2 بازیگر مصری به دلیل انتقاد از حکومت سیسی ممنوع الفعالیت شدند

به گزارش دور زمین، 2 بازیگر مشهور سینمای مصر که خارج از این کشور زندگی می نمایند به دلیل آنچه اتحادیه بازیگران سینما آن را خیانت بزرگ نامید، از انجام فعالیت های هنری در مصر منع شدند.

2 بازیگر مصری به دلیل انتقاد از حکومت سیسی ممنوع الفعالیت شدند

به گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، 2 بازیگر مشهور سینمای مصر که خارج از این کشور زندگی می نمایند به دلیل آنچه اتحادیه بازیگران سینما آن را خیانت بزرگ نامید، از انجام فعالیت های هنری در مصر منع شدند.

این دو بازیگر به تازگی از حکومت رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی به طور علنی انتقاد نموده بودند.

عمرو واکد (Amr Waked) و خالد ابوالنجاه (Khaled Abol Naga) , دو بازیگر مصری که به انتقاد از دولت مصر شهرت دارند، روز دوشنبه گذشته در دیدار با اعضای کنگره آمریکا به بحث درباره وضعیت حقوق بشر در مصر پرداختند.

آن ها متهم به خیانت بزرگ به کشور و ملت مصر شده اند. در بیانیه اتحادیه بازیگران مصر که نزدیک به هیئت حاکمه است، همچنین آمده است که این دو بازیگر به کوشش برای آسیب زدن به امنیت و ثبات مصر متهم شده اند.

اشرف زکی، رئیس این اتحادیه به خبرگزاری فرانسه گفت: این دو بازیگر دیگر حق ندارند در سینمای مصر نقش ایفا نمایند. بر اساس این تصمیم هیچ کس اجازه استخدام آن ها را ندارد.

سازمان های غیردولتی محلی و بین المللی به طور مرتب مصر را به سرکوب صدای دگراندیشان و نقض حقوق بشر متهم می نمایند. دولت مصر ضمن تکذیب این اتهام ها بر حفظ ثبات کشور تأکید می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1734

به "2 بازیگر مصری به دلیل انتقاد از حکومت سیسی ممنوع الفعالیت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بازیگر مصری به دلیل انتقاد از حکومت سیسی ممنوع الفعالیت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید