گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک

به گزارش دور زمین، وزیران امور خارجه ایران و بلژیک بر تقویت روابط مالی و توسعه حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسین امیر عبداللهیان و صوفیا ویلمز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در یک مصاحبهی تلفنی در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه طرفین، مصاحبه و بر تقویت روابط مالی و توسعه حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

امیرعبداللهیان روابط جمهوری اسلامی ایران با بلژیک را هم از نظر مناسبات دوجانبه و هم از نظر حضور نهاد های اروپایی و بین المللی در این کشور مهم ارزیابی کرد و روابط خوب و توام با احترام دو کشور در زمینه های مختلف را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مذاکرات وین اشاره نمود و با اشاره به پیشرفت های انجام شده در این مذاکرات توضیح داد، حل یکی دو موضوع به جای مانده نیازمند تصمیم ایالات متحده است که به وسیله نماینده اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.

وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این مصاحبهی تلفنی به همکاری های پارلمانی و بعضی از معاهدات دوجانبه اشاره نمود و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات مالی و حل بعضی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5696

به "گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید