یک گیاه آپارتمانی متفاوت: آرالیای دروغین

به گزارش دور زمین، گاهی به نظر می رسد گیاه شناسان دور میزشان می نشینند و به راه هایی برای گیج کردن پرورش دهندگان گل وگیاه فکر می نمایند! آرالیای دروغین به تازگی از جنس قبلی خود جدا شد و در جنسی دیگر طبقه بندی شد.

یک گیاه آپارتمانی متفاوت: آرالیای دروغین

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فردا، در طی این تغییر جنس، نام آن هم تغییر نموده است و الان بیشتر به نام شفلرا الگنتیسیما خوانده می گردد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، شاخسار گیاه بسیار جذاب و دلرباست و بافتی خاص دارد. برگ ها دندانه دارند و به حالت نواری و باریک هستند.

برگ گیاهان جوان بافت بیشتری دارد در حالی که گیاهان مسن تر برگ های لب دار تری دارند. پرورش آرالیای دروغین بسیار ساده است. تنها کافی است برای گیاه اندکی رطوبت فراهم کنید. گیاهانی که در معرض رطوبت کمتری هستند، آغاز به برگ ریزی می نمایند.

شرایط رشد

- نور

آرالیای دروغین مکانی روشن را دوست دارد، اما حتما لازم نیست برای آن آفتاب مستقیم فراهم کنید. گیاهان مسن تر برگ هایی شیک و به رنگ قهوه ای دارند. رنگ برگ های گیاه بستگی به میزان نور دارد.

- آبیاری

آرالیای دروغین رطوبت همیشگی خاک را دوست دارد و در واقع نسبت به این مورد کمی سخت گیر است. اما آبیاری بیش از حد را دوست ندارد. زهکشی مناسب یکی از عوامل قابل توجه در پرورش آرالیای دروغین است.

- رطوبت

همانطور که گفتیم آرالیای دروغین به رطوبت همیشگی احتیاج دارد. پس گیاه را همیشه غبار پاشی کنید. غبار پاشی را با آب بدون املاح و هم دمای محیط انجام دهید. از آب مقطر هم می توانید بهره ببرید. برای راحت شدن کار می توانید از زیر گلدانی حاوی سنگریزه هم بهره ببرید. به این صورت که، زیر گلدانی را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه ها آب درون زیر گلدانی بریزید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد در غیر این صورت ریشه ها پوسیده می شوند و گیاه دچار خفگی می گردد.

- خاک

خاکی با پایه پیت برای کاشت این گیاه مناسب است، اما حتما دقت کنید که دانه های پیت درشت باشند تا زهکشی خوبی در خاک به وجود آید. آرالیای دروغین خاک های اسفنج مانند را دوست ندارد.

- کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد یک یا 2 بار با کود های مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج گیاه هستند، کود دهی کنید. به هیچ وجه در فصل زمستان گیاه را کود دهی نکنید. احتیاج تغذیه ای آرالیای دروغین خیلی زیاد نیست. زرد شدن برگ ها ممکن است در اثر کمبود منیزیم به وقوع پیوندد. پس در صورت مشاهده این حالت به گیاه کود های منیزیمی بدهید.

تکثیر

آرالیای دروغین از طریق بذر، قلمه ساقه و قلمه برگ تکثیر می گردد. پس دستتان در انتخاب نوع تکثیر گیاه باز است.

برای تکثیر گیاه به روش قلمه ساقه، در ابتدای فصل رشد چند ساقه نسبتا جوان از گیاه را به یاری تیغ یا چاقویی تیز و استریل از آن جدا کنید. قلمه ها را در هورمون ریشه زایی قرار دهید تا شانس موفقیت تان بالا برود. چند گلدان کوچک را پر از خاک مخصوص جوانه زنی کنید و سپس قلمه ها را در آن بکارید. قلمه ها را در محیطی گرم و با رطوبت بالا قرار دهید. بعد از چند وقت رشد جدید را در آن ها مشاهده می کنید. برای نتیجه بهتر بهتر است چند قلمه را در یک گلدان بکارید. پرورش دهندگان حرفه ای، برای اینکه گیاه در نهایت پرپشت تر به نظر برسد، این کار را انجام می دهند.

تعویض گلدان

آرالیای دروغین سرعت رشد زیادی ندارد و به تغذیه زیادی هم احتیاج ندارد، پس به احتمال زیاد گیاه یک سال درمیان احتیاج به تعویض گلدان پیدا می نماید. این گیاه در حالت بلوغ کامل خود به ارتفاعی در حدود 150 سانتی متر می رسد، اما گیاهانی که در درون خانه نگهداری می شوند به ندرت به این اندازه می رسند. بهترین زمان برای عوض کردن گلدان گیاه زمانی است که خاک گلدان تجزیه شده باشد و حالتی اسفنجی گرفته باشد. در این هنگام بدون اینکه گیاه را تقسیم بوته کنید (چرا که این کار به ریشه ها آسیب زیادی وارد می نماید) گیاه را به گلدانی یک سایز عظیم تر و با خاک تازه منتقل کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3426

به "یک گیاه آپارتمانی متفاوت: آرالیای دروغین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گیاه آپارتمانی متفاوت: آرالیای دروغین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید