از گرجستان، رتبه چهاردهمی تیم بانوان و هفدهمی مردان در المپیاد جهانی شطرنج

به گزارش دور زمین، چهل وسومین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج در گرجستان با معین شدن صندلی تیم های ایران به انتها رسید.

از گرجستان، رتبه چهاردهمی تیم بانوان و هفدهمی مردان در المپیاد جهانی شطرنج

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از گرجستان، چهل وسومین دوره رقابت های المپیاد دنیای شطرنج در شهر باتومی، بعدازظهر امروز (جمعه) و پس از 11 دور رقابت شطرنج بازان از 187 کشور به خاتمه رسید.

در دور یازدهم، تیم های مردان و بانوان ایران به ترتیب مقابل گرجستان 2 و گرجستان 3 نهاده شدند و پیروز شدند.

در خاتمه مسابقات امروز، تیم مردان کشورمان با کسب 15 امتیاز بین 185 تیم در رده هفدهم نهاده شد. پرهام مقصودلو، پویا ایدنی،علیرضا فیروزجا، محمدامین طباطبایی و مسعود مصدق پور اعضای تیم ایران در این تورنمنت بودند. خداحافظی با کرسی بین المللی در شطرنج، مثل آب خوردن و تلخ مثل زهر پیروزی تیم های ایران در دور خاتمهی المپیاد دنیای شطرنج

در بخش بانوان هم تیم ایران با 15 امتیاز، رتبه چهاردهم را در بین 151 تیم به خود اختصاص داد. سارا خادم الشریعه، میترا حجازی پور، مبینا علی نسب، مطهره اسدی و آناهیتا زاهدی فر اعضای تیم بانوان ایران بودند.

در خاتمه این رقابت ها تیم های چین، آمریکا و روسیه در بخش مردان و تیم های چین، اوکراین و گرجستان یک در بخش بانوان در رده های اول تا سوم ایستادند.

پیش از شروع المپیاد دنیای شطرنج، تیم ایران در بخش مردان در رنکینگ بیست وسوم مسابقات بود، اما هفت پله بالاتر از صندلی اولیه نهاده شد. ضمن اینکه ایران برخلاف دوره قبلی که در گروه B بود، این بار در گروه A حضور داشت. همچنین در بخش بانوان، ایران در رنکینگ 2828 دنیا قرار داشت و در خاتمه با عملکردی خوب، رتبه 14 را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 979

به "از گرجستان، رتبه چهاردهمی تیم بانوان و هفدهمی مردان در المپیاد جهانی شطرنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گرجستان، رتبه چهاردهمی تیم بانوان و هفدهمی مردان در المپیاد جهانی شطرنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید