بازدید از ده جاذبه برتر میلان در مدت تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، میلان در ناحیه لمباردی در شمال ایتالیا واقع شده است و پایتخت مد و سرمایه ایتالیا است. این کلان شهر پیچیده، با دیدی به سوی آینده هیچگاه گذشته باشکوهش را فراموش نخواهد کرد. میلان محلی برای طراحان سرشناس عرصه مد شامل پرادا (Prada)، آرمانی (Armani) و ورساچه (Versace) است. مراکز خرید میلان به اندازه دیگر شهرهای فرهنگی و تاریخی ایتالیا، گردشگران تور ایتالیا را به سمت خود جذب خواهند کرد.

بازدید از ده جاذبه برتر میلان در مدت تور ایتالیا

بازدید از میدان مرکانتی (Piazza Mercanti) در مدت تور ایتالیا

میدان مرکانتی در طول قرون وسطی، نقش مرکز اداری شهر را بازی می‌کرد و به گردشگران تور ایتالیا امکان داشتن دیدی گذری بر زندگی قرون وسطی‌ای میلان را بدست می‌دهد. امروزه این میدان ابعاد کوچکتری دارد و محل اجتماع قرن سیزدهمی آن که زمانی در مرکز میدان قرار داشت، به بخش شامال شرقی آن منتقل شده است. با این وجود ساختمان‌های آن همان ظاهر قرن‌ها پیش خود را حفظ کرده‌اند. در ضلع جنوب شرقی آن سازه تاریخی Loggia degli Osii که زمانی سران قدرت از محل ایوان آن با عموم مردم صحبت می‌کردند، واقع شده است. در طول تعطیلات زمستان، این میدان به بازارچه‌ پر شوری برای خریدهای کریسمس تبدیل می‌شود.

بازدید از پیناکوتک دی بررا (Pinacoteca di Brera) در مدت تور ایتالیا

به لطف ناپلئون، کسی که عمده آثار هنری ایتالیا را در طول قرن هجدهم مصادره کرد و در میلان به امانت گذاشت، پیناکوتک دی بررا موزه جهانی است که مجموعه‌ای از زیباترین نقاشی‌ها را در خود جای داده است. این مجموعه که بیش از 40 اتاق را شامل می‌شود، در طبقه بالای Accademia di Belle Arti (مدرسه هنری که در سال 1776 توسط ماریا ترزا اهل اتریش تأسیس شد و همچنان فعالیت می‌کند) واقع شده است. در این مجموعه آثار نقاشان ایتالیایی مانند رافائل، تینتورتو، ورونز و کاراواجو به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین آثار دیگر استادان اروپایی مانند رامبراند، فان دیک و گویا نیز در این موزه به چشم می‌خورند. بازدید از این مجموعه به گردشگران تور ایتالیا بسیار توصیه می‌شود.

بازدید از باسیلیکا دی سنت آمبروجو (Basilica di Sant'Ambrogio) در مدت تور ایتالیا

باسیلیکا دی سنت آمبروجو که به افتخار بنیانگذارش (اسقف قرن چهارم میلان و قدیس حامی شهر) نام‌ گذاری شده است، به لحاظ اهمیتی بعد از دوئومو دی میلانو (Duomo di Milano) قرار می‌گیرد. پیکر سنت امبروس (Ambrose) هنوز درون این کلیسا نگهداری می‌شود. سازه کنونی کلیسا به قرن یازدهم باز می‌گردد، اما از سازه اصلی آن آثار بسیار محدودی بر جای مانده است. از میان گنجینه‌های این باسیلیکا، بازدید از محراب طلایی که بعدها توسط شارلمانی (پادشاه فرانک‌ها) به مجموعه اضافه شد، سکوی خطابه مرمری متعلق به قرن دهم و تالاری با ستون‌هایی به شکل تنه درخت به گردشگران تور ایتالیا توصیه می‌شود. کلیسای کوچکی که با فاصله از راهروی سمت راست مرکز اصلی کلیسا واقع شده است، تحت عنوان San Vittore با گنبد طلایی شناخته می‌شود و موزائیک‌هایی متعلق به قرن پنجم را در معرض نمایش می‌گذارد.

بازدید از ناویلی لمباردی (Navigli Lombardi) در مدت تور ایتالیا

کانال‌های آبی میلان که تحت عنوان ناویلی شناخته می‌شوند، به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردند و جهت تسهیل عمل آبیاری ساخته شده‌اند. در قرن سیزدهم میلادی، این مجموعه کانال‌ها جهت انتقال کالا گسترش داده شدند و این امر تا قرن نوزده میلادی ادامه پیدا کرد. امروزه گردشگران تور اروپا می‌توانند از یک قایق سواری 55 دقیقه‌ای در طول بقایای کانال لمباردی (Navigli Lombardi) لذت ببرند. قایق‌های گردشگری از محل تلاقی بندرگاه تاریخی شهر Darsena و مهمترین کانال میلان Naviglio Grande شروع به حرکت می‌کنند. قدم زدن در طول پیاده راه‌های مجاور کانال‌ها، روشی محبوب برای گشت و گذار در محله‌های حاشیه راه‌های آبی به شمار می‌رود.

بازدید از لا اسکالا (La Scala) در مدت تور ایتالیا

لا اسکالا یکی از محبوبترین جاذبه‌های میلان در میان گردشگران تور ایتالیا است و به عنوان مهمترین سالن اپرای شهر بعد از نخستین اجرای آن در سال 1778  توسط Antonio Salieri با عنوان L'Europa Riconosciuta مطرح شد. سالن تئاتر قرمز و طلایی رنگ آن که به سبک نئوکلاسیک توسط معمار Giuseppe Piermarini ساخته شده، بواسطه قابلیت‌های آکوستیک منحصربفردش شناس شده است. این ویژگی توانایی‌های یک خواننده را بسیار دقیق نشان می‌دهد و بهمین خاطر اجرا در لا اسکالا به عنوان محاکمه با آتش شناخته می‌شود.

بازدید از قلعه اسفورزسکو (Sforzesco Castle) در مدت تور ایتالیا

قلعه اسفورزسکو، نمادی از رقابت سرسختانه میان خانواده‌های ایتالیایی در عصر رنسانس است. این محل که در قرن چهاردهم به عنوان یک دژ ساخته شد، به مرور به محلی برای نمایش قدرت و اعتبار تبدیل گشت. از میان ساکنین مشهور این مکان می‌توان به Ludovico il Moro و Beatrice d'Este اشاره کرد. این دو شخص قلعه اسفورزسکو را آکنده از آثار و اسباب هنری بسیار زیبا کردند. امروزه این قلعه محل موزه هنری آنتیکا (Museo d'Arte Antica) است. این موزه آخرین شاهکار میکلانژ، مجسمه مرمری Pieta Rondanini را در خود جای داده است. مجموعه وسیعی از آثار هنری مصری نیز در محل آپارتمان‌های سابق دوک در معرض نمایش گذاشته‌اند. بازدید از این محل به گردشگران تور ایتالیا بسیار توصیه شده است.

بازدید از مراکز خرید کوادریلاترو طلایی (Quadrilatero d'Oro) در مدت تور ایتالیا

این بخش که تحت عنوان Quadrilatero della moda نیز شناخته می‌شود، نه تنها به عنوان منحصربفردترین مراکز خرید میلان شناخته می‌شوند، بلکه به عنوان مهمترین مراکز مد و فشن دنیا نیز به شمار می‌روند. کوادریلاترو بلوک‌های شهری بسیاری را در بر می‌گیرد که عمده آن‌ها با معماری نئوکلاسیک آذین شده‌اند. خیابان سنت آندریا (Via Sant'Andrea) محصولات برخی از برجسته‌ترین مشاهیر عرصه مد و فشن دنیا را مانند هرمس (Hermes)، آرمانی (Armani)، شنل (Chanel) و مایکل کرس (Michael Kors) در معرض دید گردشگران تور اروپا قرار داده است.  خیابان به روز مانزونی (Via Manzoni) نیز آثار معماری بسیار زیبایی مانند گراند هتل میلان (Grand Hotel et de Milan) را که در سال 1901 Giuseppe Verdi در آن فوت کرد، شامل می‌شود.

بازدید از گالری ویتوریو امانوئل (Galleria Vittorio Emanuele ll) در مدت تور ایتالیا

این بنای قرن هجدهمی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید سربسته در سراسر دنیا به شمار می‌آید. سقف‌های شیشه‌ای و طاق ضربی به رنگ آبی، کف‌های موزائیک شده و گنبد مرکزی بسیار بلند این بنا، معماری آن را به اندازه لباس‌های بسیار گرانقیمتی که در فروشگاه‌هایش فروخته می‌شوند (شامل برندهای لویی ویتون (Louis Vuitton)، بورسالینو (Borsalino) و پرادا (Prada)) خاص و برجسته کرده است. محبوبیت این مرکز خرید به عنوان محلی برای گردهمایی، نام مستعار il salotto di Milano یا سالن پذیرایی میلان را برای آن به همره داشته است. گفته شده است که گردش پاشنه کفش بر روی موزائیکی که طرح گاو دارد و در زیر گنبد مرکزی آن واقع شده است، سبب خوش شانسی می‌شود.

بازدید از کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه (Santa Maria delle Grazie) در مدت تور ایتالیا

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه در قرن چهاردهم توسط معمار رنسانسی Donato Bramate طراحی و ساخته شد و بیشتر به واسطه نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی شناس شده است. برخلاف فرآیند طولانی بیست و یک ساله بازسازی این اثر که در سال 1999 تکمیل شد، این نقاشی تنها نشان دهنده بخشی کوچکی از شکوه اولیه‌اش است. با این وجود هنری که در طراحی آن بکار رفته است به قدری تحسین برانگیز است که به تجربه‌ای تکان دهنده و خاص برای گردشگران تور ایتالیا بدل خواهد شد. لازم به ذکر است که تنها بیست و پنج بازدید کننده می‌توانند به طور همزمان از این شاهکار هنری بازدید نمایند و همین امر انجام رزرواسیون برای بازدید از آن را الزامی کرده است.

بازدید از کلیسای جامع میلان (Milan Cathedral) در مدت تور ایتالیا

یکی از ظریف‌ترین و پر جزئیات‌ترین کلیساهای سبک گوتیک در اروپا، کلیسای جامع میلان است که تحت عنوانDuomo di Milano نیز شناخته می‌شود. این محل که وقف Saint Mary Nascent شده است، بزرگترین کلیسای جامع در ایتالیا و پنجمین در جهان است. ساخت این کلیسا در سال 1386 آغاز شد و در سال 1418 تقدیس گردید. با این وجود ظریف کاری‌های نهایی در سال 1956 به ساختمان اضافه شدند. این مدت طولانی ساخت، سبب به کارگیری سبک‌های مختلف در طراحی این سازه شد و همین امر آن را به یک شاهکار معماری و هنری تبدیل کرد.

انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2982

به "بازدید از ده جاذبه برتر میلان در مدت تور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده جاذبه برتر میلان در مدت تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید