با جاذبه های توریستی کامبوج آشنا شوید

به گزارش دور زمین، کامبوج یکی از بهترین مقصدها برای مسافرت است. این کشور در نگاه اول ممکن است به نظر خوب نباشد اما مملو از افراد جالبی است که من تا به حال ندیده ام.تاریخ غنی، غذاهای خوشمزه، خط ساحلی زیبا و شب زنده داری پر جنب و جوش همواره در این کشور زیبا به چشم می خورد. کامبوج کشوری است که هنوز در حال یافتن راه خویش است . توسعه این کشور هنوز به صورت کامل انجام نگرفته است و مقامات فاسد با فروش بیشتر منابع کشور به مهاجمان خارجی مانع از رشد آن شده اند. اما این کشور دارای جاذبه های بسیار زیبایی است که می تواند هر فردی را برای مسافرت به آن تشویق کند.

با جاذبه های توریستی کامبوج آشنا شوید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

هزینه های معمولی :

اقامت: هزینه اقامت در یک هتل از 17,000 تا 21,000 KHR (واحد پول کامبوج است . هر 4005 KHR یک دلار محسوب می گردد پس تقریبا هزینه هر شب اقامت معمولی شما در کامبوج حدود 5 دلار است). شروع می گردد . هزینه یک اتاق اختصاصی برای هر شب معمولا بین 20000 تا 40000 ریل است. شما می توانید هتل های آرام و راحتی را با هزینه 60000 تا 80000 KHR پیدا کنید . در این هتل ها معمولا تلویزیون و سایر موارد مورد احتیاج وجود دارد .

غذا: غذا در کامبوج بسیار ارزان است . فروشندگان خیابانی محلی به ازای هر وعده غذایی از شما 4000 تا 8000 ریل پول دریافت می کنند . هزینه خوردن غذا در یک رستوران نیز چیزی بین 12000 تا 20000 KHR است .غذاهای اروپایی و غربی نیز در رستوران های زیبا بین 20000 تا 40000 KHR سرو می گردد . شما می توانید غذاهای خوب و باکیفیتی را در رستوران Phnom Phen با قیمتی حدود 32000 تا 40000 KHR پیدا کنید .

حمل و نقل: حمل و نقل محلی در شهر بسیار ارزان بوده و تنها چند دلار است . شما می توانید به هر نقطه ای از شهر که خواستید با اتوبوس سفر کنید و هزینه آن نیز زیر 40000 ریل خواهد بود .اگر بخواهید از یک راننده شخصی بهره ببرید هزینه رفت و برگشت معمولا چیزی بین 60000 تا 80000 ریل خواهد بود .

فعالیت ها: تقریبا هر چیزی در این کشور یافت می گردد . هزینه بعضی از این فعالیت ها رایگان و بعضی نیز بسیار گران قیمت است . افرادی که دوست دارند از آنگکور بازدید کنند باید هزینه ورودی را نیز که تقریبا 80000 ریل است ، محاسبه کنند. سایر تورها ، پیاده روی ها و هزینه ورودی نیز بین 40000 تا 80000 ریل خواهد بود.

نکات مهم برای صرفه جویی در هزینه :

کامبوج یکی از ارزان ترین کشورها در جنوب شرقی آسیا است . معمولا در این کشور هزینه ها آنقدر بالا نیست که شما بخواهید از نکات و ترفندهای صرفه جویی در هزینه بهره ببرید . غذا، اقامت و حمل ونقل در این کشور بسیار ارزان هستند .

سعی کنید نوشیدنی های خود را کمتر کنید: نوشیدنی های مختلفی در رستوران های این کشور سرو می گردد . هر نوشیدنی می تواند یک دلار به رسید شما اضافه کند . اصلا احتیاجی نیست که در این کشور روزانه بیشتر از 80000 ریل پول پرداخت کنید اما اگر نوشیدنی های شما بیشتر باشد مجبور به پرداخت هزینه اضافی خواهید بود.

موارد مهم برای دیدن و انجام دادن در کامبوج :

معبد انگکور وات:

این مجتمع معبد عظیم یکی از دلایلی است که بیشتر مردم به خاطر آن به کامبوج سفر می کنند . خرابه های معبد بسیار چشمگیر است و شما به زمان زیادی برای گشت و گذار در آن احتیاج دارید . معمولا مکان های دیگری نیز در کامبوج برای بازدید وجود دارد اما سفر شما بدون بازدید از توم ریدر داخلی تکمیل نخواهد شد.

رودخانه تونله ساپ:

قایقرانی در این رودخانه به شما اجازه می دهد رابطه نزدیک زندگی کامبوجی ها را به این جهت آبی عظیم دریابید و از نزدیک مشاهده کنید . شما می توانید یک قایق اجاره کنید و تمامی جهت را از ابتدا تا پایان بپیمایید .البته می توانید از تورهای یک روزه برای اینکار وجود دارد نیز بهره ببرید .

سیهانوکویل:

سواحل شنی سفید ، در نزدیکی جزایر خالی از سکنه ، غواصی عظیم، غذاهای دریایی شگفت انگیز و شب زنده داری ، این مکان را در میان مسافران بسیار محبوب نموده است . این مکان محلی آرام نیست ولی می تواند مکان مناسبی برای بازدید از جزیره های نزدیک باشد که دارای مناظر زیبا و محیطی آرام هستند .

پنوم پن:

پنوم پن پایتخت کشور کامبوج بوده و با وجود خیابان های گرد و خاکی اش ، اتمسفری از غرب وحشی را به همراه دارد . معمولا در این شهر جاذبه ی زیادی برای بازدید وجود ندارد اما می توان از موقعیت های مختلف دیدن کرد . به خاطر تخریب دریاچه، معمولا بیشتر فعالیت ها به کنار رودخانه برده می گردد .

جزیره بامبو:

جزایر بامبو در کنار سواحل سیهانوکویل قرار گرفته و محلی عالی برای بازدید چند دقیقه ای و سریع است . گردش در این جزیره تنها 10 دقیقه زمان احتیاج دارد . در این جزیره فرهنگ محلی بسیار پر رنگ است . قبل از سفر بهتر است با فرهنگ محلی آن ها آشنا شوید .

کپ:

این شهر ساحلی زیبا نسخه آرام سیهانوکویل است . این مکان جای خوبی برای استراحت در کنار اقیانوس است و جو شلوغ سیهانوکویل را نیز ندارد .این شهرستان به خاطر داشتن خرچنگ فلفلی و سواحل خالی اش معروف است. فعالیت های زیادی برای انجام در آن وجود ندارد بنابراین می توانید در یک روز از آن دیدن کنید .

پارک ملی بوکور:

بوکور مقصدی عالی برای اشراف فرانسوی است زیرا جو حاکم در ان بسیار شبیه خرابه های فرانسه است .شما می توانید از خرابه های آن دیدن کنید . سفر به این منطقه نیز به صورت یک روزه بسیار خوب است .

باتم بنگ:

این شهر به عنوان منطقه کشاورزی شناخته شده و به خاطر معماری استعماری فرانسوی بسیار مشهور است . در این منطقه می توانید مزه واقعی زندگی کامبوجی را به خوبی حس کنید . در این شهر معبدهای عظیم، قطار بامبو ، معماری های خوب نیز وجود دارد . البته این شهر جهانگرد زیادی را نمی تواند به خود جلب کند.

Prasat Preah Vihear:

این معبد کوهی زیبا منبع اختلاف بین این کشور و همسایه اش یعنی تایلند است . تایلند ادعا می نماید که این معبد کوهی متعلق به کشورش است .سفر به این منطقه اصلا کار آسانی نیست . اگر می خواهید به این ناحیه سفر کنید حداقل 20000 ریل را برای ورودی در نظر داشته باشید .

رطیل سرخ شده:

هنگام سفر به کامبوج می توانید غذایی به نام رطیل سرخ شده را امتحان کنید . این غذا در کره و سیر سرخ می گردد .

بازدید از روستای رودخانه ای:

در این کشور سه رودخانه شناور وجود دارد که می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید . خانه های این روستاها از چوب بامبو ساخته شده و همواره قایق هایی پر از افراد دست فروش در آن وجود دارد . روستای چونگ Khneas پربازدید ترین روستا در کشور است اما جمعیت و ازدحام موجود در آن می تواند جهانگرد ها را فراری دهد .

بازدید از مزرعه های فلفل:

در خارج از شهرستان از کامپوت و در جهت کپ،مزارع فلفل زیادی وجود دارد . این منطقه جنوبی کامبوج با مزارع فلفل، می تواند برای شما بسیار جذاب باشد . شما می توانید نحوه رشد و برداشت فلفل را به خوبی مشاهده کنید .

زمین های کشتار:

معمولا تاریخ کشور کامبوج پر از کشتارهای خونین است و شما نمی توانید کامبوج را بدون آن ها یاد کنید . این زمین های کشتار در 10 مایلی پنوم پن واقع شده است ، ممکن است تجربه خوبی برای شما به جا نگذارد .

کوه کونگ:

یک شهرستان در نزدیکی مرز تایلند در منطقه کوه Cardamomقرار گرفته است. کوه کنگ فرصت های عظیمی برای کوه پیمایی جنگل و استراحت در سواحل شنی سفید ارائه می دهد . جزایر کوه کونگ به عنوان یکی از بهترین مکان های ساحلی در جنوب شرقی آسیا شناخته شده است. اقامت شبانه در این منطقه ممنوع و غیر قانونی است ولی شما می توانید سفر یک روزه به آن جا داشته باشید .

کمپنگ چام:

اگرچه این شهر سومین شهر عظیم در کامبوج است اما بیشتر افراد سفر به آن را نادیده می گیرند . این شهر احساس استعماری فرانسه را هنوز در خود دارد و بهترین مکان برای شناخت واقعی کامبوج است . اگرچه خود شهر دارای مکان های زیادی برای دیدن است ولی شما می توانید از خرابه های نوکور وات نیز دیدن کنید . یکی از جاذبه های این شهر نقاشی های دیواری است که نشان دهنده صحنه های شکنجه مذهبی است.

منبع : راهنمای سفر به کامبوج

منبع: جاده های سبز
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3293

به "با جاذبه های توریستی کامبوج آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های توریستی کامبوج آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید