کمبود این ویتامین ها باعث ریزش مو می گردد

به گزارش دور زمین، ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی آن را به نوعی تجربه می نمایند. در ادامه این مطلب چند ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو معرفی شده است.

کمبود این ویتامین ها باعث ریزش مو می گردد

به گزارش خبرنگاران، بعضی از افراد همواره از ریزش موی سر خود گله می نمایند؛ اما باید بدانند که برای ریزش مو دلایل بسیار زیادی وجود دارند. استرس، دیابت، عوامل ژنتیکی و افزایش سن از دلایل ریزش مو محسوب می شوند.

در مواقعی ممکن است ریزش مو نه به علت خارجی، بلکه به علت رژیم غذایی اشتباه ایجاد گردد؛ پس باید توجه داشته باشید اگر مو های شما بدون هیچ علتی در حال ریزش هستند، این نشان می دهد بدن شما از نظر بعضی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید شده است؛ بنابراین باید ویتامین و غذا های ضد ریزش مو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.

در ادامه این مطلب چند توصیه تغذیه ای برای جلوگیری از ریزش مو برای شما تهیه نموده ایم.

ویتامین های ضد ریزش مو

ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وجود دارند که مو های ما برای سالم ترین و رشد مناسب بدون ریزش مو به آن ها احتیاج دارند. این ویتامین ها عبارتند از:

ویتامین A

ما اغلب فکر می کنیم که ویتامین A برای چشم مهم است؛ اما این در حالی است که این ویتامین برای سلامت مو های ما نیز مهم است. زیرا این ویتامین در فراوری سبوم و بعلاوه یاری به رشد مو نقش دارد و به مرطوب نگه داشتن پوست سر یاری می نماید.

ویتامین B

تمام ویتامین های B برای رشد مو ضروری هستند. با این حال، بیوتین، به ویژه ممکن است برای بعضی افراد مهم تر باشد. بیوتین به انتقال مواد مغذی در سراسر بدن یاری می نماید و بعلاوه ممکن است در انتقال مواد مغذی به پوست سر مفید باشد.

ویتامین C

ویتامین C که دارای خواص آنتی اکسیدانی است می تواند از مو در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند. ما برای ساخت کلاژن به ویتامین C احتیاج داریم. کلاژن یک بلوک ساختمانی مهم است که در مو های ما یافت می گردد.

ویتامین D

ویتامین D که برای ایمنی بدن همه ما مهم است، برای رشد مو نیز مهم تلقی می گردد. سطوح پایین ویتامین D با مقادیر زیاد ریزش مو مرتبط است. معین است که سطوح پایین ویتامین D با آلوپسی، یک مشکل ایمنی که باعث ریزش موی منطقه ای می گردد، مرتبط است.

ویتامین E

درست مانند ویتامین C، ویتامین E نیز به علت خواص آنتی اکسیدانی که باعث رشد مو می گردد؛ مهم است. مصرف ویتامین E ارتباط مستقیمی با افزایش رشد مو دارد.

زینک یا روی

زینک یا روی همچون ویتامین D، با ریزش مو مرتبط است. این ماده معدنی هم در رشد و هم در ترمیم بافت مو نقش دارد. با این حال، باید از مصرف بیش از حد روی همراه با مکمل ها خودداری کنید؛ زیرا روی بیش از حد نیز با ریزش مو مرتبط است.

آهن

کمبود آهن یکی از انواع کم خونی است. یکی از علائم کم خونی ریزش مو است. آهن در انتقال اکسیژن گلبول های قرمز نقش دارد؛ در حالی که آهن را می توان از منابع گیاهی نیز به دست آورد. آهن موجود در آن ها ممکن است به میزان آهن منابع حیوانی در بدن جذب نگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5702

به "کمبود این ویتامین ها باعث ریزش مو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود این ویتامین ها باعث ریزش مو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید