کاهش تعداد دانشگاه های آمریکا به دلیل مسائل اقتصادی

به گزارش دور زمین، بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام گفت: تعداد دانشگاه های آمریکا رو به کاهش است و علت اصلی بسته شدن دانشگاه ها مسائل اقتصادی است.

کاهش تعداد دانشگاه های آمریکا به دلیل مسائل اقتصادی

جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه تعداد دانشگاه های آمریکا رو به کاهش است و هر سال تعدادی از موسسات آموزش عالی این کشور یا با یکدیگر ادغام یا به کلی به فعالیت های خود سرانجام می دهند، گفت: بر اساس آمارهای رسمی در سال تحصیلی 2018-2017 در آمریکا تعداد 4298 دانشگاه فعالیت های علمی و پژوهشی داشت.

به گفته وی، آموزش در آمریکا مانند هر فعالیت دیگر مراحلی مانند آغاز، رشد، سرانجام، تغییر و ترکیب را در پی دارد و در طول زمان این مراحل را پشت سر می گذارد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام اعلام نمود: طبق آمار وزارت آموزش آمریکا بیش از 4 هزار کالج و دانشگاه در آمریکا وجود دارد. یو اس نیوز از این تعداد تنها 1400 مورد را رتبه بندی می نماید. برای ورود به رتبه بندی بهترین کالج ها، این کالج از نظر منطقه ای باید به رسمیت شناخته شده و دوره ها و برنامه های چهار ساله کارشناسی ارائه دهد. کالج هایی که تنها دوره های کاردانی ارائه می دهند یا کالج هایی که کمتر از 200 دانشجو داشته باشند، رتبه بندی نمی شوند.

وی گفت: از کل 4 هزار و 298 موسسه آموزش عالی تعداد یک هزار و 626 دانشگاه دولتی، یک هزار و 687 دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی و 985 دانشگاه انتفاعی است. این موسسات به کالج های چهار ساله، دانشگاه ها و مدارس دو ساله که community college نام دارند تقسیم می شوند. در مجموع، تعداد کالج ها به ویژه کالج های انتفاعی رو به کاهش است. علت اصلی بسته شدن این موسسات مسائل اقتصادی است. بسیاری از موسسات آموزش عالی انتفاعی به دلیل کم شدن ثبت نام های دانشجویی به فعالیت های خود سرانجام می دهند.

مهراد با بیان اینکه به موازات تعطیلی تعداد زیادی از موسسات آموزشی انتفاعی در سال های اخیر کالج های کوچک علوم انسانی نیز یکی پس از دیگری بسته می شوند، گفت: در بین کالج های خصوصی کالج هایی که در معرض تعطیلی قرار دارند 800 کالج خصوصی وجود دارد که تعداد ثبت نام های آن ها به کمتر از یک هزار دانشجو می رسد. کالج های کوچک و کالج هایی که فعالیت آن ها عمدتا به درآمدهای دانشجویی بستگی دارد موسساتی آسیب پذیر هستند.

وی گفت: از عوامل دیگری که در بسته شدن موسسات آموزش عالی آمریکا دخالت دارد، می توان به ترکیبی از اندازه، موقعیت بازار، شناخت و تشخیص بازار و برندی که می تواند به ادامه حیات علمی کالج ها یاری نموده یا به تعطیلی آن ها منجر گردد، اشاره نمود. مساله جمعیت نیز در این میان نقش مهمی ایفا می نماید. کاهش زاد و ولد در آمریکا به این معنی است که کالج ها حتی برای جذب تعداد کمی از دانشجویان کارشناسی باید رقابت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1673

به "کاهش تعداد دانشگاه های آمریکا به دلیل مسائل اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تعداد دانشگاه های آمریکا به دلیل مسائل اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید