5 بازی برتر شبیه ماینکرفت برای اندروید و iOS

به گزارش دور زمین، ماینکرفت یکی از برترین و سرگرم نماینده ترین بازی هایی است که تاریخ صنعت بازی های ویدیویی به خود دیده است. اما خوشبختانه ماینکرفت تنها بازی در سبک خود نیست و هستند بازی های شبیه به آن که می توانند با محتوای جالب خود شما را سرگرم نمایند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب به معرفی 5 بازی شبیه به ماینکرفت برای پلتفرم های اندروید و iOS بپردازیم.

5 بازی برتر شبیه ماینکرفت برای اندروید و iOS

اگر به بازی های ویدیویی علاقه مند باشید قطعا حتی یک بار هم که شده نام ماینکرفت را شنیده اید. مهم نیست تا به امروز آن را تجربه نموده باشید یا خیر، نکته اینجاست که این بازی آنقدر در بین کاربران محبوبیت پیدا نموده که حتی اگر آن را تجربه ننموده باشید باز هم احتمالش بسیار بالاست که نام آن را شنیده باشید.

ماینکرفت یک بازی در سبک بقا است که با دنیایی تقریبا نامحدود شما را کاملا غرق خود می نماید. آزادی عملی که کاربر در این بازی دارد آنقدر بالاست که شاید در هیچ بازی دیگری چنین چیزی را تجربه ننموده باشید. نکته جالب هم اینجاست که این آزادی عمل به جای اینکه کاربر را سردرگم و دلسرد کند، باعث می گردد خلاقیت خود را بکار گرفته و آثار جالبی خلق کند.

در این بازی که کاملا از بلوک ساخته شده کاربر می بایست از بلوک های دیگر استفاده نموده و سازه های مورد نظر خود را بسازد. این بازی اگرچه گرافیک بالایی ندارد اما اتفاقا شناسنامه آن همین گرافیک خاص و دوست داشتنی است. این بازی در تمام پلتفرم ها در دسترس واقع شده است اما بنا به دلایل مختلف شاید بخواهید عناوین دیگری را شبیه به آن تجربه کنید.

اما قبل از اینکه به معرفی بازی های مشابه ماینکرفت بپردازیم، باید بگوییم پیش تر Noodlecake یک بازی با نام Blockheads را توسعه داده بود که یکی از برترین بازی های جایگزین ماینکرفت به حساب می آمد. اما متاسفانه به خاطر وجود مشکلاتی با گوگل پلی، Noodlecake مجبور شد آن را از استور پاک کند. البته همچنان هم این بازی فوق العاده است اما باید فایل بازی را از بیرون دانلود کنید. سوا از این بازی اما 5 بازی دیگر هم شبیه به ماینکرفت هستند که می توانید آن ها را تجربه کنید و لذت ببرید. در ادامه به معرفی این 5 بازی می پردازیم.

1. لاست ماینر

سازنده: Caffetteria dev / ناشر: Caffetteria dev

سال انتشار: 2015 / قیمت: رایگان

لاست ماینر از لحاظ مکانیزم گیم پلی بسیار شبیه به تراریا است. گیم پلی آن دو بعدی است اما کاربر می تواند کلی کارهای مختلف نظیر معدن کاری، ساخت و ساز، ساختن ابزار متنوع و… در آن انجام دهد. بعلاوه می توانید در این بازی کاراکترهای شرور و بد، حیوانات مختلف و به طور کلی آیتم های مختلف را در بازی پیدا نموده و با آن ها به شکلی که باید تعامل داشته باشید. از لحاظ گرافیکی این بازی خیلی تعریفی ندارد اما کاملا با سبک بازی جور است. اگر شکایتی از این بازی وجود داشته باشد بیشتر به خاطر وجود باگ های ریز و درشت است اما وجود این باگ ها اندکی طبیعی است و می توان انتظار داشت به مرور زمان با ارائه آپدیت های مختلف بهتر و بهتر گردد. این بازی اگرچه رایگان است اما برای تجربه بهتر باید 1.99 دلار برای آن هزینه کنید که قیمت بالایی هم به حساب نمی آید. متاسفانه این بازی برای iOS در دسترس قرار ندارد.

2. پیکسل ورلدز

سازنده: Kukouri Mobile Entertainment / ناشر: Kukouri Mobile Entertainment

سال انتشار: 2017 / قیمت: رایگان

پیکسل ورلدز، به معنای دنیا پیکسلی یکی از جالب ترین بازی های شبیه به ماینکرفت است که به نوعی می توان آن را تلفیقی از سبک MMO و ماینکرفت (یا به طور دقیق تر، تراریا) دانست. بازیکنان در این بازی در دنیای دوبعدی اما وسیع به معدن کاری می پردازند و امکان ساخت ماشین های مختلف را هم دارند. البته در دنیا پیکسلی این بازی خطراتی هم هست که باید آن را با خلاقیت خود پشت سر بگذارید. آنچه که پیکسل ورلدز را به یک جایگزین شایسته برای ماینکرفت تبدیل می نماید این است که کاربران امکان پیوستن به سرورهای مختلف و بازی کردن با افراد دیگر را هم دارند. در نتیجه یک تجربه فوق العاده خاص و لذت بخش در این بازی برای شما رقم خواهد خورد. گفتنی است پیکسل ورلدز از قابلیت کراس پلتفرم بین کامپیوترهای ویندوزی و مک هم پشتیبانی می نماید و کاملا رایگان است.

3. روبلاکس

سازنده: Roblox Corporation / ناشر: Roblox Corporation

سال انتشار: 2006 / قیمت: رایگان

روبلاکس یکی از معدود بازی های نه چندان شبیه به ماینکرفت است که اتفاقا در بعضی مواقع آن را با ماینکرفت مقایسه هم می نمایند. این در حالی است که این بازی بسیار بزرگ تر از ماینکرفت است و کاربر امکان انجام کارها و فعالیت های بیشتری را نیز دارد. روبلاکس پلتفرمی است که کاربران می توانند در آن به انجام بازی های مختلفی که کاربران دیگر عضو آن طراحی می نمایند بپردازند. بعضی از این بازی ها شامل ساخت و ساز و ساخت ابزارآلات مختلف می گردد. اما بعضی دیگر می توانند در سبک شوتینگ یا حتی پازل باشند. به صورت کلی تنوع بازی در روبلاکس آنقدر بالاست که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند بدون اینکه کسل نماینده باشد. شباهت این بازی به ماینکرفت بیشتر به خاطر آزادی عملی است که کاربران در آن دارند. در غیر این صورت ماهیت دو بازی تا حدودی با یکدیگر فرق می نماید و سبک آن ها فرق دارد. اما وقتی وارد دنیا آزاد آن می شوید اندکی حس و حال دنیای آشنای ماینکرفت برای تان تداعی می گردد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که این بازی کاملا رایگان است.

4. سروایول کرفت 1 و 2

سازنده: Igor Kalicinski / ناشر: Igor Kalicinski

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

یکی از بازی های شبیه به ماینکرفت که البته باید برای تجربه آن حدودا 4 دلار هزینه کنید، سروایول کرفت 1 و 2 است. این بازی شباهت بسیار زیادی به ماینکرفت دارد اما واقعا فوق العاده، زیبا و با گرافیک خاص طراحی شده که گیم پلی آن علاوه بر بقا، اندکی از المان های اکشن را هم در خود دارد. در این بازی کاربر خود را در جزیره ای در دنیای مکعب ها گرفتار می بیند که باید برای بقا و نجات یافت از آن جا هرکاری که باید را انجام دهد. از معدن کاری گرفته تا ساخت اسلحه و ابزارهای مختلف، شکار، دام گذاشتن و بسیاری موارد مختلف که کاملا حس و حال یک دنیای واقعی غیرمدرن را را تداعی می نماید. علاوه بر تمامی این موارد، امکان انجام بازی با سه بازیکن در حالت اسپلیت اسکرین هم فراهم است که اگر برای مثال روی یک دستگاه به همراه چند نفر در کنارتان مشغول بازی هستید می توانید از آن بهره ببرید. متاسفانه نسخه دوم این بازی حدودا 4 سال است که آپدیتی دریافت ننموده (از 2017 به بعد) و نگران هستیم شاید استودیوی سازنده یعنی Candy Rufus Games آن را رها نموده باشد. اما با این حال همچنان بازی به میزان کافی سرگرم نماینده و مجذوب کننده هست که شما را راضی نگه دارد.

5. تراریا

سازنده: Re-Logic، 505 Mobile S.r.l، Pipeworks / ناشر: 505 Games

سال انتشار: 2011 / قیمت: رایگان

اما می رسیم به یکی از برترین بازی های شبیه به ماینکرفت که در مقایسه با سایر بازی های این سبک، بیشترین شباهت را به آن دارد و جدی ترین رقیب آن هم به شمار میرود. تقریبا می توان گفت 90 درصد کارهایی را که در ماینکرفت انجام می دهید در این بازی هم قابل انجام است که از جمله این موارد می توان به معدن کاری، ساخت ابزارآلات متنوع، کوشش برای بقا و از بین بردن باس هایی که گهگداری در جریان بازی ظاهر می شوند اشاره نمود. این بازی برخلاف ماینکرفت که در دنیایی سه بعدی جریان دارد، در یک دنیای دوبعدی اما زیبا اتفاق می افتاد که امکان بازی با 7 نفر دیگر را هم دارد. شرکت سازنده مدت زمان زیادی بود که آن را آپدیت نکرد اما به نظر می رسد بار دیگر برگشته تا یکی از برترین بازی های سبک بقا را پشتیبانی کند. این بازی با قیمت 5 دلار در گوگل پلی برای دانلود در دسترس واقع شده است اما اگر از گوگل پلی پس بهره ببرید می توانید به صورت رایگان آن را دریافت کنید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4834

به "5 بازی برتر شبیه ماینکرفت برای اندروید و iOS" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 بازی برتر شبیه ماینکرفت برای اندروید و iOS" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بازی برتر شبیه ماینکرفت برای اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید