بازدید از ده موزه برتر رم همراه با تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، بی‌تردید بازدید از رم، پایتخت ایتالیا، تجربه فرهنگی منحصر بفردی را برایتان رقم خواهد زد. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند به کولوسئوم رمی بروند تا محلی که پاپ آن را خانه خوانده است نظاره کنند و در میان خیابان‌های سنگفرش شده‌ای که قرن‌ها تاریخچه در درونشان نهفته است قدم زنند. در سفر بعدیتان به رم، این شهر جاودانه، مطمئن شوید که زمان کافی به بازدید از موزه‌های جهانی آن اختصاص خواهید داد.

بازدید از ده موزه برتر رم همراه با تور ایتالیا

بازدید از موزه تمدن رم (Museum of Roman Civilization) همراه با تور ایتالیا

اگرچه رم امروزی به خودی خود می‌تواند جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران تور ایتالیا داشته باشد، برای داشتن درکی واقعی از این شهر تاریخی، باید در زمان سفر کنید. در موزه تمدن رم، ماکت‌هایی از شمایل روم باستان موجود است. در این محل نمونه‌های بازتولید شده‌ای نیز از برخی از مشهورترین مصنوعات رومی وجود دارد که امکان داشتن دیدی دقیق‌تر بر زندگی رایج در عصر امپراطوری روم را بدست می‌دهد. موزه تمدن رم که تحت عنوان Museo della Civita Romana نیز شناخته می‌شود، در جنوب این شهر در ناحیه‌ای که EUR خوانده می‌شود واقع شده است. این ناحیه شامل میادین و ساختمان‌های جالب توجهی متعلق به دهه‌های 30 و 40 میلادی می‌شود.

بازدید از موزه ملی اتروسکان (National Etruscan Museum) همراه با تور ایتالیا

در ناحیه‌ای از رم که Vigna Vecchia خوانده می‌شود، کاخی اشرافی Villa Guilia متعلق به قرن شانزدهم واقع شده است. دستور ساخت این بنا توسط پاپ ژولیوس سوم صادر شده است و گردشگران تور ایتالیا نباید بازدید از آن را از دست دهند. امروزه، این ویلا محل موزه ملی اتروسکان (Museo Nazionale Etrusco) است. این موزه بزرگترین مجموعه از هنرهای اتروسکانی را شامل می‌شود و بازدید از آن بر هر آنکس از که مشتاق تاریخ و هنر است واجب است. از میان مهمترین آثاری که در این مجموعه واقع شده‌اند می‌توان به کلکسیون عروس و داماد و جام‌های سرامیکی که تحت عنوان Tita Vendia Vase شناخته ‌می‌شوند و قدمتی بیش از 2600 سال دارند اشاره کرد.

بازدید از موزه ماکسی (MAXXI Museum) همراه با تور ایتالیا

اگرچه در رم آثار و شواهد سکونتگاه‌های انسانی متعلق به 14000 سال پیش به چشم می‌خورند، اما این بدان معنا نیست که در آن نمی‌توان آثار فرهنگی بسیاری متعلق به قرن پیش یافت. موزه ماکسی که تحت عنوان طولانی‌تر Museo nazionale delle arti del XXI secolo شناخته می‌شود در جهت نمایش بهترین نمونه‌های هنر رمی متعلق به قرن بیست و یکم انجام وظیفه می‌نماید. این موزه که توسط معمار مشهور، زاها حدید طراحی شده، از ساختی جدید برخوردار است و به خودی خود ارزش کنکاش کردن را دارد. موزه ماکسی شامل نمایشگاه‌هایی با تمرکز بر معماری، نقاشی و مجسمه سازی می‌شود و یک فروشگاه کتاب و کافه را نیز در خود جای داده است. بازدید از این محل به گردشگران تور اروپا توصیه می‌شود.

بازدید از ویلا فارنزینا (Villa Farnesina) همراه با تور ایتالیا

در سال 1506 ویلای سبک رنسانسی در ناحیه تراستوره (Trastevere) رم ساخته شد. این بنا که در اصل برای یک بانکدار اهل سینا (Siena) ساخته شده بود، در اواخر قرن شانزدهم توسط خانواده فارنز خریداری و از زمان به بعد ویلا فارنزینا خوانده شد. اگرچه این بنا طراحی بسیار خاص U شکلی دارد، اما جاذبه اصلی آن نمایشگاه‌های هنری آن است. برخی از دیوارهای خانه با نقاشی‌های دیواری رافائل (نقاشی مشهور ایتالیایی) آذین شده‌اند و یک تصویر سه بعدی نیز بر دیوارهای سالن آن نقش بسته است. اکثر اتاق‌های ویلا، شامل ایوان مشهور آن به طور منظم برای بازدید گردشگران تور ایتالیا باز هستند.

بازدید از کاخ دوریا پمفیلی (Palazzo Doria Pamphilj) همراه با تور ایتالیا

کاخ دوریا پمفیلی یک کاخ خصوصی در رم است که ساخت آن به قرن پانزدهم باز می‌گردد و محل مناسبی برای نظاره قلب اشرافیت این شهر است. شاید باورش سخت باشد اما این کاخ و گالری هنری که در آن قرار گرفته همچنان تحت مالکیت خصوصی یک خانواده که در بخشی از این محل زندگی می‌کنند قرار دارد. با این وجود با پرداخت هزینه بلیط ورودی امکان بازدید از آن وجود دارد. این کاخ 500 نقاشی شامل آثار کاراواجو (Caravaggio)، ولاسکس (Velazquez) و تیسین (Titian) و مجسمه‌هایی ساخت دست برنینی (Bernini) می‌شود.

بازدید از موزه ملی رم (National Roman Museum) همراه با تور ایتالیا

اگر خواهان لمس هر چه بیشتر تاریخچه رومی، گنجینه‌ها و فرهنگ‌ آن هستید، بازدید از موزه ملی رم که تحت عنوان Museo Nazionale Romano نیز شناخته می‌شود را نباید فراموش کنید. این موزه تمامی مجموعه‌های خود را تنها در یک محل در معرض نمایش نمی‌گذارد. در واقع نمایشگاه‌های این موزه در فواصل مختلف در سرتاسر شهر پراکنده شده‌‌اند. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند در کاخ‌ شگفت انگیز ماسیمو اله ترمه (Massimo alle Terme) مجموعه‌ کهرباها، مصنوعات و جواهرات رومی را نظاره کنند، در کاخ آلتم (Palazzo Altemps) به تحسین استفاده از مرمر در این کاخ و مجسمه‌های بسیار زیبای آن بپردازند و از نزیک حمام‌های رومی که در بخش‌های تاریخی حمام‌های دیوکلتیان (The Baths of Diocletian) واقع شده‌اند را نظاره کنند.

بازدید از قلعه سنت آنجلو (Castel Sant'Angelo) همراه با تور ایتالیا

یکی از موزه‌هایی که گردشگران تور اروپا نباید بازدید از آن را از دست دهند، قلعه سنت آنجلو است که بخش‌هایی از آن بیش از 1900 سال قدمت دارند. این بنا که در اصل به عنوان آرامگاهی برای امپراطور هادریان ساخته شده بود، به مرور زمان تقویت شده و در طول قرون وسطی تحت تغییرات بسیاری قرار گرفت و در نهایت به سازه‌ شگفت‌انگیز امروزی تبدیل شد. امروزه قلعه سنت آنجلو محل موزه ملی قلعه سنت آنجلو (The Museo Nazionale di Castel Sant'Angelo) است. این موزه مجموعه‌ وسیعی از آثار متنوعی را در خود جای داده است؛ از نقاشی‌های عصر رنسانس گرفته تا قطعات نایابی از صنعت اسلحه سازی قرون وسطی.

بازدید از مجموعه موزه‌های کاپیتولین (Capitoline Museums) همراه با تور ایتالیا

بازدید از موزه کاپیتولین گردشگران تور ایتالیا را با سفری در زمان مواجه خواهد کرد. این موزه که درست در خارج از مجموعه کولوسئوم واقع شده است، امکان بازدید از بهترین مصنوعات رومی و یونانی شهر رم را به دست می‌دهد. موزه کاپیتولین (Museo Capitolino) در یک سازه قرن هفدهمی که طراح آن میکلانژ بوده است واقع گردیده و آثاری مانند مجسمه برنزی گال در حال مرگ (Dying Gaul) و مجسمه برنزی بسیار بزرگی از امپراطور مارکوس آئورلیوس سوار بر اسب را شامل می‌شود. با این حال مهمترین اثر هنری آن مجسمه Lupa Capiolina است که رموس و رمولوس (دو برادری که شهر روم را بنا نهادند) را در هنگام شیر خوردن از گرگی ماده نشان می‌دهد. در مجاورت این موزه کاخ کنسرواتوری (The Palazzo dei Conservatori) قرار گرفته است که شامل دیگر مصنوعات رومی و یونانی و یک گالری به روزتر شامل آثار هنرمندانی مانند کاراواجو، پیتر روبنس و تیسین می‌شود.

بازدید از گالری بورگز (Galleria Borghese) همراه با تور ایتالیا

احتمالا‌ً می‌توان تحسین برانگیزترین مجموعه هنری شهر رم را در ویلا بورگز (Villa Borghese) واقع در ناحیه کامپو مارتزیو (Campo Marzio) یافت. شیپیون بورگز (Scipione Borghese) یک کلکسیونر بسیار مشتاق آثار هنری بود و مجموعه‌های بسیار جالبی از آثار اروپایی و ایتالیایی را جمع آوری نموده بود. گردشگران تور ایتالیا با ورود به گالری بورگز، می‌توانند از 20 اتاق شامل آثار هنری بازدید نمایند. این آثار شامل مجسمه حضرت داوود (ساخته شده توسط برنینی) نیز می‌شود. در این مجموعه آثار هنرمندانی مانند تیسین و روبنس نیز به چشم می‌خورد. برخلاف بسیاری از موزه‌های هنری بزرگ، بازدید از موزه بورگز تمام وقتتان را نخواهد گرفت، چرا که در آن تأکید بر کیفیت آثار هنری است نه حجم آن‌ها.

بازدید از موزه‌های واتیکان (Vatican Museums) همراه با تور ایتالیا

گردشگران تور ایتالیا در هنگام بازدید از واتیکان، نباید بازدید از گارد سوئیسی (Swiss Guard) و باسیلیکای سنت پیتر (St. Peter's Basilica) را از دست دهند. در این میان بازدید از موزه واتیکان شهر رم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این موزه مجموعه‌ای جالب توجه از هنر مذهبی را در خود جای داده است. بخشی از این موزه را عبادتگاه سیستین (Sistine Chapel) شکل می‌دهد که بواسطه نقاشی‌های بسیار زیبای سقفش که توسط میکلانژ طراحی شده‌اند شناس شده است. این موزه‌ها به گونه‌ای سازمان یافته‌اند که بازدید کنندگان تنها می‌توانند در یک جهت حرکت کنند. بنابراین بازدید از پلکان مارپیچی یا اتاق‌های نقاشی شده توسط رافائل را از دست ندهید. اگرچه بازدید‌هایی که شخصاً انجام می‌شوند می‌توانند هیجان انگیز باشند، بد نیست برای تجربه واقعی هر آنچه که در مجموعه واقع شده است از یکی از تورهای راهنما کمک بگیرید.

انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2849

به "بازدید از ده موزه برتر رم همراه با تور ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از ده موزه برتر رم همراه با تور ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده موزه برتر رم همراه با تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید