تجربه هشت سفر منحصربفرد از رم همراه با تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، آیا در سفر با تور ایتالیا به مقصد رم بازدید از شهرهایی را که بر پیرامون این قلب تاریخی واقع گردیده‌اند لحاظ نموده‌اید؟ البته که باید این کار را انجام دهید. اگرچه رم خود جواهری هزار نقش است که هر وجه آن جلوه و شوری خاص را به نمایش گذارده است، اما نواحی مجاور آن نیز برخی از شگفت‌انگیز‌ترین مناظر و بخش‌های دیدنی را که شاید امکان تجربه‌شان در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشد شامل گردیده‌اند. در این مقاله با ما همراه شوید تا در طی هشت سفری کوتاه با دیگر جاذبه‌هایی که رم، این شهر جادویی را احاطه نموده‌اند آشنا شوید.

تجربه هشت سفر منحصربفرد از رم همراه با تور ایتالیا

بازدید از Ostia Antica در مدت تور ایتالیا

Osia Antica بر دهانه رود تیبر واقع شده است و زمانی نقش بندرگاهی را ایفا می‌نموده است. اما به دلیل ته نشینی رسوبات و کاهش سطح آب دریا امروزه در فاصله سه کیلومتری از کرانه دریا واقع شده است. دستری به Ostia در طی سفری چهل و پنج دقیقه‌ای با مترو یا قطار امکان پذیر است. این بخش به واسطه بناهای آپارتمانی بسیار کهنش که اینسولا خوانده می‌شوند و به خوبی حفظ گردیده‌اند شناس شده است. گردشگران تور اروپا می‌توانند از این سازه‌های تک طبقه‌ای به همراه پلکان‌های باریکشان و راهروهایی که به اتاق‌هایی کوچک منتهی می‌شوند بازدید نمایند. در این محل بقایای سازه‌های اشرافی‌تری نیز به چشم می‌خورند که از میانشان می‌توان به Cupid و Pysche که با تزئیناتی زیبا و مرمرین آذین شده‌اند اشاره کرد.

بازدید از Assisi در مدت تور ایتالیا

شهر قرون وسطی‌ای آسیزی که در ناحیه تپه‌ای آمبریا (Umbria) واقع شده است، در طی سفری دو ساعته از رم، با قطار قابل دسترسی است. آسیزی آکنده از بخش‌های مذهبی حائز اهمیت، بقایای باستانی امپراطوری روم و شگفتی‌های هنری است. شاخص‌ترین جاذبه این شهر، آرامگاه ابدی قدیس حامی ایتالیا، باسیلیکای سنت فرانسیس (St. Francis) است. عمده معابر سنگفرش شده شهر به کلیسای مذکور منتهی می‌شوند و در این محل می‌توانید به تحسین معماری بسیار زیبای این سازه و سقف‌ها و دیوارهای فضاهای داخلی آن که با نقاشی‌های دیواری آذین شده‌اند بپردازید. خانه‌ها و مغازه‌های قرون وسطی‌ای متعددی این باسیلیکا را احاطه نموده‌اند و بی‌شک بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. از دیگر جاذبه‌هایی که نباید دیدن از آن‌ها را از دست داد، Piazza del Comune به عنوان مرکز اصلی شهر به همراه برج ساعت قدیمی آن، کلیسای Santa Maria Sopra Minerva به همراه ستون‌های رومی‌اش، و باسیلیکای St Claire است که امکان غرق شدن در مناظر مسحور کننده دره پایین دست را فراهم می‌آورد.

بازدید از Orvieto در مدت تور ایتالیا

گردشگرانی که به ناحیه آمبریا (Umbria) سفر می‌کنند از شهر زیبای Orvieto که به گونه‌ای جادویی بر فراز قطعه‌ای عظیم از صخره‌ای آتشفشانی (سنگ توف، Tuff) واقع شده است بازدید نمایند. Orvieto کلیسایی تحسین برانگیز را که بواسطه موزائیک‌کاری‌ها و نقاشی‌های دیواری‌اش به عنوان یکی از زیباترین سازه‌های مذهبی ایتالیا شناخته می‌شود شامل گردیده. از این بنا در ساخت کلیسای سیستین (Sistine Chapel، اثر میکلانژ) نیز الهام گرفته شده است. تونل‌های زیر زمینی این شهر با هدف فراهم آوردن گریزگاه‌هایی از دست اشراف در حدود 3000 سال پیش توسط اقوام اتروسک در میان صخره‌های آتشفشانی حفاری‌ شده‌اند. این گذرگاه‌ها اتاق‌ها، پله‌ها، آب انبارها و معادن تحسین برانگیز بسیاری را شامل گردیده‌اند و در هنگام حضور در این محل تجربه عبور از میانشان را از دست ندهید. بی شک بازدید از قدیمی‌ترین کلیسای این شهر، San Giovenale به همراه دو سازه قرن چهاردهمی Albornoz و St Patrick's Well که به ترتیب به عنوان دژ و منبعی جهت تأمین آب مصرفی شهر در زمان جنگ احداث گردیده بودند تجربه‌ای منحصربفرد را رقم خواهد زد.

بازدید از Hadrian's Villa در مدت تور ایتالیا

دسترسی به شهر کوچک Tivoli تنها در طی سفری یک ساعته از رم امکان پذیر است. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند با حضور در این محل از بخش‌های باشکوهی چون ناحیه Lazio و ویلاهای Hadrian و Este بازدید نمایند. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که بازدید از دو سازه‌ مذکور را به یکباره در طی یک سفر انجام دهند. ویلای هادریان که به عنوان بهشتی برای عاشقان تاریخ شناخته می‌شود، مجموعه‌ای تحسین برانگیز متشکل از 30 سازه رومی را که در طول قرن دوم میلادی توسط امپراطور هادریان به عنوان گریزگاهی از شلوغی همیشگی شهر رم ساخته شده‌است شامل گردیده. عبور از میان گذرگاه‌ها، کاخ‌ها، سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌ها، حمام‌ها و معابد مرمرین و بخش‌های خصوصی که زمانی محل سکونت نگهبانان سلطنتی، میهمانان و بردگان بوده‌اند، بازدیدکنندگان را به تحسین جلال و شکوه روم باستان وا خواهد داشت.

 بازدید از Villa d'Este در مدت تور ایتالیا

اگر از طرفداران باغات و مناظر سرسبز هستید، بازدید از Villa d'Este را در برنامه سفر خود لحاظ کنید. این بنا در سوی دیگر شهر نسبت به Hadrian's Villa، در جبهه مقابل آن واقع شده است و عمارت بسیار زیبا و باشکوهی را شامل گردیده. با این وجود این باغات آن هستند که گردشگران را مسحور خود نموده‌اند. اما آنچه که این مجموعه‌ سبز باستانی را بسیار خاص نموده است، سبک رنسانسی به کار رفته در آن است که عنصر آب و سایر جلوه‌های هنری را با یکدیگر آمیخته و بواسطه آن مناظری بسیار زیبا و دل انگیز را خلق نموده است. قدم زدن در میان گذرگاه‌های پر پیچ و تاب آن که در هر خم خود چیزی برای شگفت‌زده کردن بازدیدکنندگان پنهان نموده‌اند تجربه‌ای بی‌بدیل خواهد بود؛ از فواره‌های موزیکال، پیکره‌های زیبا، تا نقاشی‌های‌ دیواری تالارها و آبشارهای خیره‌کننده. اگر سحر این مناظر سبز امانتان داد می‌توانید به رستوران‌ها و یا بوتیک‌های کوچکی که در امتداد خیابان‌های باریک این ویلای زیبا واقع شده‌اند سری زنید.

بازدید از Capri در مدت تور ایتالیا

دسترسی به کاپری، این جزیره زیبا، در طی سفری کوتاه از رم امکان پذیر است و برای بازدید از آن یک روز کامل لازم است. با این وجود بی‌شک ارزشش را خواهد داشت. پس از سفر با قطار از رم به مقصد ناپل، در طی سفری آبی با قایق در طول خلیج ناپل، به بندر اصلی کاپری (Marina Grande) خواهید رسید. در این بندرگاه زیبا می‌توانید مغازه‌های بسیاری را مشاهده کنید و در کافه‌ای دنج وعده‌ای دلپذیر را میل نمایید و به تماشای عابران و تردد قایق‌های رنگارنگ بنشینید. جاذبه‌های کاپری بسیار متنوعند و شاخص‌ترینشان غار Blue Grotto است که آب آن چون زمردی می‌درخشد و انعکاس آن در محوطه غار چشم‌ها را خیره خواهد کرد. دسترسی به این غار در طی سفری کوتاه با قایق از بندر Marina Grande امکان پذیر است. از دیگر دیدنی‌های کاپری می‌توان به کوه Solaro به عنوان مرتفع‌ترین نقطه کاپری اشاره کرد. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند به کمک تله‌کابین به بالای این کوه بروند و از مناظر بسیار زیبای جزیره و دریای آن لذت ببرند. در این میان بازدید از Villa San Michele که در شهر کوچک Anacapri واقع گردیده خالی از لطف نخواهد بود و گردشگران می‌توانند از باغات، پله‌های فنیقی، کافه و موزه آن دیدن نمایند.

بازدید از Positano & Amalfi Coast در مدت تور ایتالیا

اگر به دنبال مجالی هرچند کوتاه جهت فراغت از بازدیدهای پیاپی هستید، شاید Positano بهترین فرصت را در اختیارتان قرار دهد. پوزیتانو که با فاصله از ساحل آمالفی واقع شده است، دهکده‌ای خوش منظره است که ترکیبی از خانه‌هایی آرام و رنگارنگ را به همراه سواحلی سنگی شامل گردیده. جهت دسترسی به این واحی زیبا، گردشگران تور ایتالیا می‌توانند در طی سفری با قطار از رم به سالرنو (Salerno) بیایند و سپس با قایق به Positina بروند. حمام آفتاب و آرمیدن بر سواحل مدیترانه‌ای Fornillo یا Spiaggia Grande، گشت و گذار در نواحی کوهستانی این دهکده، لذت بردن از آبشارهای زیبا و تماشای گونه‌های نادر گیاهی و جانوری تنها بخشی از آن چیزی است که در Postiano انتظار گردشگران را می‌کشد. علاوه بر این بازدید از کلیسای Santa Maria Assunta را نیز از دست ندهید. این سازه مذهبی از معماری بسیار چشم‌نواز برخوردار است و مجسمه مریم سیاه پوست را که ریشه در افسانه‌های محلی دارد شامل گردیده.

بازدید از Pompeii در مدت تور ایتالیا 

هیچ سفری به رم بی‌بازدید از پمپئی کامل نخواهد شد! سریع‌ترین راه جهت دسترسی به پمپئی به عنوان محبوب‌ترین جاذبه ایتالیا، سفر با قطار از رم به مقصد ناپل و سپس سفر با قطارهای کمپانی Circumvesuviana به سمت این بخش تاریخ، یعنی پمپئی است. این دو سفر پیوسته در مجموع دو سال به طول خواهند انجامید و مطمئن باشید که اگر این بازدید را انجام ندهید هیچگاه خود را نخواهید بخشید. به کمک تورهای راهنما یا دیگر راهنماهای صوتی می‌توانید به قدم زدن در طول گذرگاه‌هایی که از میان بقایای این شهر باستانی می‌گذرند بپردازید و از تاریخچه‌شان مطلع شوید. بقایای برخی از این سازه‌ها متعلق به مغازه‌ها، رستوران‌ها، خانه‌ها، حمام‌ها و مراکز سیاسی، مذهبی و تجاری هستند که بیش از دو هزار سال قدمت دارند. در این محل می‌توانید از قالب‌های گچی اجساد مردمی که زمانی در این محل می‌زیسته‌اند و سرانجام بر اثر فوران آتشفشانی در سال 79 میلادی جان خود را از دست داده‌اند دیدن نمایید. موزه ملی باستان‌شناسی پمپئی (National Archeological Museum) مجموعه‌ای بی‌نظیر از مصنوعات و آثار هنری را که در پی حفاری‌های صورت گرفته در شهر به دست آمده‌اند در خود جای داده است.

انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3056

به "تجربه هشت سفر منحصربفرد از رم همراه با تور ایتالیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "تجربه هشت سفر منحصربفرد از رم همراه با تور ایتالیا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه هشت سفر منحصربفرد از رم همراه با تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید