آشنایی با آب و هوای کوالالامپور

به گزارش دور زمین، آب و هوای کوالالامپور در بیشتر ماه‌های سال گرم و شرجی است، در نتیجه رفتن به تور مالزی و پایتخت این کشور در تمام طول سال مناسب است. از آنجا که این شهر آب و هوایی گرمسیری دارد، بارش‌های گاه‌به‌گاه زیادی را به خود می‌بیند. شدت این بارش‌ها البته در زمانهای مختلف سال متفاوت است.

آشنایی با آب و هوای کوالالامپور

کوالالامپور در چندین جهت با دره‌های کوهستانی محافظت می‌شود و نسبتا خنک‌تر از دیگر مکان‌ها در مالزی است. دمای هوا در این شهر بین 29 تا 35 درجه سانتیگراد در طول روز و بین 25 تا 29 درجه در طول شب متغیر است. بعد از بارش‌های سنگین، هوا کمی خنک می‌شود، اما کوالالامپور شهری است که کمترین تاثیر را از بادهای موسمی که از سمت شرق یا غرب می‌آیند می‌گیرد. به علاوه مسافران تور کوالالامپور خوشحال خواهند شد اگر بدانند آب و هوای بد، بیشتر قسمت‌های گشت و گذارشان در شهر را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. وجود پیاده‌راه‌های سرپوشیده، تعداد زیادی مجتمع‌های بزرگ سرگرمی و خرید و سیستم حمل و نقل عمومی، پناهی امن در برابر بدترین حالت آب و هوای شهر کوالالامپور را در اختیار مسافران تور مالزی قرار می‌دهند.

بهترین زمان برای رفتن به تور کوالالامپور

کوالالامپور، سیل‌ها و موج‌های گرمای گاه‌به‌گاهی را به خود می‌بیند؛ بنابراین خوب است که مسافران تور مالزی بهترین زمان سفر به این شهر را بدانند. شبه جزیره مالزی، جایی که کوالالامپور در آن قرار گرفته با دو فصل بارندگی سالانه اصلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این زمان‌ها بخش‌های مشخصی از کشور با بارش‌های کوتاه و توفان‌های تندری روبه‌رو می‌شوند.

بین ماه‌های اکتبر و ژانویه، بخش شرقی شبه جزیره، سخت‌ترین شرایط را به خود می‌بیند. در حالی که رشته‌کوه‌هایی که از میان کشور عبور می‌کنند، حفاظتی جزئی در برابر موسم بارندگی شرقی ایجاد می‌کنند، با این حال کوالالامپور بارش‌ها را تجربه می‌کند. از آن سو از مارس تا آوریل، موسم بارندگی غربی مستقیم به شهر می‌رسد و با خود بیشترین بارش‌ها را می‌آورد. می تا جولای بهترین زمان برای رفتن به تور کوالالامپور است؛ در این زمان کل کشور دورانی خشک و بی‌باران را به خود می‌بیند و در نتیجه آسمان همیشه آبی و هوا گرم و شرجی است.

لباس مناسب برای تور کوالالامپور

کوالالامپور به طور معمول از صبح تا بعدازظهر آسمان آفتابی را به خود می‌بیند. بارش‌های گاه‌به‌گاه و توفان‌های تندری اواخر غروب اتفاق می‌افتند. در نتیجه میزان رطوبت هوا تا حدود 80 درصد هم بالا می‌رود و در زمان گشت و گذار در خیابان‌ها احتمالا حسابی عرق خواهید کرد. توصیه می‌کنیم در تور کوالالامپور لباس‌های سبک بپوشید تا خنک بمانید. تی‌شرت و شلوارهای برمودا، مناسب‌ترین گزینه‌ها برای آب و هوای کوالالامپور هستند. کلاه یا عینک آفتابی هم محافظی در برابر نور مستقیم آفتاب خواهد بود. همچنین ایده خوبی است که در زمان گردش در شهر یک چتر همراه داشته باشید تا اگر با بارش ناگهانی مواجه شدید پناهی داشته باشید. البته این شهر در هر گوشه‌اش پر است از مال‌های خرید کوچک و بزرگ که گزینه‌هایی خوب برای خنک شدن یا در امان ماندن از بارش باران هستند.

انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2733

به "آشنایی با آب و هوای کوالالامپور" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با آب و هوای کوالالامپور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید