کاهش قابل توجه هزینه واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

به گزارش دور زمین، حسین شهدادی در گفت گو با خبرنگاران، اظهار داشت: با زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و مساعدت شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.

کاهش قابل توجه هزینه واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: میزان جمعیت استان های شرقی و جنوب شرقی کشور حدود 20 درصد از جمعیت کل کشور است و همچنین حدود 19 درصد از واحدهای تولیدی گوشت سفید، تخم مرغ و دامپروری کشور در این استان ها در حال فعالیت هستند که اکثر نهاده های مورد نیاز این واحدهای تولیدی از خارج کشور تأمین می شود.

وی با اشاره به واردات سالیانه 12 میلیون تن کالای اساسی و غلات از قبیل ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم اظهار داشت: پیش از این کالای مورد نیاز استان های شرقی و جنوب شرقی با طی مسافت 770 مایل دریایی در سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می شد که مسافت زمینی حمل شده به مراکز استان های مذکور به طور متوسط 265 کیلومتر نسبت به فاصله چابهار تا این مراکز بیشتر است.

شهدادی تصریح کرد: در صورت اختصاص 20 درصد از تخلیه کالاهای اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالاهای اساسی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای استان های شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 476

به "کاهش قابل توجه هزینه واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قابل توجه هزینه واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید