بهترین زمان برای رفتن به تور چین

به گزارش دور زمین، چین کشور بزرگی است و جواب ساده‌ای به این سوال که چه زمانی بهترین موقع برای رفتن به چین است وجود ندارد. در این مقاله دو قسمتی سعی کرده‌ایم با جزئیات کامل آب و هوای چین را بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را گرفته و زمان رفتن به چین را درست انتخاب کنید.

بهترین زمان برای رفتن به تور چین

چند زمان عالی برای رفتن به تور چین وجود دارد، بسته به این که به این سوالات چه جوابی خواهید داد:

  • کجای چین می‌خواهید بروید؟
  • در مدت اقامت در چین چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید؟
  • گرما را دوست دارید یا سرما را، یا هوای معتدل یا این که برایتان مهم نیست؟
  • هوای خشک را دوست دارید یا هوای بارانی و نمناک را، یا برایتان فرقی نمی‌کند؟
  • آیا می‌خواهید از تخفیف‌هایی که در فصول کم گردشگر چین وجود دارد استفاده کنید؟
  • آیا می‌خواهید یکی از فستیوال‌های چین یا یک جاذبه گردشگری فصلی در چین را ببینید؟
  • آیا می‌خواهید از مواجهه با جمعیت زیاد یا وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ دوری کنید؟

اکتبر، بهترین زمان برای سفر به چین

محبوب‌ترین و توصیه‌شده‌ترین زمان برای سفر به چین اوایل پاییز است (ماه اکتبر). در ماه اکتبر در چین آب و هوا مناسب است. بیشتر چین دمایی گرم و معتدل دارد و باران‌های تابستانی متوقف شده‌اند (به غیر از هنگ کنگ و سانیا)، بنابراین نسبتا هوا خشک است. گرمای تابستان رفته است و زمان بسیار خوبی برای دیدن بیشتر جاذبه‌های گردشگری چین در شهرهای پکن (Beijing)، شیان (Xi'an)، شانگهای (Shanghai)، گویلین (Guilin)، هنگ کنگ (Hong Kong)، چنگدو (Chengdu) و دیگر شهرها است. جاذبه‌های توریستی چین در بیشتر روزهای این ماه نسبتا خلوت هستند، چرا که مسافران تعطیلات تابستانی رفته‌اند. از هفته اول اکتبر (تعطیلات روز ملی چین) صرف نظر کنید، چرا که جاذبه‌های گردشگری، سیستم حمل و نقل و هتل‌ها پر شده‌اند از توریست‌های داخلی چین و قیمت‌ها هم به تبع آن افزایش پیدا کرده‌اند.

اکتبر ماه گرانی برای سفر به چین است، ولی به نسبت، از ماه‌های جولای و آگوست ارزان‌تر است. اگر طرفدار رنگ‌های پاییز هستید، برای شما اکتبر مطمئنا بهترین زمان برای رفتن به تور چین خواهد بود.

اواخر بهار (آوریل تا می)، راحت، ولی بارانی

دومین وقت عالی برای رفتن به چین احتمالا آوریل تا می است، زمانی که گل‌ها شکوفه کرده‌اند و دمای هوا در حال افزایش است ولی خیلی گرم نمی‌شود. در اواخر بهار دمای هوا در کل چین مناسب و در حدود 20 درجه سانتیگراد است، البته به جز نواحی بالا دست شمال شرقی و شمال غربی چین. در حالی که در شمال چین (پکن، شیان) هوا خشک است، باران‌های تابستانی در جنوب چین شروع به باریدن کرده‌اند. اگر چه که هنوز زمان اوج بارش‌ها فرا نرسیده، ولی رطوبت هوا و احتمال توفان وجود دارد. این آب و هوا، منظره کوهستان‌ها را به خاطر وجود مه و غبار در مناطقی مانند Guilin و کوهستان زرد، تماشایی می‌کند. ماه‌های آوریل تا می ماه‌های قبل از فصل پرگردشگر چین هستند. همچنان جاذبه‌های گردشگری چین خلوت هستند.

حواستان به هفته تعطیلات روز کارگری باشد (اول تا هفتم می)، چرا که جاذبه‌های گردشگری، سیستم حمل و نقل و هتل‌ها پر شده‌اند از توریستهای داخلی چین و قیمت‌ها هم به تبع آن افزایش پیدا کرده‌اند. می‌توان گفت قیمت‌ها در این ماه‌ها مناسب است، ارزان‌تر از ژوئن تا اکتبر ولی گران‌تر از فصل کم گردشگر چین یعنی ماه‌های نوامبر تا مارس؛ به جز دو هفته قبل و دو هفته بعد از سال نوی چین که گران‌ترین زمان‌ها هسند. فستیوال‌های قومی در Guizhou (جنوب چین) در ماه‌های آوریل تا می برگزار می‌شوند. اگر به فرهنگ قومی و محلی Miao و Dong علاقه‌مند هستید، این زمان بهترین موقع برای رفتن به چین است.

سپتامبر در چین: گرما در جنوب، راحتی در شمال

سپتامبر احتمالا سومین زمان عالی برای رفتن به تور چین است. خیلی از مزایای اکتبر را دارد، ولی با گرما و باران بیشتر. به نظر بعضی‌ها این ماه کمی گرم است. اگر در سپتامبر در چین بودید احتمالا می‌توانید فستیوال وسط پاییز چین را تجربه کنید، دومین فستیوال بزرگ چین با کلی نمایش‌ها و لباس‌های سنتی چین (85 درصد سال‌ها این فستیوال در سپتامبر برگزار می‌شود).

تابستان (ژوئن تا آگوست)، شلوغ‌ترین و گرم‌ترین زمان در چین

ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست داغ‌ترین هوای تابستان‌های چین را دارند. روزها عادی است که دما به 35 درجه سانتیگراد برسد، در همه جای چین، به جز شمال شرقی و نواحی کوهستانی. آفتاب و گرما مطمئنا یک آب و هوای عالی برای تعطیلات خواهد بود، اگر چه که برای بعضی‌ها ممکن است گرم باشد.

دانش‌آموزان در ماه‌های جولای و آگوست در تعطیلات هستند و تک تک جاذبه‌های گردشگری چین پر شده‌اند از انبوه جمعیت گردشگران داخلی چینی. هتل‌ها بسیار متقاضی دارند و بلیت‌های پروازها و قطارها سخت پیدا می‌شوند. اگر این زمان قصد رفتن به چین را داشتید حتما از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. این زمان همچنین گران‌ترین زمان برای رفتن به چین است.

بهترین زمان برای بازدید از نقاط دور افتاده چین مانند تبت، مناطق شمال غربی، مناطق داخلی مغولستان و مناطق کوهستانی، در تابستان (یا اواخر بهار یا اوایل پاییز) است وقتی که آب و هوا آن قدرها سرد نشده است.

موسم بارندگی و توفان‌ها در چین

باران‌های تابستانی عامل دیگری است که می‌تواند سفر شما به چین را تحت تاثیر قرار دهد. کشتی‌های کروز ممکن است توقف کرده باشند، اگر در رودخانه‌های Li و یانگتسه سیل جاری شده باشد و پروازها ممکن است به خاطر توفان‌ها با تاخیر انجام پذیرند و فعالیت‌هایی که در بیرون انجام می‌شوند ممکن است به خاطر بارش باران کمتر مفرح باشند.

شدت بارندگی در این فصل هر چه بیشتر به شمال جنوب شرقی (یا به سمت کوهستان‌ها) می‌روید بیشتر می‌شود. هنگ کنگ بیشترین بارش باران را دارد.

  • گویلین: موسم بارندگی زود هنگام، در اوایل ژوئن به اوجش می‌رسد
  • شانگهای: اوج بارش در اواخر ژوئن است، با بالاترین مقدار در جولای و آگوست
  • شیان: باران‌های متوسط در جولای
  • پکن: اوج بارش‌ها در اواخر جولای، بیشتر در جولای و آگوست
  • چنگدو: مانند پکن، ولی با باران بیشتر
  • هنگ کنگ: اوج موسم بارندگی در آگوست، توفان‌ها بارش‌های زیادی را از می تا سپتامبر سبب می‌شوند

فصل کم گردشگر چین، کم طرفدار ولی ارزان‌تر

فصل کم گردشگر چین از نوامبر تا اوایل مارس است. در فصل کم گردشگر چین، اگر چه که هوا سرد است، شما می‌توانید قیمت‌های نسبتا پایین‌تری برای هتل‌ها و پروازها دریافت کنید و با جمعیت کمتری روبه‌رو خواهید شد.

ماه مارس نسبت به اواخر پاییز برای رفتن به شمال چین مورد پسندتر است، چرا که هوا گرم‌تر است و باران آن چنان فاکتور مهمی نیست. در همین حال در جنوب چین، بهار به شکل ناخوشایندی مرطوب است. این زمان برای دیدن گل‌های شکوفه کرده چین عالی است.

نوامبر بهترین زمان برای دیدن رنگ‌های پاییزی در چین است. برای سفر به جنوب چین اواخر پاییز نسبت به بهار بهتر است. در این زمان هوا خشک‌تر و همچنان بعضی روزها گرم هستند.

زمستان به چین بروید اگر می‌خواهید مناظر زمستانی را ببینید، ورزش‌های زمستانی انجام دهید، از قیمت‌های پایین فصل کم‌گردشگر بهره ببرید و هیچ توریست دیگری را نبینید. به طور کلی بهترین زمان برای تجربه جاذبه‌های گردشگری چین فصل‌های دیگر سال هستند، به جز جاذبه‌هایی مانند فستیوال برف و یخ Harbin و پیست‌های اسکی چین. در زمستان بهترین مکان‌هایی که در چین می‌توان رفت و از سرمای زمستانی کمی فرار کرد، جزایر Hainan و مناطق ساحلیش مانند Sanya است؛ همراه با مناطق استوایی چین مانند هنگ کنگ که زمستان‌هایی ملایم را تجربه می‌کنند.

اجازه دهید ما به شما کمک کنیم تا سفر خود به چین را برنامه‌ریزی کنید

مشاوران سفر ما خوشحال می‌شوند پیشنهادها و راهنمایی‌های لازم برای سفر به چین را به شما بدهند. آن‌ها بر اساس زمانی که شما تمایل دارید به سفر بروید و علایق و نیازمندی‌هایتان به شما مشاوره می‌دهند. همچنین در صفحه تور چین سایت می‌توانید با جزئیات تورها بیشتر آشنا شوید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3027

به "بهترین زمان برای رفتن به تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای رفتن به تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید