2 اسمارت فون عجیب معرفی گردید، خاصیت ضدعفونی خون تمساح

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، در هفته ای که گذشت اخبار متفاوتی در حوزه فناوری منتشر شدند تا گواهی برای پیشرفت در این حوزه باشند اما خبرهایی مانندساخت باتری اسمارت فون با ته سیگار، رونمایی از نخستین پهپاد هیدروژنی دنیا، برطرف آلودگی هسته ای فوکوشیما با یاری دوربین اشعه گاما و ... بیش از سایرین مورد توجه قرار گرفتند.

2 اسمارت فون عجیب معرفی گردید، خاصیت ضدعفونی خون تمساح

* ساخت باتری اسمارت فون با ته سیگار

استعمال دخانیات و مصرف سیگار تبدیل به یکی از معضلات مهم دنیای شده که نه تنها هر ساله با افزایش قابل توجهی روبرو است بلکه بر تعداد قربانیان آن نیز افزوده می گردد. محققان دانشگاه ملی سئول معتقدند، با استفاده از ته سیگارها می توان به ماده مناسب تری برای ذخیره انرژی دست پیدا کرد تا منبع متفاوتی از انرژی را در اختیار داشت.

ماده اصلی در این فرآیند cellulose acetate fibres نام داشته که در فیلترهای ته سیگار وجود دارد. فیبرهای سلولاز استات در هنگام استنشاق سیگار بعضی از ریز ذرات خود را نگه می دارند. اما محققان با استفاده از فرآیندی با نام pyrolysis می توانند فیبرها را از ریز مواد جدا نموده تا دوباره بتوانند از آن استفاده نمایند. کربن استفاده شده در فیلترهای سیگار به علت سطح وسیع از قدرت بالای ذخیره انرژی برخوردار است.

پرفسور Yi سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید : در این روش فیلترهای موجود در ته سیگارها را به یک سیستم سه الکترودی متصل کردیم تا میزان کیفیت و همینطور شارژ سنجیده گردد. نتایج تحقیقات نشان داد که فیلترها بسیار بهتر از graphene یا nanotube عمل می نمایند.

* رونمایی از نخستین پهپاد هیدروژنی دنیا

درحالی که پهپادها روزبه روز کارایی بیشتری پیدا می نمایند اما همیشه با یک چالش بزرگ همراه بوده اند و آن محدودیت انرژی ذخیره شده برای ادامه پرواز آنهاست.

باتری ها ظرفیت بسیار محدودی دارند و اگر قرار باشد بر تعداد آنها نیز افزوده گردد آنگاه پهپاد جایی برای برخاستن از زمین نخواهد داشت.

حالا پهپاد جدیدی ساخته شده که طراحان آن برای غلبه بر این مشکل به سراغ سلولهای سوختی هیدروژنی رفته اند. به بیان دیگر پهپاد جدید آنها با تکیه بر سوختی به نام هیدروژن به راحتی به پرواز درآمده و مسافت به مراتب بیشتری را طی می نماید.

این فناوری جدید توسط مهندسان شرکتی موسوم به Horizon Unmanned Systems در آمریکا ارایه شده و نظر بسیاری از کارشناسان فنی را هم به خود جلب نموده است.

* ساخت آنتی بیوتیک های آینده با خون تمساح

تمساح، یکی از حیوانات درنده خویی است که برای حفاظت از حریم خود به کرات متحمل آسیب ها و همینطور صدمات جدی می گردد و از سوی دیگر زیستگاه این حیوان مملوء از باکتری های مختلف است اما بدن تمساح در برابر انواع بیماری ها و زخم ها واکنش های سریعی نشان داده و بهبودی سریع حاصل می نماید.

محققان معتقدند از سیستم بدنی و خونی تمساح می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های عفونی بهره برد.

راز سیستم ایمنی قدرتمند تمساح ها را می توان در آنزیم هایی دانست که در خون آنها وجود داشته و با پپتیدهای ضدمیکروبی کاتیونی یا CAMP ترکیب می شوند. این آنزیم ها به تنهایی قادر به مقابله با 23 نوع باکتری مختلف از جمله ویروس HIV هستند.

مطالعات محققان نشان می دهد که CAMP موجود در بدن تمساح ها می تواند مانع از ورود بیماری هایی مانند E.coli، sepsis و مسمویت های غذایی و همینطور عفونت های پوستی گردد.

* پیشرفته ترین زانوی بیونیکی دنیا ساخته شد

این فناوری جدید که از آن به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای پزشکی نوین یاد می گردد توسط محققان شرکتی در ایسلند موسوم به Össur ارایه شده است. این شرکت تخصص ویژه ای در طراحی و ساخت اندامهای بیونیکی فوق پیشرفته دارد.

این زانوی بیونیکی از حسگرهای تعبیه شده در آن برای ارسال سیگنالهای بیسیم به ریزرایانه درون خود استفاده می نماید. در نتیجه امکان استفاده از قدرت مغز برای اعمال کنترل بر آن توسط فرد معلول فراهم می گردد و نکته جالب توجه این است که این فرآیند در لحظه بوده و به مراتب سریعتر از فناوری های مشابه قبلی است. درنتیجه فرد استفاده نماینده این توانایی را پیدا می نماید تا حرکات و واکنشهای طبیعی تری ارایه کند.

*لنز بیونیک با دیدی سه برابر چشم سالم از راه رسید

عینک یا لنزهای طبی واژه های نه چندان خوشایندی برای افرادی هستند که مجبورند از این ابزارها برای افزایش دید خود استفاده نمایند. اکنون محققان کانادایی از ساخت لنز تماسی متفاوتی خبر داده اند که می تواند تحول عظیمی را در این عرصه به دنبال داشته باشد.

دکتر گارث وب محقق کانادایی پیروز به ساخت لنز بیونیک Ocumetics Bionic Lens شده که می تواند دید اشخاص را متحول کند. این لنز برخلاف لنزهای طبی بایستی با عمل جراحی در چشم قرار گرفته و پس از این عمل دید اصلاح می گردد.

در این روش، لنز بیونیکی درون سرنگی از محلول سالین قرار گرفته و سپس به چشم بیمار تزریق شده و پس از باز شدن آن، شخص بینایی سه برابر بهتر از چشم سالم خواهد داشت.

* مقاوم ترین تلفن همراه دنیا ساخته شد

این تلفن همراه که ظاهری جذاب دارد، توسط شرکت Kyocera طراحی و ساخته شده و بیشتر به عنوان محصولی که قابلیت استفاده در زیر آب را دارد معرفی شده است.

این شرکت از مدتها پیش استراتژی طراحی و فراوری محصولات مناسب برای استفاده در شرایط سخت و سخت را دنبال می نماید و حالا در تازه ترین محصول این نگرش، تلفن همراه Torque G02 را به بازار ژاپن معرفی نموده است.

شرکت ژاپنی Kyocera مدعی است که این محصول، نخستین تلفن همراه ضد آب واقعی در دنیا به شمار می آید که حتی می توان از آن در زیر دریا نیز استفاده کرد.

این شرکت اعلام نموده که محصول جدیدش جدای از آنکه منطبق با استانداردهای سرسختانه نظامی طراحی و ساخته شده و نسبت به گرد و غبار و شوکهای محیطی مقاوم است، قابلیت استفاده در زیر آب و حتی آب شور اقیانوس را هم دارد. از این رو می توان از آن به عنوان ابزاری سودمند جهت تصویربرداری در زیر آب اقیانوس استفاده کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که این تلفن همراه از نرم افزار به خصوصی در قسمت دوربین بهره می برد که با قرار دریافت در زیر آب اقیانوس، رنگها را به خوبی تفکیک می نماید.

* ورود واقعیت مجازی به نبردهای واقعی

BAE Systems به دنبال روشی است تا بتواند واقعیت افزوده را به میدان نبرد وارد کند. این سیستم جدید قادر به تطبیق اطلاعات مجازی در دنیای واقعی است. این کمپانی معتقد است در بیست سال آینده قادر خواهیم بود تا از این سیستم در لنز یا یک عینک فشرده استفاده کنیم. BAE با یاری دانشگاه بیرمنگام انگلیس در حال فعالیت بر این پروژه است که در آینده می تواند در میدان های جنگ کاربرد داشته و در شرایط اضطراری و برای نجات و حفظ جان انسان ها کاربرد داشته باشد.

در تصاویر اولیه ای که از این سیستم منتشر شده، سیستمی مانند Oculus Rift بر چشمان کاربران دیده می گردد که دیدی وسیع و گسترده از دنیای واقعی را در کنار تصاویر، ویدئوها و ا طلاعات مختلف مجازی نمایش می دهد.

* سریعترین بالگرد نظامی دنیا ساخته شد

این بالگرد فوق مدرن توسط گروهی از مهندسان علوم نظامی در آمریکا ساخته شده و به تازگی نیز نخستین پرواز آزمایشی خود را با پیروزیت در فلوریدای این کشور انجام داد.

این فناوری جدید S-97 Raider نام دارد و گفته می گردد نسل بعدی بالگردهای نظامی با قابلتیهای ویژه پروازی در ارتش آمریکا خواهد بود.

بدون شک مهمترین ویژگی این بالگرد سرعت زیاد آن است. S-97 Raider توانایی پرواز با حداکثر سرعت 444 کیلومتر بر ساعت را دارد که این مهم به واسطه پیشرانه مخصوصی به دست آمده که در سیستم موتوری آن تعبیه شده است.

به گفته مهندسانی که این فناوری جدید را ارایه نموده اند، اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزیهای از پیش اجرا شده به پیش رود، دستیابی به حداکثر سرعت 444 کیلومتر در این بالگرد در آزمایشاتی که قرار است ماههای آینده صوت گیرد دور از ذهن نخواهد بود.

آنها این بالگرد را به گونه ای طراحی نموده اند که در گردش به چپ و راست و حرکت عقب گرد نیز سرعت قابل توجهی داشته باشد. این ویژگی مهم آن را از گزند شلیکهای زمینی در امان نگاه می دارد.

از آن گذشته چالاکی قابل توجهی S-97 Raider موجب شده تا بتوان آن را گزینه ای مناسب جهت به کارگیری در حملات نظامی در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2070

به "2 اسمارت فون عجیب معرفی گردید، خاصیت ضدعفونی خون تمساح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 اسمارت فون عجیب معرفی گردید، خاصیت ضدعفونی خون تمساح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید