا از یک دکه خیابانی معمولا حدود 1 تا 2 دلار هزینه دارد. با این قیمت می‌توانید نودل، برنج یا سوپ بگیرید. یک وعده غذای کامل در یک رستوران دارای محل نشستن، حدود 2 تا 8 دلار برایتان هزینه دارد، به اضافه هزینه کاسه برنج یا کاسه تمیز که حدود 50 سنت است. اگر فقط غذاهای محلی را بخورید، پول زیادی خرج نخواهید کرد. با کمتر از 10 دلار در روز می‌توانید به خوبی در چین غذا بخورید. در غرب، جنوب غربی و نواحی مرکزی چین، غذا به مراتب ارزان‌تر از شهرهای بزرگ است و شما می‌توانید با هزینه کمتر از 4 دلار در روز، غذا بخورید، تقریبا نصف هزینه شهرهای بزرگ.

برای خوردن غذاهای غربی در چین، انتظار پرداخت پول بیشتری داشته باشید، غذایی که آن قدرها هم خوب نیست، مخصوصا اگر در شهرهای مدرن‌تر مانند هنگ کنگ نیستید. یک ساندویچ به سبک غربی حدود 6 دلار هزینه دارد و یک فنجان قهوه نیز هم قیمت قهوه در اروپا یا آمریکا است.

از آن جا که غذا در چین ارزان است، نیازی نیست خودتان غذا تدارک ببینید و بپزید. بهترین کار برای شما غذا خوردن در دکه‌های خیابانی و رستوران‌ها است. در ضمن خیلی از خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌ها فضایی برای آشپزی ندارند، اگر که خواروبار هم تهیه کنید. در مدت اقامت در چین به دنبال غذا پختن رفتن توصیه نمی‌شود.

حمل و نقل در چین: درست است که چین کشوری بزرگ است، اما رفتن از مکانی به مکان دیگر، بسیار آسان و ارزان است. اتوبوس در چین محبوب‌ترین وسیله سفر است و معمولا هزینه‌ای بین 1.5 تا 3 یوان در داخل شهر دارد. شهرهای بزرگ نیز سیستم قطارهای زیرزمینی گسترده داشته و برای هر سفر کمتر از 6 یوان هزینه دارند. کرایه تاکسی‌ها از 6 یوان شروع می‌شود. در مورد قطارهای پر سرعت، یک بلیت پکن به شانگهای حدود 81 دلار برای بخش درجه دو، 138 دلار برای بخش درجه یک و برای یک صندلی در بخش VIP حدود 267 دلار قیمت دارد. برای قطارهای معمولی و در طول روز، یک صندلی در بخش درجه دو 66 دلار و در بخش درجه یک 80 دلار قیمت دارد. اتوبوس‌های بین شهری معمولا ارزان‌تر از قطارها هستند. برای مثال، بلیت اتوبوس برای سفر 9 ساعته از پکن (Beijing) به آنشان (Anshan) حدود 28 دلار قیمت دارد، در حالی که قطار این مسیر بین 34 تا 143 دلار هزینه دارد. سفر 2 ساعته با اتوبوس از پکن به تیانجین (Tianjin) بین 4 تا 6 دلار هزینه دارد، در حالی که قیمت بلیت قطار پر سرعت این مسیر 9 دلار است. سفر شانگهای به هانگزو (Hanghzou) با اتوبوس حدود 2.5 ساعت زمان می‌برد و 11 دلار هزینه دارد در حالی که هزینه قطار این مسیر 14 دلار است.

هزینه فعالیت‌های تفریحی در چین: به طور کلی، هزینه بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های چین مقرون به صرفه است. حتی ورودی مکان‌ها و جاذبه‌های محبوب و پر بازدید، مانند دیوار بزرگ و شهر ممنوعه زیر 10 دلار قیمت دارند. معابد، فعالیت‌ها و دیدنی‌های کوچکتر، قیمت‌های بسیار پایین داشته و حدود 2 دلار قیمت دارند. در حالی که جاذبه‌ها و معابد کمتر از 10 دلار هزینه دارند، قیمت‌ها برای صعود از قله‌ها و فعالیت‌های بیرون از شهر، حدودا 30 دلار هزینه دارند. برای مثال، یک سفر به کوهستان برفی Jade Dragon بیست و پنج دلار هزینه دارد. بازدید از دره Jiuzhai پنجاه و نه دلار و یک سفر سه روزه به کوهستان Wuyi در استان فوجیان (Fujian) چهل دلار و به کوهستان زرد در استان Anhui حدود 37 دلار هزینه دارد.

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در چین

دیوار بزرگ چین: هیچ سفری به چین بدون دیدن دیوار بزرگ کامل نمی‌شود. تورهای زیادی به بخش‌های مختلف دیوار بزرگ وجود دارند، بنابراین با توجه به بودجه خود و این که کدام بخش را بیشتر دوست دارید دیدن کنید، تور مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی از تورها حتی بسته‌هایی چند روزه برای بازدید از کل دیوار، ارائه می‌دهند.

میدان Tiananmen پکن: شما بدون شک این میدان را در فیلم‌ها و تلویزیون دیده‌اید، اما تصور اندازه بزرگ این میدان تا زمانی که وسط آن قرار نگیرید، سخت است. مکان‌های زیادی در این میدان برای بازدید وجود دارند که شامل برج Tiananmen، تالار بزرگ مردم، بنای یادبود قهرمانان مردم، موزه ملی و Mao Zedong می‌شود. شما در این میدان اجازه فیلم‌برداری یا عکاسی نخواهید داشت.

پکن: این شهر به سرعت در حال پیشرفت، 22 میلیون نفر جمعیت رو به افزایش دارد. شما در پکن به غیر از میدان Tian'anmen، از شهر ممنوعه، مراکز خرید بی‌شمار، معبد بهشت و البته از دیوار بزرگ هم بازدید خواهید کرد. در دنیا هیچ شهری مانند پکن وجود ندارد و با وجود آلودگی هوا، شما حتما باید این شهر بزرگ را ببینید تا چین مدرن و پویایی آن را درک کنید.

هنگ کنگ: هنگ کنگ به خاطر این که به مدت 99 سال تحت کنترل بریتانیا بوده، به راحتی شرق و غرب را به هم متصل می‌کند. در این کلان شهر شلوغ چین، ترکیبی از ساختمان‌های بلند با بازارهای خیابانی سنتی و معابد مذهبی دیده می‌شود. هنگ‌کنگ همچنین به خاطر جمعیت زیاد مهاجران، فرصت خرید خوب، زندگی شبانه فوق‌العاده و غذاهای خوشمزه به ‌خود می‌بالد.

شانگهای: شانگهای یکی دیگر از بزرگ‌ترین، شلوغ‌ترین و پربازدیدترین شهرهای کشور چین است. شانگهای مانند شهرهای آینده است: قطارهای سریع، چراغ‌هایی که همه جا روشن هستند، شهری منظم و بین‌المللی. شانگهای شهری شلوغ و با تکنولوژی بالا است که امروزه به عنوان مرکز زیرساخت‌های تجارت مدرن به حساب می‌آید. برای درک تاریخ تمدن کشور چین، حتما سری به شهر قدیمی و به خصوص باغ‌های YuYuan بزنید.

شیان (Xian): شهر Xian که به Changan هم معروف است، بزرگترین شهر در شمال غربی کشور چین است و یکی از پایتخت‌های باستانی چین به شمار می‌رود. بازدید از ارتش Terracotta، دیوار شهر و معماری شگفت‌انگیز محله‌های مسلمانان نشین را نباید از دست بدهید. این سه چیز تقریبا دلیل آمدن همه به این شهر است.

در مدت تور چین حسابی پرخوری کنید: کشور چین بهشت عاشقان غذا است. در چنین کشور بزرگی، جای تعجب نیست که نواحی مختلف سبک آشپزی متفاوتی خواهند داشت. شما در مدت تور چین، به آسانی می‌توانید از چهار سبک آشپزی چینی (کانتونی، پکنی، شانگهایی و سیچوانی) لذت ببرید.

در مدت تور چین، در رودخانه‌ی Li سفر دریایی انجام دهید: برای کسب لذت واقعی از زیبایی‌های طبیعی کشور چین، سفری دریایی در رودخانه لی داشته باشید. این مکان به عنوان یکی از ده شگفتی آبی برتر جهان توسط نشنال جئوگرافیک انتخاب شده است. این رودخانه 272 مایل طول دارد و ده‌ها مکان زیبا در طول مسیر برای دیدن وجود دارد.

در تور چین از جنگجویان Terracotta بازدید کنید: ارتش Terracotta که در شیان قرار گرفته است یک بنای تاریخی مربوط به اولین امپراتوری چین، Qin است. گفته می‌شود که سربازان سنگی در اندازه‌های واقعی این محل، نشان‌دهنده‌ی ارتش پیروزی است که نقش مهمی در تشکیل کشور چین ایفا کرده‌اند. صدها مجسمه در یک مکان، منظره‌ی شگفت‌انگیزی خلق کرده‌اند.

در مدت تور چین از شهر ممنوعه بازدید کنید: این جاذبه معروف در پکن، از زمان سلسله مینگ تا سلسله چینگ کاخ سلطنتی بوده است. در حال حاضر موزه این کاخ آثار کشف شده از این دو سلسله را در خود نگه می‌دارد و محل مناسبی برای یادگیری در مورد تاریخ این کشور است.

در مدت تور چین در بخشی از جاده ابریشم سفر کنید: داشتن تاریخچه‌ای بیش از 2000 سال، بازدید از این جاده را برای گردشگران تور چین ضروری می‌کند. مکان‌های بسیاری در نقاط مختلف این جاده که در اصل از Chang’an به رم و ایتالیا می‌رسد، برای دیدن وجود دارد. طول کل این جاده بیش از 2400 مایل بوده که نیمی از آن در قلمرو این کشور بوده است.

در تبت گشت و گذار کنید: تبت که با عنوان بام جهان نیز شناخته می‌شود، برای مسافران ماجراجو که به دنبال جاذبه‌های منحصر به فرد هستند بسیار مناسب است. در کوه‌های برفی گشت و گذار کنید و با آداب و رسوم عجیب و غریب و دین بودایی آن‌ها آشنا شوید. تبت گذشته جنجال برانگیزی داشته است، بنابراین عاقلانه است که در طول سفر خود بحثی از Dali Lama مطرح نکنید. برای بازدید از این منطقه شما نیاز به مجوز ویژه دارید.

در مدت تور چین نگاهی به کوه‌های Karst بیاندازید: این کوه‌ها که تصویرشان در پشت اسکناس 20 یوانی وجود دارد منظره‌ی چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید در حین سفری با قایق از میان رودخانه‌ی Li از منظره خیره‌کننده‌ی این کوه‌ها لذت ببرید.

غارهای Mogao شهر دانهوانگ: این غارها همچنین به عنوان غارهای هزار بودا نیز شناخته می‌شوند، این غارها خانه‌ی بزرگترین، واضح‌ترین و غنی‌ترین هنر بودایی در جهان به شمار می‌روند؛ اولین غار در اینجا 366 سال پس از میلاد حکاکی شده است.

کاخ Potala در تبت: این کاخ که در حال حاضر موزه است تا سال 1959 منزل Dalai Lama بوده و سالن‌ها، معابد و حیاط‌های بسیار زیاد این کاخ از چوب و سنگ ساخته شده است. این ساختمان، ساختمانی جالب و تاریخی برای دیدن است و به شما می‌گوید که چرا دالای لاما این قدر برای فرهنگ تبت با اهمیت است.

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2856

به "راهنمای سفر چین برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر چین برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید