5 علت برای خریدن و 3 علت برای نخریدن سامسونگ گلکسی اس 22

به گزارش دور زمین، سامسونگ از گوشی پرچم دار Galaxy S22 خود با ظاهری باشکوه رونمایی کرد اما آیا آخرین پرچم دار سامسونگ ارزش خرید دارد؟

5 علت برای خریدن و 3 علت برای نخریدن سامسونگ گلکسی اس 22

روی کاغذ، مطمئنا گلکسی اس 22 ارزش قرار گرفتن در میان برترین گوشی های سامسونگ را دارد و در حالی که ویژگی های مشابه زیادی با گوشی Galaxy S22 Ultra دارد ولی گران قیمت نیست. ویژگی هایی در گوشی گلکسی اس 22 نهفته است؛ از دوربین های بهبودیافته، صفحه نمایش روشن تر و نرخ تازه سازی تطبیقی بهبود یافته که دوست دارید در یک گوشی سال 2022 داشته باشید.

در این مقاله، سراغ دلایلی خواهیم رفت که می گویند گلکسی اس 22 سامسونگ ارزش خرید دارد و همین طور از 3 علتی خواهیم گفت که می گویند بهتر است صبر نموده و گوشی مناسب خود را در برند دیگری جست وجو کنید.

5 علت برای خرید سامسونگ گلکسی اس 22

دوربین بهتر گلکسی S22

سامسونگ از یک ماژول دوربین سه گانه در هر دو مدل گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس استفاده نموده است. اگرچه هنوز برای نتیجه گیری درباره دوربین این گوشی ها زود است و تست ها و ارزیابی ها ادامه دارد ولی نتایج اولیه منتشر شده، دلگرم کننده است. در گوشی های گلکسی اس قبلی شاهد یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بودیم ولی این بار سامسونگ از یک لنز زاویه باز 50 مگاپیکسل استفاده نموده است.

این لنز 23 درصد بزرگ تر از سنسور گلکسی اس 21 است تا نور بیشتری وارد دوربین کند و فناوری پیکسل های تطبیقی بهتری دارد تا با کنار هم قرار دادن پیکسل های تصاویر گرفته شده، جزئیات بیشتری را در عکس ها نشان دهد.

یکی دیگر از تغییرات این دوربین، به گفته زبان بازاریابی سامسونگ، Nightography است که برای گرفتن عکس های بهتر در نور کم و در شب مفید است. احتمالا، تصاویر این گوشی در شب، کیفیت بسیار بهتری داشته باشند.

لنز تله فوتو نیز در گوشی گلکسی S22 تقویت شده است. در حالی که تعداد پیکسل های این لنز کاهش یافته و 10 مگاپیکسل شده است ولی به جای استفاده از زوم هیبریدی که در گلکسی اس 21 شاهد بودیم؛ از زوم واقعی 3 برابر استفاده می نماید. این به معنای عکس هایی با نمای نزدیک دقیق تر است.

گلکسی اس 22 در دوربین سلفی نیز با آیفون 13 و پیکسل 6 رقابت سرسختانه ای دارد و تغییراتی که سامسونگ در آن ایجاد نموده است؛ نویدبخش یک گوشی با دوربین جلویی بسیار عالی است.

صفحه نمایش روشن تر گلکسی S22

پیشرفت های Galaxy S22 فقط به دوربین محدود نمی گردد. سامسونگ در پی صفحه نمایش روشن تر و واضح تر در نمایشگر 6.1 اینچی گلکسی اس 22 بوده است. ابتدا سراغ بهبود نرخ تازه سازی تطبیقی رفته است. گوشی گلکسی اس 21 سال گذشته، براساس محتوای نمایش داده شده، نرخ تازه سازی تصویری بین 48 هرتز تا 120 هرتز ارائه می داد ولی در گوشی S22 این محدوده بهبود یافته است و از 10 هرتز تا 120 هرتز براساس محتوا، نرخ تازه سازی تصویر تنظیم می گردد که باعث افزایش عمر باتری می گردد.

اما بزرگ ترین تغییر در صفحه نمایش گلکسی اس 22 مربوط به روشنایی آن است. سامسونگ وعده داده است این نمایشگر روشنایی 1300 نیت بدهد که اگرچه به میزان روشنایی حداکثر 1750 نیت موجود در گلکسی اس 22 پلاس و اس 22 اولترا نیست ولی باز هم S22 استاندارد بسیار روشن تر از رقبا است. برای مثال، آیفون 13 در تست های آزمایشگاهی حداکثر به 795 نیت می رسد.

سامسونگ در کنار صفحه نمایش روشن تر، فناوری Vision Booster را هم به سری گوشی های گلکسی اس 22 اضافه نموده است. این فناوری اجازه می دهد روشنایی نمایشگر را براساس نور محیط و در لحظه تنظیم کنید. در عین حال، کنتراست رنگ را افزایش می دهد تا روشنایی فزاینده رنگ ها در صفحه نمایش از بین نبرد.

جنس بدنه بهتر نسبت به گلکسی اس 21

سامسونگ در گلکسی اس 22 دوباره به بدنه تمام شیشه ای بازگشته است. در گلکسی اس 21 برای کاهش هزینه ها از پلی کربنا فانتزی به نام گلاستیک به جای شیشه استفاده شده بود. این تغییر جنس بدنه به سادگی باعث می گردد در هنگام لمس و استفاده از S22 یک حس برتر داشته باشید.

فقط جنس شیشه ای بدنه این گوشی نیست؛ بلکه سامسونگ در گلکس اس 22 از محافظ گوریلا گلس ویکتوس در جلو و پشت استفاده نموده است. اگرچه باید منتظر نتایج تست سقوط این گوشی باشیم ولی قطعا وجود یک لایه محافظ بیشتر می تواند در برابر خط و خش و افتادن های گاه و بیگاه موثر باشد.

به روزرسانی نرم افزاری طولانی تر گلکسی اس 22

سامسونگ می گوید روی گلکسی اس 22 از چهار سال به روزرسانی سیستم عامل اندروید و از پنج سال به روزرسانی وصله های امنیتی پشتیبانی می نماید. در واقع، غول کره ای در هر دو بخش، یک سال پشتیبانی نرم افزاری را افزایش داده است.

این اقدام سامسونگ باعث کاهش شکاف پشتیبانی طولانی مدت آیفون و دستگاه اندرویدی می گردد. اپل همواره بیشترین و طولانی ترین پشتیبانی نرم افزاری را از گوشی های خود داشته و اکنون سامسونگ به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی اندرویدی، یک گام بزرگ در جهت نزدیک شدن به اپل در این زمینه برداشته است. شما می توانید مطمئن باشید برای یک دوره طولانی، گوشی کاملا به روز و امن استفاده می کنید و دیرتر سراغ خرید گوشی تازه تری بروید.

بدون افزایش قیمت

گلکسی اس 22 با قیمت 799 دلار عرضه شد؛ همان قیمت گلکسی اس 21 و آیفون 13؛ در حالی که بعضی اخبار و شایعات می گفتند که سامسونگ سال جاری گوشی هایش را گران تر خواهد نمود.

بله شما می توانید یک گوشی رده بالای نو با ویژگی هایی بهتر و سخت افزار ارتقا یافته تر داشته باشید ولی همان هزینه گوشی سال 2021 را بدهید. اگرچه گوشی مانند پیکسل 6 با قیمتی 200 دلار کمتر عرضه می گردد ولی قیمت گوشی گلکسی اس 22 افزایش نیافته است و ارزش خرید بالایی به این اسمارت فون می دهد.

3 علت نخریدن گلکسی اس 22

عدم افزایش چشم گیر کارایی

به نظر می رسد پردازنده مرکزی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 برای گوشی های گلکسی اس 22 در ایالات متحده، چیزهای زیادی به ارمغان می آورد؛ به ویژه در هوش مصنوعی اما به نظر نمی رسد دستاوردهای بزرگی داشته باشد و بتواند در برابر پردازنده A15 بیونیک اپل در آیفون 13 پیروز باشد.

مطمئنا این پردازنده، قدرت لازم و کافی برای مدیریت اپلیکیشن های سنگین و چند وظیفه ای را ارائه می دهد و شما تاخیری احساس نخواهید کرد ولی سریع ترین پردازنده و گوشی جهان در سال 2022 نیست. ضمن اینکه انتظار داریم اپل گوشی های آیفون 14 را در پاییز سال جاری با پردازنده A16 بیونیک ارائه بدهد و شکاف کارایی میان این دو گوشی بیشتر گردد.

کاهش باتری گلکسی اس 22

گلکسی اس 21 با باتری 4 هزار میلی آمپرساعتی عرضه شده است ولی گلکسی اس 22 در میزان ای کوچک تر و با باتری 3700 میلی آمپرساعتی ساخته شده است. گلکسی اس 21 یک گوشی با دوام باتری زیاد نبود و حالا این نگرانی به وجود می آید که گلکسی اس 22 از نظر دوام باتری ضعیف باشد و کاربران را به دردسر بیندازد.

گلکسی اس 21 در تست ها کمی کمتر از 10 ساعت دوام باتری داشت؛ به ویژه در وب گردی که شارژ باتری بیشتری مصرف می نماید. این دوام باتری برای یک گوشی هوشمند در سال 2021 میانه ارزیابی می گردد. وقتی ویژگی صفحه نمایش تطبیقی را روی این گوشی خاموش کنیم؛ دوام باتری به زیر 3 ساعت کاهش پیدا می نماید.

در گلکسی اس 22، نرخ تازه سازی تطبیقی بهبود یافته است و انتظار داریم به دوام بیشتر باتری یاری کند. پردازنده این گوشی نیز کارآمدتر شده است و میزان کوچک گوشی نیز امید به دوام باتری را بالاتر می برد ولی با همه این مزایا، شاید بهتر باشد روی بحث باتری این گوشی تامل بیشتری داشته باشید.

همچنان شارژ 25 وات

سامسونگ در دو گوشی گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 اولترا از شارژر سیمی 45 واتی استفاده نموده است که در عرض 20 دقیقه یک باتری کاملا تخلیه شده را تا 50 درصد شارژ می نماید اما برای گلکسی اس 22 معمولی یک شارژر سیمی 25 وات در نظر گرفته است که همچون شارژر نسل قبلی است.

این شارژر هم به میزان کافی سریع است و بهتر از یک شارژر 20 واتی است اما شاید خریداران یک گوشی پرچم دار در سال 2022 را ناامید کند و انتظار شارژر سریع تری داشتند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5415

به "5 علت برای خریدن و 3 علت برای نخریدن سامسونگ گلکسی اس 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای خریدن و 3 علت برای نخریدن سامسونگ گلکسی اس 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید