آشنایی با جزیره بالی

به گزارش دور زمین، شاید بهتر باشد پیش از انتخاب تور بالی، اطلاعاتی کلی درباره این جزیره و اندونزی به دست آورید. بالی یکی از 13000 جزیره‌ای است که در مجموع کشور اندونزی را تشکیل می‌دهند.

آشنایی با جزیره بالی

تاریخ بالی

جزیره بالی تحت عنوان "جزیره خدایان" معروف است. این جزیره و دیگر قسمت‌های اندونزی از بیش از 2000 سال پیش تاکنون مسکونی‌ بودند. اندونزی در دهه 1800 به تسخیر هلندی‌ها درآمد و به همین دلیل تا قبل از جنگ جهانی دوم به اتحادیه مشترک اندونزی و هلند معروف بود. این کشور پس از جنگ جهانی دوم استقلال خود را بدست آورد و از آن پس تحت عنوان کشور اندونزی شناخته شد.

موقعیت مکانی و جغرافیایی بالی

بالی در مثلث مرجانی قرار دارد، منطقه‌ای دریایی در شرق اقیانوس آرام که شامل آب‌های اندونزی، مالزی، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، جزایر سلیمان و تیمور شرقی می‌شود. این منطقه به "آمازون دریاها" معروف است و دلیل شهرت آن، تنوع زیستی گونه‌های دریایی در این منطقه است. در مثلث مرجانی 3000 گونه ماهی و 500 گونه مختلف مرجان وجود دارد. به راحتی می‌توانید در تور بالی از نزدیک این حیات و دنیای زیر آب را تماشا کنید.

coral triangle

بالی جزیره‌ای آتشفشانی است با کوه‌های ناهموار، سواحلی با شن‌های سفید و سیاه، تراس‌های سبز مزارع برنج و مزارع حاصلخیز تولید محصولات کشاورزی. تولید برنج در این جزیره زیاد است و علاوه بر آن تولید قهوه و سبزیجات نیز در بالی رواج دارد. یکی از نکات برجسته تور بالی تماشای صحنه طلوع خورشید از فراز کوه برومو، یکی از آتشفشان‌های بالی، است.

مردم و فرهنگ بالی

جمعیت اندونزی ترکیبی از پیروان اسلام، بودایی، هندوئیسم، روح باوری و مسیحیت است و معابد و اماکن مقدس زیادی در این جزیره وجود دارد. اکثر جمعیت بالی را هندوها تشکیل می‌دهند و بیش از 85% جمعیت جزیره پیرو هندوئیسم بالیایی هستند. در بالی شاهد تنوع فرهنگی زیادی هستیم که همگی دارای معنویت عمیقی هستند. بنابراین در تور بالی فرصت آشنایی با فرهنگ‌های گوناگونی را خواهید داشت. در همه جای بالی می‌توان شاهد گوشه‌هایی از این فرهنگ توام با معنویت باشید؛ در خانه‌ها، محل‌های کار، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی، عودهای خوشبو روشن است و آب مقدس پاشیده می‌شود. اگر روی هر یک از این‌ها پا گذاشتید، اشکالی ندارد اما نباید این کار را به عمد انجام دهید چون بدشانسی می‌آورد. مردم بالی بسیار خوش برخورد، مهربان و میهمان نواز هستند.

bali

نکته دیگری که پیش از خرید تور بالی باید با آن آشنا شوید، غذاهای خارق‌العاده‌ای است که در بالی سرو می‌شوند و در مقاله "غذاهای خوشمزه و معروف بالی" به تفصیل درباره آن‌ها توضیح داده شده است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3007

به "آشنایی با جزیره بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزیره بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید