فروش بازی Sea of Thieves روی پلی استیشن 5 از یک میلیون نسخه عبور کرد

به گزارش دور زمین، طبق آماری که اخیرا منتشر شده، بازی Sea of Thieves بیش از یک میلیون نسخه روی پلی استیشن 5 فروخته است. این گزارش نو نشان می دهد که مایکروسافت در روند انتشار بازی هایش روی پلی استیشن شروعی نسبتا قوی داشته است.

فروش بازی Sea of Thieves روی پلی استیشن 5 از یک میلیون نسخه عبور کرد

نسخه پلی استیشن 5 بازی Sea of Thieves در اواخر آوریل و تقریبا یک ماه پس از ششمین سالگرد عرضه بازی روی ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شد. این بازی دزدان دریایی اولین اثری است که استودیوی Rare در تاریخ 39 ساله خود روی کنسول های پلی استیشن عرضه نموده و ظاهرا زمان زیادی برای سودآوری احتیاج نداشته است. با توجه به قیمت 40 دلاری بازی و با در نظر گرفتن کاهش 30 درصدی عایدی سونی، فروش یک میلیون نسخه ای بازی نشان می دهد که مایکروسافت تا به امروز بیش از 28 میلیون دلار از فروش پورت پلی استیشن 5 بازی عایدی داشته است.

از سوی دیگر سونی نیز حدودا 12 میلیون دلار از فروش بازی به جیب زده است. البته اندازه واقعی پولی که سونی و مایکروسافت از بازی بدست آورده اند، بیشتر از این مقادیر است زیرا این بازی شامل خرید های درون برنامه ای است که به بازیکنان اجازه می دهد آیتم های تزئینی، شکلک ها و غیره بخرند.

سازندگان بعلاوه فاش کرد که تعداد بازیکنان این اثر اکشن ماجراجویی از 40 میلیون بازیکن فراتر رفته است، اگرچه این رقم شامل کاربران گیم پس نیز می گردد. در حال حاضر معین نیست که عملکرد تجاری Sea of Thieves در فروشگاه پلی استیشن در مقایسه با دیگر آثار ایکس باکس که به این پلتفرم آمده اند چگونه است. اولین این بازی ها Pentiment بود که در فوریه 2024 به پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ راه یافت و در ادامه بازی های Dusk Falls و Hi-Fi Rush نیز در ماه مارس به کنسول های سونی آمدند.

در انتها می توان گفت که مایکروسافت به تازگی روند انتشار بازی های خود روی پلتفرم های دیگر را آغاز نموده است و اخیرا با افشای این موضوع که Indiana Jones and the Great Circle دیگر یک انحصاری ایکس باکس نیست، نشان داده که تمرکز زیادی روی سودآوری از پلتفرم های دیگر به خصوص پلی استیشن دارد. فیل اسپنسر نیز تایید نموده که ایکس باکس یک تجارت است و مسئولیت زیادی روی دوش آن ها از نظر عایدیی که باید به مایکروسافت ارائه دهند، وجود دارد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 شهریور 1403 بروزرسانی: 5 شهریور 1403 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6030

به "فروش بازی Sea of Thieves روی پلی استیشن 5 از یک میلیون نسخه عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بازی Sea of Thieves روی پلی استیشن 5 از یک میلیون نسخه عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید