گفتمان سازی در مشهد نیازمند بهره برداری از فضای هنری است

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: برای گفتمان سازی و معرفی مشهد در عرصه بین المللی لازم است از فضای هنر استفاده شود.

گفتمان سازی در مشهد نیازمند بهره برداری از فضای هنری است

سیدمجتبی منتظری در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد که شامگاه شنبه، 22 آبان، در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال جشنواره استقبال از بهار که در سال های پیشین به جشنواره خانه بهار تبدیل شده بود را به جشنواره بین المللی هنرهای شهری تبدیل کردیم چراکه این جشنواره مرتبط با هنر شهری است و هنرمندان باید آثاری را در آن ارائه دهند تا در مصداق و مضامین شهری بگنجد.

وی با بیان اینکه در چهاردهمین سال برگزاری این جشنواره با فرایند بین المللی بودن جشنواره را به 2 بخش تقسیم کردیم، افزود: بخش نوروزگاه ویژه هنرمندان داخلی است که از تمام هنرمندان کشور دعوت می کند در چهار بخش یادمان های شهری، آذین بندی، نقاشی دیواری و نمایش شرکت کنند. بخش بین المللی نیز از تمام هنرمندان داخلی و خارجی دعوت می کند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: در جشنواره امسال 14 یادمان با موضوع، محتوا و محورهای هویتی شهری مشهد اعلام می کنیم که دارای یک فضای تعاملی برای ارتباط با مردم است. در کنار این یک نمایش با همان موضوع اجرا می شود. همچنین در حوزه بین المللی فضاهای کوچک مقیاس مفهومی به وجود می آید که نتیجه آن ایجاد فضای تعاملی بین المللی برای معرفی معارف دینی، رویدادها، شخصیت ها و حوادث مشهد است . دبیری جشنواره را نیز مهدی یک پسر بر عهده دارد.

منتظری گفت: ما امسال شعار جهان شهر برکت و کرامت را برای مشهد گفتیم. لازم است در راستای تحقق این شعار با استفاده از هنر بستری فراهم شود تا هنرمندان بین المللی با آمدن به مشهد، این شهر را بشناسند و از این طریق مشهد در تراز بین المللی قرار گیرد. در افتتاحیه جشنواره نیز تمام فرایند فراخوان جشنواره به صورت نمایش و با استفاده از تکنولوژی های نوین به اجرا درآمد. هنرمندان نیز باید از تکنولوژی و فناوری های نوین و روز بتوانند استفاده کنند تا محتوای بهتر و بیشتری را به مردم انتقال دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4665

به "گفتمان سازی در مشهد نیازمند بهره برداری از فضای هنری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتمان سازی در مشهد نیازمند بهره برداری از فضای هنری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید