گلکسی S22 و S22 پلاس هم فناوری پیشرفته عکاسی در شب را دارند

به گزارش دور زمین، برای اینکه بتوانید در نور شب عکاسی کنید و تصاویر بی نظیری به ثبت برسانید لزوما نیازی به گلکسی S22 اولترا ندارید چرا که گلکسی S22 و S22 پلاس هم می توانند این کار را انجام دهند.

گلکسی S22 و S22 پلاس هم فناوری پیشرفته عکاسی در شب را دارند

سامسونگ این بار برخلاف سال گذشته تصمیم گرفت قدرت سخت افزاری گوشی های خود را بهبود ببخشد. در نتیجه این موضوع شاهد به کارگیری یک سنسور 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی مدل پلاس و استاندارد هستیم که شرکت کره ای قابلیت های نرم افزاری فوق العاده ای را هم برای آن ها در نظر گرفته است.

گوشی های سری گلکسی S22 به تازگی رونمایی شدند و به همین دلیل فرصت این وجود ندارد که دوربین آن ها را در شرایط واقعی مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار دهیم اما با این حال روی کاغذ به نظر می رسد پیشرفتی که این محصولات به نسبت قبل داشتند بسیار زیاد بوده است.

سامسونگ معمولا قابلیت های خوب را برای پرچم داران مدل اولترا نگه می داشت اما این بار تصمیم گرفت دو مدل پلاس و استاندارد را هم به یک سری از امکانات و قابلیت های مجذوب نماینده مدل بزرگ تر مجهز کند. در نتیجه اکنون گلکسی S22 و S22 پلاس در عکاسی در شب عملکرد فوق العاده ای دارند و اگر نسبت به مدل اولترا ضعیف تر هم باشند فقط به خاطر محدودیت سخت افزاری است چون از لحاظ نرم افزاری هیچ کم و کاستی در آن ها وجود ندارد.

لنزهای به کار رفته در این دو گوشی اکنون 23 درصد بزرگ تر هم شده اند که همین موضوع باعث می گردد حین عکاسی نور بیشتری جذب گردد و در شب، تصاویر روشن تر و با جزئیات بیشتری به ثبت برسند. بعلاوه حالت جدیدی تحت عنوان پرتره در شب به اپلیکیشن دوربین اضافه شده که همانطور که از نامش پیداست به کاربران این امکان را می دهد تا در نور شب هم تصاویر پرتره زیبایی ثبت نمایند.

پیشرفت های نرم افزاری سامسونگ برای عکاسی در شب

سامسونگ اما سال جاری تصمیم گرفته توجه زیادی روی هوش مصنوعی بگذارد تا بتواند کیفیت تصاویر خود را با نرم افزار افزایش هد. فناوری جدیدی که شرکت کره ای برای بهبود عکاسی در شب طراحی نموده، Nightography نام دارد که به صورت اتوماتیک برترین فریم را برای ثبت تصویر انتخاب می نماید. این فریم انتخابی به لنز اجازه می دهد نور بیشتری را جذب کند تا تصویر ثبت شده بیشترین مقدار جزئیات را داشته باشد. این یک نسخه پیشرفته تر از کاری است که دوربین گوشی ها در حالت شب انجام می دهند.

گلکسی S22 و S22 پلاس اما از فناوری پیکسل های تطبیق پذیر یا همان adaptive pixel هم بهره می برند که به موجب آن چهار پیکسل با یکدیگر ترکیب شده و تصویری با وضوح بالا و کیفیت مثال زدنی ثبت می گردد.

البته همان طور که گفته شد گلکسی S22 اولترا به واسطه بهره مندی از دوربین 108 مگاپیکسلی خود که به نسبت قبل بهبود یافته به شکل محسوسی عملکرد بهتری دارد و می تواند 9 پیکسل را با هم ترکیب کند تا تصویری واحد با کیفیت بی نظیر ثبت گردد. بعلاوه این محصول از حالت Expert RAW هم پشتیبانی می نماید تا کاربران بتوانند خودشان تغییرات حرفه ای را روی لنز آن اعمال نمایند.

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض به نسبت نسل های قبل پیشرفت خاصی نداشته است اما دوربین تله فوتو این بار به جای 64 مگاپیکسل، 10 مگاپیکسل میزان دارد که البته بهتر هم هست چرا که این لنز حداقل توانایی ثبت تصاویر با زوم 3 برابری اپتیکال واقعی را دارد نه 1.1 برابری اپتیکال که آن لنز 64 مگاپیکسلی امکان انجام آن را داشت.

با این حال این ادعاها لزوما قرار نیست در دنیای واقعی هم حقیقت داشته باشند چرا که شرکت ها معمولا در مراسم رونمایی اندکی بزرگ نمایی می نمایند. باید منتظر ماند تا سری گلکسی S22 رسما راهی بازار شوند تا ببینیم عملکرد آن ها در عکاسی در شب و روز چگونه خواهد بود.

منبع: Cnet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5359

به "گلکسی S22 و S22 پلاس هم فناوری پیشرفته عکاسی در شب را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 و S22 پلاس هم فناوری پیشرفته عکاسی در شب را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید