گیمرها سال گذشته 60 میلیارد دلار خرج کنسول و بازی های آن نموده اند

به گزارش دور زمین، طبق آخرین آمار اقتصادی منتشر شده به وسیله شرکت Ampere Analysis، به نظر می رسد که صنعت بازی در سال گذشته عایدی هنگفتی داشته است. بنا به گفته پیر هاردینگ رولز، رییس بخش تحقیقات بازی این شرکت، این صنعت در مجموع 60 میلیارد دلار از فروش کنسول ها، بازی ها و سرویس های اشتراکی مرتبط با آن در سراسر دنیا عایدی کسب نموده است.

گیمرها سال گذشته 60 میلیارد دلار خرج کنسول و بازی های آن نموده اند

این اندازه بدون شک بالاتر از عایدی سال های گذشته محسوب می گردد. هاردینگ رولز معتقد است که کمبود کنسول های نسل نهمی ایکس باکس و پلی استیشن این عدد را با حاشیه قابل توجهی کاهش داده است. به گفته وی، افزایش عایدی صنعت بازی را از طرفی می توان به توسعه سرویس های اشتراکی مانند سرویس گیم پس هم نسبت داد. او گفت:

علاوه بر این، بعلاوه تخمین زده می گردد که هزینه خرج شده به وسیله بازیکنان جهت آیتم های تزیینی درون بازی ها، بتل پس ها و به طور کلی خرید های درون برنامه ای، یک درصد کمتر از سال 2020 بوده است. این کاهش با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش کلی هزینه های صورت گرفته روی صنعت بازی، در نوع خود قابل توجه است. از طرفی هزینه های صورت گرفته روی سرویس های اشتراکی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. در واقع مجموع عایدی کسب شده از سرویس هایی نظیر گیم پس، پلی استیشن پلاس، نینتندو سوییچ آنلاین و…، به طور تقریبی 19 درصد از کل عایدی این صنعت را تشکیل می دهد. سهم این بخش در سال 2020، 15 درصد بود و گفته شده که در سال 2022 به 21 درصد افزایش خواهد یافت.

بعلاوه فروش فیزیکی بازی ها تنها 30 درصد از کل فروش آن ها را تشکیل داده است. فروش بازی ها به صورت فیزیکی با موفقیت نینتندو سوییچ تا حدودی حفظ می گردد، اما انتظار می رود که سهم بازار از فروش بازی های دیسکی در مقایسه با نسخه های دیجیتال در سال 2022 همچنان کاهش پیدا کند و به 26 درصد برسد. سونی همچنان رهبر بازار است و 46 درصد از کل عایدیهای به دست آمده از کنسول را به خود اختصاص می دهد. در همین حال، سهم نینتندو با 2 درصد کاهش نسبت به سال 2020 میلادی، به 29 و مایکروسافت با یک درصد افزایش به 25 رسیده است.

طبق پیش بینی ها به نظر می رسد که صنعت بازی در امسال میلادی حدود 61.1 میلیارد دلار عایدی کسب کند و بار دیگر رکوردها را بشکند. لازم به ذکر است که اگر سونی و مایکروسافت بتوانند کمبود موجودی کنسول ها را در امسال کاهش دهند، این رقم می تواند با حاشیه قابل توجهی هم افزایش یابد.

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5228

به "گیمرها سال گذشته 60 میلیارد دلار خرج کنسول و بازی های آن نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیمرها سال گذشته 60 میلیارد دلار خرج کنسول و بازی های آن نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید