آشنایی با آب و هوای سامویی

به گزارش دور زمین، جزیره سامویی (Ko Samui) نیز مانند دیگر جزایر کشور تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است. قبل از همراهی با تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم در مورد آب و هوای شهرهای این کشور بدانید.

آشنایی با آب و هوای سامویی

شهر سامویی از زیباترین شهرهای کشور تایلند است که سالانه گردشگران تور تایلند به سوی خود می‌کشاند. تغییرات دمای این جزیره در طول سال تقریبا غیر قابل پیش‌بینی است و میانگین دمای آن بین 23 تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر می‌باشد. فصل گرما در سامویی بین مارچ و آوریل با میانگین دمای روزانه بالای 32 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. فصل سرد آن نیز از آخر نوامبر آغاز شده و تا اواخر ژانویه ادامه پیدا می‌کند، در این زمان از سال میانگین دمای روزانه به زیر 30 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. بیشترین دمای هوایی که در سامویی مشاهده شده است 33 درجه سانتی گراد است و سردترین روزهای آن در سال 25 درجه سانتی‌گراد است.

با توجه به نزدیکی این شهر به خط استوا به خط استوا میانگین طول روز در طول سال تفاوت چندانی ندارد. مولفه دیگری که در تمام طول سال در سال تقریبا ثابت است و رطوبت بالا است. میانگین رطوبت در این جزیره از 80% در ماه اکتبر تا 85% در ماه اکتبر تا مارچ متغیر می‌باشد.

در ماه اکتبر نباید با تور تایلند همراه شوید، با این که قیمت سفر شما کم است، اما به نسبت همان هم کیفیت سفر شما کاهش می‌یابد.

شاید از هوای ابری و نرخ بارش بتوان به عنوان یک مولفه آب و هوایی متغیر در طول سال در این جزیره یاد نمود. فصل بارندگی از می تا دسامبر ادامه پیدا می‌کند و ماه نوامبر را با بارش ماهانه 430 میلی متر، می توان پر بارش ترین فصل سال در ای ن جزیه دانست و این در حالی است که طی ماه‌های سپتامبر، اکتبر و حتی نوامبر هم مقدار بارش قابل توجه می‌باشد. از ماه ژانویه تا آوریل مقدار بارش کاهش پیدا می‌کند و ماه مارس با بارش ماهیانه 30 میلیمتر خشک‌ترین فصل سال در این جزیره به شمار می‌رود. 

وضعیت ابرها در طول سال بسیار متغیر است. باران روزهای کوساموی با آغاز ماه کم بارش (اواخر ژانویه) آغاز شده و این در حالی است که روزهای ابری در اواخر آوریل با آغاز فصل موسمی از راه می‌رسند.

فصل گرم سال از مارچ آغاز شده و تا آگوست ادامه پیدا می‌کند. در این زمان از سال باران رطوبت هوا بالا نیست و شهر کوساموی آفتابی ترین روزهای سال را  تجربه می کند. اگر دمای 32 درجه سانتی گراد برایتان قابل تحمل است. این زمان از سال برای بازدید از جزیره برایتان بسیار ایده آل خواهد بود. تا ماه آگوست هوا گرم می ماند اما در اوایل ماه می، افزایشی شدید و ناگهانی در نرخ بارش روی می دهد. از ماه می تا آگوست در طول روز معمولا هوا گرم و آفتابی می‌باشد. اما در هنگام شب معمولا طوفان و باران شدید به صورت رگبار کوتاه مدت، شهر را تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

فصل پر بارش موسمی در ماه سپتامبر آغاز می شود و تا اوایل دسامبر ادامه دارد. در طول این فصل در حالی که نرخ بارش به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، دمای هوا همچنان بالا و در حدود 30 درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به سامویی

بهترین زمان سفر به این جزیره بین دسامبر و فوریه است. در این زمان از سال دما اندکی خنک می‌شود، باد خنک ملایمی از سمت دریا وزیده، بارندگی کم بوده و تابش خورشید مستقیم می‌شود. این زمان از سال بهترین زمان برای همراهی با تور تایلند می‌باشد.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2824

به "آشنایی با آب و هوای سامویی" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با آب و هوای سامویی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید