گشت وگذار در هفت حوض تهران را از دست ندهید

به گزارش دور زمین، میدان هفت حوض از لحاظ جغرافیایی در موقعیتی قرار گرفته است که به راحتی از هر جای شهر تهران می توان به این منطقه دسترسی پیدا کرد.

گشت وگذار در هفت حوض تهران را از دست ندهید

از قدیم ترها بازارگردی و گشت وگذار در منطقه ها مختلف هر محله یک سرگرمی درست و حسابی بوده است. شهر تهران هم پر است از محله های قدیمی برای بازارگردی. محله هفت حوض هم یکی از همین منطقه ها دارای پیشینه تاریخی است که در شمال شرق تهران واقع شده و به عنوان یکی از قطب های مهم خرید و فروش انواع و اقسام اجناس با قیمت های ارزان، شناخته می گردد. با ما همراه باشید تا میدان هفت حوض تهران را بهتر بشناسید.

محله هفت حوض کجاست؟

میدان هفت حوض در محله قدیمی نارمک و در منطقه 8 شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله در دهه 20 به دست فرانسوی ها طراحی و ایجاد شد.

در حدود نیم قرن پیش در محله نارمک، 100 عدد میدان دارای فضای سبز ساخته شد و میدان هفت حوض هم یکی از همین میدان ها بود. در این میدان، هفت حوض زیبا و مجزا طراحی شده بود و به همین علت میدان هفت حوض نام گرفت.

چرا بازار هفت حوض معروف است؟

بازار میدان هفت حوض را که اصلی ترین بخش آن در خیابان آیت واقع شده است، می توان از مهم ترین بازارهای شرق تهران دانست. این بازار بزرگ از چنان تنوع محصولی برخوردار است که به جرات می توان آن را از بزرگ ترین عاملان تامین نماینده نیازهای عمده شهروندان ساکن شرق و چه بسا اقصی نقاط شهر به حساب آورد. اگر دوست دارید قیمت املاک در تهران را بدانید، مطلب محله عباس آباد تهران کجاست را در سایت ملکی دلتا بخوانید.

مراکز خرید موجود در میدان هفت حوض تهران

میدان هفت حوض منطقه ای مناسب برای بازارگردی و شکم گردی است که مملو از مراکز خرید بزرگ و کوچک است. این منطقه دارای سه مرکز خرید بزرگ با نام های نبوت، امرالد استار و سون سنتر است.

بعلاوه میدان نارمک علاوه بر این امکانات از پیاده روهای عریض، صندلی های نشیمن متعدد در مسیرهای حرکتی و همین طور رستوران ها و کافه های بسیار زیادی برخوردار است که می توانند تجربه شما از گشت وگذار و خرید در این محله قدیمی را دلنشین تر نمایند. برای تماشا جاذبه های تهران، تنها جنگل هیرکانی تهران کجاست؟ را بخوانید.

جاذبه های گردشگری نزدیک هفت حوض

میدان هفت حوض یا نبوت تهران مملو از مراکز سرگرمیی و یا فرهنگی است. در ضلع غربی میدان هفت حوض، شهرکتاب بزرگ هفت حوض قرار گرفته است که می تواند برترین مقصد برای علاقه مندان به کتابخوانی یا خرید لوازم التحریر باشد.

بعلاوه این میدان به مبلمان و نیمکت های شهری مجهز است که این منطقه را به مقصدی مناسب برای گشت وگذار و پیاده روی افراد تبدیل می نماید. جالب است بدانید که این میدان بیضی شکل که به صورت شطرنجی نیز طراحی شده است، سال ها است که پاتوق معروفی برای برگزاری بازی های شطرنج نیز بوده است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری برترین شهرها برای قدم زدن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5852

به "گشت وگذار در هفت حوض تهران را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت وگذار در هفت حوض تهران را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید