15 تا از برترین توصیه های ازدواج که همه زوج ها به آن احتیاج دارند

به گزارش دور زمین، داشتن یک رابطه پیروز هدف بیشتر زوج ها است. شاید فکر کنید دریافت کتابچه راهنمای ازدواج با برترین توصیه های ازدواج در خصوص چگونگی ایجاد یک پیوند قوی و مطلوب، شگفت انگیز است اما متاسفانه اینطور نیست. شما و شریک زندگی تان به تنهایی باید در آن آب های اغلب متلاطم حرکت کنید. اما ما یک خبر خوب برای شما داریم!

15 تا از برترین توصیه های ازدواج که همه زوج ها به آن احتیاج دارند

در این مقاله 15 تا از ضروری ترین توصیه های ازدواج را در اختیار شما قرار می دهیم که در صورت اجرا به شما در استحکام حتی سخت ترین ازدواج ها کمک می نماید.

بعضی از توصیه های ازدواج ممکن است ساده به نظر برسند اما اجازه ندهید سادگی آنها شما را فریب دهد. این سادگی است که موفقیت را تضمین می نماید.

بنابراین، بیایید آغاز کنیم…

1. کارهای کوچک انجام دهید

اگر می خواهید یک نوع ازدواج سالم و ماندگار داشته باشید، حرکات بزرگ را فراموش کنید (یعنی شام در رستوران های پنج ستاره، الماس در لیوان نوشیدنی، سفر به برمودا و غیره).

نه! هر چقدر هم که فریبنده به نظر برسد، سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند. اگر می خواهید ازدواجی باورنکردنی داشته باشید، روی چیزهای کوچک و روزمره تمرکز کنید. ممکن است در طرح کلان چیزها بی معنی به نظر برسند اما آن حرکات کوچک دنباله ای از خاطرات ایجاد می نماید که شما را در سردترین شب ها گرم نگه می دارد.

منظور از چیزهای کوچک چیست؟

این می تواند چیزی باشد که همسرتان قبل از اینکه متوجه گردد به آن احتیاج دارد برای او می آورید. قبل از اینکه قهوه خودتان را بریزید، یک فنجان قهوه برای او بریزید. مرتب کردن رختخواب قبل از اینکه از حمام خارج گردد.

آن چیزهای ساده و به ظاهر بی اهمیت، بسیار بزرگ هستند. آنها عشق را نشان می دهند. آنها سرمایه گذاری در ازدواج شما هستند. در توصیه های ازدواج اهمیت آنها را دست کم نگیرید.

2. برترین دوستان هم شوید

دوست دبیرستان خود را به یاد دارید؟ شما قبلاً همه چیز را با برترین دوست خود در میان می گذاشتید. اگر اتفاقی می افتاد، خوب یا بد، با آنها تماس می گرفتید تا آنها را آگاه کنید. اگر چیزی در فکر شما بود، تلفن را برمی داشتید و ساعت های طولانی را صرف صحبت می کردید.

همسرتان باید برترین دوست شما گردد. او را به فردی تبدیل کنید که می خواهید زندگی خود را با او تقسیم کنید. سپس همه چیز را به اشتراک بگذارید، چه خوب، چه بد یا بی اهمیت.

سارا هندریکس در مقاله خود می گوید، دوست بودن با همسرتان فقط یک کلیشه نیست - در واقع می تواند مزایای علمی داشته باشد:

محققان بعلاوه در هنگام آنالیز نقش دوستی در ازدواج دریافتند که مزایای ازدواج حتی زمانی بیشتر می گردد که مردم فکر نمایند در ازدواج خود دوست دارند.

به گفته جان اف. هلیول، نویسنده این مطالعه:

فواید ازدواج برای کسانی که همسر خود را برترین دوست خود می دانند بسیار بیشتر است. این مزایا برای افرادی که همسرشان برترین دوست آنها نیز هست به طور میانه دو برابر بیشتر است.

3. یک گوش قرض بدهید

یکی از چیزهایی که همه ما دوست داریم این است که کسی را داشته باشیم که وقتی مسئله ای داریم گوش کند.

جنیفر پریس در مقاله خود می نویسد گاهی اوقات قرض دادن گوش برترین هدیه است:

آنها در پی راه حلی برای مشکل خود نبودند. نه، چیزی که آنها در پی آن بودند یک رهایی عاطفی بود. آنها می خواستند به اشتراک بگذارند و خود را تخلیه نمایند.

برای آرامش دادن به کسی، احتیاجی به حل مشکل او نیست. اغلب اوقات برترین کار این است که فقط گوش دهید.

اگر شما یک زن هستید، ممکن است بخواهید شوهرتان به شما گوش کند، نه اینکه لزوماً چیزی را حل نماید. اگر مردی هستید که این را حس می کنید، ممکن است بگویید: اما من باید مشکل را برای عزیزم حل کنم. شما فکر می کنید که دارید مساله را حل می کنید اما اغلب، برترین کار این است که گوش بدهید، سرتان را تکان دهید و بگویید: درست می گردد.

همه ما فقط می خواهیم شنیده شویم.

گوش قرض دادن کمک زیادی به تقویت ازدواج شما خواهد نمود. همسرتان می داند که می تواند در هر زمانی نزد شما بیاید و با شما صحبت کند. این، باور کنید یا نه، یک هدیه است.

4. یک نامه عاشقانه بنویسید

درست است که زمانه عوض شده و شما به پیامک، ایمیل یا فقط تماس با گوشی خود عادت دارید اما باور کنید هیچ چیز عاشقانه تر از دریافت نامه عاشقانه به وسیله پست نیست.

ممکن است از مد افتاده باشد اما واقعا رمانتیک است. هیچ کس که نامه عاشقانه دریافت می نماید، نمی گوید: این چه کاری است؟ آنها می خواهند آن را بخوانند، کلمات را بچشند و آن نامه را برای همواره ذخیره نمایند.

می توانید هر روز یک نامه عاشقانه برای همسرتان بنویسید و آن را در جاهایی بگذارید که می دانید آن را پیدا خواهد نمود. چه زیباست برای آغاز روزشان. بهتر از یک جعبه شکلات و یک دوجین گل رز است زیرا مدت ها پس از از بین رفتن شکلات و گل ها، حروف همچنان باقی خواهند ماند!

اجازه ندهید تکنولوژی احساساتتان را روی یک تکه کاغذ بیاورد!

بدیهی است که نامه های شما نباید در سطح بالا و کتابی باشد پس سخت نگیرید.

فقط آنچه را که احساس می کنید بنویسید. این به مقدار کافی خوب خواهد بود.

5. از آخرین قطعه صرف نظر کنید

یکی از راه های نشان دادن عشق و ایجاد احساسات گرم و محبت آمیز این است که از آخرین قطعه چشم پوشی کنید.

تصور کنید یک کوکی شکلاتی روی میز وجود دارد و آخرین تکه است. می دانید که مورد علاقه هردو شماست آیا آن را می خورید یا اجازه می دهید او آن را بخورد؟

اگر می خواهید رابطه خود را عالی کنید، اجازه دهید او آن را داشته باشد. آن ژست گذشت تان فراموش نخواهد شد. این نشان می دهد که چقدر اهمیت می دهید و می خواهید چه فداکاری هایی انجام دهید (مخصوصاً اگر به مقدار او کوکی را می خواهید).

قطعاً گذشتن از آخرین تکه غذا سخت به نظر می رسد اما این کار به خوبی با او صحبت می نماید. به شیوه ای عمیق و ظریف می گوید دوستت دارم.

6. مراقب خودتان باشید

زمانی که تازه ازدواج کردید، احتمالاً برترین ظاهر خود را داشتید. بهتر از همواره اما با گذشت زمان چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است با هم راحت شوید و دیگر به ظاهرتان اهمیتی ندهید. شاید مقداری وزن اضافه نموده اید یا شاید دیگر لباس خوب نمی پوشید چون فکر نمی کنید مجبور باشید.

اما چرا؟ می خواهید همسرتان را در برترین حالت خود ببینید، درست است؟ این بدان معناست که آنها هم می خواهند شما برترین ظاهر خود را داشته باشید.

اسکات کریستین در مقاله خود می نویسد برای یک رابطه قوی، ابتدا مراقب خودت باشید:

در یک ازدواج یا در یک رابطه متعهدانه، برای مراقبت از یکدیگر چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد اما بیشتر اوقات، روابطی که با هوای طوفانی روبرو می شوند، این اتفاق برایشان می افتد زیرا افراد حاضر در آن از خودشان مراقبت نمی نمایند. این نسبتاً ساده به نظر می رسد، اینکه زندگی در یک آشفتگی عاطفی کامل به ناچار شریک زندگی تان را بی انگیزه می نماید و با این حال تعجب آور است که چقدر زوج ها آن را فراموش می نمایند. اگر خودتان را رها کنید شانس زیادی وجود دارد که رابطه شما نیز از بین خواهد رفت.

بنابراین چه راه هایی وجود دارد که می توانید از خود مراقبت کنید؟

می توانید خوب غذا بخورید، ورزش کنید و هر عادت مرگ باری را کنار بگذارید تا بتوانید در سال های آخر زندگی تان که بیشترین احتیاج را به یکدیگر دارید، کنار همسرتان باشید.

از مهمترین توصیه های ازدواج این است که خودتان را به برترین شکل ممکن به یکدیگر هدیه دهید.

7. تعریف کردن از یکدیگر را از قلم نیاندازید

وقتی برای اولین بار قرار دیدار را آغاز می کنید، ممکن است اغلب از شریک زندگی خود تعریف نموده باشید. با گذشت زمان، ممکن است آنها را بدیهی فرض کنید و فکر کنید: او از قبل احساس من را می داند. چرا باید بگویم؟

چرا؟ چون شنیدنش حس خوبی دارد.

این یک یادآوری به شریک زندگی شماست که فکر می کنید او فوق العاده است و از اینکه با او هستید خشنود هستید. شما می توانید از همسرتان به خاطر چیزهای زیادی تعریف کنید: غذای خوشمزه ای که پخته است، طرز پوشیدن لباسی خاص، چقدر برایتان شیرین بوده که آخرین قطعه را برای شما کنار گذاشته است (شماره 5 بالا را ببینید). قدردانی شما از تمام کارهایی که برای خاص کردن رابطه شما انجام می دهد و غیره.

حتماً شما عاشق تعریف و تمجید هستید. همسر شما هم همینطور. اگر این کار را انجام نداده اید، هنگام انجام این کار به حالت شگفت زده و خشنود در چهره آنها نگاه کنید.

کیم لدردیل در مقاله خود، قدرت تعریف در رابطه شما، می نویسد:

تعریف کردن برای هر کسی مهم است، حتی یک غریبه. با این حال، در یک رابطه افراد دوچندان انتقادی هستند. تعریف نشان دهنده احترام است و یک عنصر اساسی برای صمیمیت است. تعریف کردن به همسرتان نشان می دهد که از او قدردانی می کنید، کارهای فوق العاده ای که انجام می دهد را می بینید و خوبی های او را تشخیص می دهید. این باعث ایجاد ارتباط می گردد و به شریک زندگی شما کمک می نماید تا احساس کند دیده می گردد، مورد توجه قرار می گیرد و دوست داشته می گردد.

8. دست کمک به یکدیگر بدهید

وقتی این توصیه کوچک را دنبال کنید، واقعاً با همسرتان احساس نزدیکی خواهید کرد.

فرض کنید وسط چیدن تخت هستید همسر شما ظاهر می گردد و آغاز به کمک می نماید. کار در نیمی از زمان انجام می گردد. رفت و آمد در اطراف تخت کم می گردد یا فرض کنید در حال شستن ظرف ها هستید و همسرتان ظاهر می گردد، حوله ای را برمی دارد، آغاز به خشک کردن و کنار گذاشتن وسایل می کند.

چه کمکی! شما احساس قدردانی خواهید کرد. میلیون ها چیز کوچک مانند این وجود دارد.

در پی راه هایی برای کمک به همسرتان باشید. این می تواند تا کردن لباس های شسته شده، کارهای خانه، به عهده گرفتن وظایف والدین (در صورت وجود فرزند)، انجام خرید از یک فروشگاه و غیره باشد. این فهرست بی سرانجام است.

چگونه می توانید از شریکی که همواره راه هایی برای کمک به شما پیدا می نماید عصبانی بمانید یا احساس بدی داشته باشید؟

9. روز را با یک بوسه آغاز کنید و به سرانجام برسانید!

شاید تعجب کنید که چرا این مهم است. ممکن است چنین عملی پیش پا افتاده به نظر برسد اما بوسیدن صمیمانه است. دوست داشتنی است و بسکمک از زوج ها این کار را اغلب به مقدار کافی انجام نمی دهند، به خصوص پس از مدتی که از ازدواج شان می گذرد.

نویسنده، لیزا، در 10 علت برای اینکه بوسیدن در یک رابطه بسیار مهم است، می نویسد:

ارزش یک بوسه بسیار است و مهم است زیرا نشان دهنده اشتیاق، صمیمیت، میل و مقدار علاقه شما به یک شخص است. می تواند استرس را کاهش دهد و به اضطراب کمک کند. در عشق ورزی و ازدواج بسیار مهم است. شور و اشتیاق و همه چیزهای دیگر می تواند در زندگی روزمره کاری و بچه ها شما در زمان ازدواج گم گردد. مهم است که ببوسید و جرقه را در رابطه خود زنده نگه دارید. مهم است که به همسرتان نشان دهید که چقدر برای شما مهم است. یک بوسه سریع قبل از رفتن به سر کار می تواند بسیار مفید باشد و بیش از آنچه شما می دانید معنی داشته باشد.

بوسیدن می تواند بازیگوش، محبت آمیز و پرشور به نظر برسد. این راهی است که به شریک زندگی خود بفهمانید که همه چیز درست است. این احساسات را بدون احتیاج به گفتن یک کلمه منتقل می نماید.

بوسیدن فقط نباید صبح یا قبل از خواب باشد. اگر می خواهید چیزها را پر از چاشنی کنید، همسرتان را با یک بوسه طولانی غافلگیر کنید. شما او را از پا در می آورید!

10. با هم قدم بزنید

یکی از کارهای اغلب زوج ها با هم قدم زدن است. این یک زمان آرامش بخش است که در آن روز خود را به اشتراک می گذارید، در خصوص مسائل مهم بحث می کنید یا به سادگی درباره آنچه در دنیا می گذرد تبادل نظر می کنید.

پیاده روی طولانی مدت مزایای متعددی دارد. شما نه تنها در بیرون از خانه هوای تازه دریافت می کنید، بلکه به عنوان یک زوج ورزش می کنید و فقط با صحبت کردن با یکدیگر، با هم ارتباط برقرار می کنید.

اگر شما و همسرتان پیاده روی روزانه داشته باشید، مطمئناً رابطه شما قوی تر خواهد شد. این یک راه فوق العاده برای اتصال است و مطمئناً شما را نزدیک تر می کند.

کار کردن با هم یکی دیگر از راه های عالی برای تقویت رابطه شماست. طبق مقاله 10 مزیت شگفت انگیز ورزش کردن به عنوان زوج، زن و شوهرهایی که با هم ورزش می نمایند، هم بدن و هم رابطه شان را تقویت می نمایند.

11. مکمل او باشید

شما و همسرتان دوقلوهای همسان نیستید. اگر باور نمی کنید، در آینه نگاه کنید. در واقع، شما احتمالاً فردی را انتخاب نموده اید که بسیار متفاوت از خودتان است. این چیز خوبی است. شما که نمی خواهید با خودتان ازدواج کنید؟

در تفاوت های شما، فرصت هایی برای توسعه و رشد وجود دارد. به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات خود با یکدیگر می تواند بسیار روشنگر باشد. ممکن است همواره موافق نباشید اما رک بودن به شما این امکان را می دهد تا راه های تازه را بیاموزید.

برای مثال، شوهر شما ممکن است بسیار غیر ارادی باشد و شما بیشتر جنبه محافظه کار داشته باشید. هر یک از شما می توانید از شخصیت های متمایز یکدیگر بهره مند شوید. مواقعی وجود خواهد داشت که غیر ارادی بودن یک مزیت است و مواقعی وجود خواهد داشت که از اینکه محافظه کار بوده اید خشنود خواهید شد.

به جای اینکه شما را از هم جدا کند، تفاوت ها می توانند لایه دیگری به رابطه شما و خودتان اضافه نمایند.

12. لحظات آرامش بخش را به اشتراک بگذارید

در حالی که ممکن است تصور کنید نزدیک شدن به شریک زندگیتان به معنای انجام کاری با هم است اما لزوماً اینطور نیست. گاهی اوقات تنها چیزی که ضروری است این است که لحظاتی آرام را با هم به اشتراک بگذارید.

نشستن در یک اتاق و خواندن، گوش دادن به موسیقی یا کار کردن روی پروژه هایی در کنار هم می تواند آرامش بخش و سرگرم نماینده باشد. شما احتیاجی به ادامه مکالمه ندارید، فقط اشتراک گذاری فضای یکسان به مقدار کافی خوب است.

در پی راه هایی برای به اشتراک گذاشتن آن آرامش باشید. فقط با حضور یکدیگر از حضور یکدیگر لذت ببرید.

13. در طول روز با یکدیگر ارتباط برقرار کنید

این یک کار آسان و بسیار ارزشمند است. چک کردن با همسرتان در طول روز به او این امکان را می دهد که بداند شما به او فکر می کنید.

اینها نباید مکالمه طولانی باشند. یک متن ساده با ایموجی قلب یا عبارت به تو فکر می کنم!؛ یک تماس فقط برای گفتن حالت چطوره؟ یک راه اساسی برای در تماس ماندن با هم است.

همسرتان را از زمانی که در خانه خواهید بود آگاه کنید و به او بگویید که نمی توانید برای تماشا او صبر کنید.

این خیلی ساده به نظر می رسد شاید فکر کنید حتی ارزش زحمت کشیدن را هم ندارد اما برعکس، این یک راه عالی است تا به همسرتان بفهمانید که در فکر شماست.

14. ببخشید و ادامه دهید

در هر رابطه ای، یک نفر اشتباه می نماید. اجتناب ناپذیر است اما این توصیه کوچک می تواند رابطه شما را نجات دهد و به شما امکان می دهد به جلو بروید و قوی تر شوید.

ببخشید و ادامه دهید.

اشتباهات را مانند گیوتین بالای سر فرد نگه ندارید. اگر آنها واقعاً عذرخواهی نموده اند، آن را بپذیرید. اگر اشتباه بزرگی بود، مانند خیانت مالی یا یک رابطه عاشقانه، بیش از یک عذرخواهی احتیاج دارد. شاید کار اضافی با یک شخص ثالث بی طرفانه احتیاج است.

ما در خصوص اشتباهات کوچکی صحبت می کنیم که همه مرتکب می شوند (یعنی شکستن یک وسیله شخصی مورد علاقه، یاد نکردن تولد یا سالگرد خود، فراموش کردن بیرون بردن زباله و غیره). ما به اشتباهات آزاردهنده اشاره می کنیم، نه اشتباهات فاجعه بار.

باور کنید یا نه، بعضی از افراد برای همواره به چیزهای کوچک می چسبند. چنین آدمی نباشید و در خصوص آن صحبت کنید، اشتباه را ببخشید و ادامه دهید. همواره اشتباهات بیشتری وجود خواهد داشت بنابراین اجازه ندهید که انباشته شوند.

15. سازش

این یکی از توصیه های ازدواج بسیار مهم است. یک رابطه شامل دو نفر است.

هر کدام یک دیدگاه متفاوت دارید. هنگامی که یکی از شما از سازش امتناع می ورزد، می تواند باعث جریحه دار شدن احساسات و رنجش گردد. هنر سازش به ویژه ارزشمند است.

یک، نشان می دهد که شما باز هستید. دوم، این نشان می دهد که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و مایلید که نگاهی دوباره به احتیاجهای آنها بیندازید. سوم، تمایل شما به کوتاه آمدن را نشان می دهد که می توانید احتیاجهای شریک زندگی خود را بر احتیاجهای خود ترجیح دهید.

چه راهی بهتر از این برای تقویت رابطه تان وجود دارد؟ و آیا این چیزی نیست که شما می خواهید؟

حرف آخر

روابط می توانند چالش برانگیز باشند اما با توصیه های ازدواج بالا، آنها را راحت تر می کنید.

شما برترین تکه های شخصیت خود را به شریک خود ارائه می دهید و به نوبه خود باعث می شوید که او احساس دوست داشته شدن و خواستن کند.

برای اجرای توصیه های ازدواج ذکر شده در بالا احتیاجی به مدرک کارشناسی ارشد ندارید. تنها چیزی که احتیاج دارید این است که خود و شریک زندگی خود را دوست داشته باشید.

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5917

به "15 تا از برترین توصیه های ازدواج که همه زوج ها به آن احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 تا از برترین توصیه های ازدواج که همه زوج ها به آن احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید