ده کاری که نباید در زمان تور بانکوک انجام دهید

به گزارش دور زمین، به عنوان دومین شهر پر بازدید دنیا در سال 2014، بانکوک همچنان یک گزینه غیر قابل مقاومت برای سفر است. بانکوک مخلوطی از زرق و برق با بالاترین سطح خود و زندگی ساده و پر هیجان شهری است، با کلی شگفتی در هر گوشه‌اش.

ده کاری که نباید در زمان تور بانکوک انجام دهید

چه اولین بار یا پنجمین بار باشد که به تور تایلند می‌روید، این نکته‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین‌های بانکوک را تجربه کنید. با ما همراه باشید و در قسمت اول این مطلب 5 مورد از کارهایی که نباید در بانکوک انجام دهید را بدانید.

بدون امتحان کردن هتل‌هایی با برندهای تایلندی، از بانکوک برنگردید

پایتخت تایلند هتل مطلوب و مناسب کم ندارد، اما با تعداد زیادی هتل با برند تایلندی که در این شهر به راه افتادند، الان زمان رفتن سراغ هتل‌های باحال به سبک آسیایی است. هتل‌های برتر و جدید تایلند شامل این‌ها هستند: هتل U Sukhumvit Bangkok که طرح کلی آن به 4 منطقه‌ی تایلند برمی‌گردد و هتل بوتیک Sala Rattanakosin، که قبلا فروشگاه بوده و هم اکنون بازسازی شده و تبدیل به ساختمانی مدرن و شیک شده است. هتل‌ Avani Bangkok Riverside دومین هتل از هتل‌های این برند تایلندی، در اواخر امسال (2015) افتتاح خواهد شد. اما انتخاب‌های برتر ما در حال حاضر Anantara Siam Bangkok (نام قبلی آن Four Seasons بوده) است که در ماه مارس سال 2015 نام تجاری خود را تغییر داد. هیچ مکانی مانند این هتل لوکس نیست.

فقط خورنده غذاهای تایلندی نباشید، پختن غذاهای تایلند را یاد بگیرید

غذاهای تایلندی، چنان بین ادویه‌ها، مزه‌ها و بافت‌های غذا توازن ایجاد کرده و تجربه‌های خوشمزه خلق می‌کنند که با هر وعده شما تحریک می‌شوید که نحوه‌ی پخت و اسرار این غذاها را یاد بگیرید. نه تنها بانکوک شهر مورد علاقه‌ی غذا دوستان است، بلکه خانه پر طرفدارترین مدرسه‌های آشپزی تایلند نیز هست. انتخاب‌های بسیاری وجود دارد، اما کلاس نیم‌روزه‌ی کنار آب در Amita که با قایق در رودخانه‌ی Chao Phraya می‌توان به آن رسید، بسیار ویژه و خاص است. در این کلاس‌ها اصول غذاهای کلاسیک مانند پد تایلندی و Som Tam Goong (سالاد پاپایا تند به همراه میگو) را یاد بگیرید.

دیدنی‌های کوچک تایلند را فراموش نکنید

در بانکوک همه چیز بزرگ‌تر از مقیاس واقعی‌اش در زندگی به نظر می‌رسد، علی‌الخصوص جاذبه‌های بانکوک. مجموعه 94.5 هکتاری معبد Wat Phra Kaew و کاخ بزرگ، دو بنای پر بازدید بانکوک هستند و مملو از گروه‌هایی که با تور به آن‌جا آمده‌اند. از شلوغی و ازدحام مکان‌های معروف فاصله بگیرید و به موزه پارچه بروید. این موزه محل نمایش لباس‌های سمبل فرهنگی تایلند، ملکه Sirikit، است. یکی دیگر از مکان‌های کمتر دیده شده بانکوک، خانه جیم تامپسون است. جایی که راهنماهای تورها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و به معرفی مجموعه‌ی هنری آسیای جنوبی تامپسون (و زندگی‌نامه‌ی وی) می‌پردازند. علاوه بر فروشگاه هدیه موزه‌ی منسوجات، فروشگاه هدیه در خانه‌ی جیم تامسون نیز محل عالی و مناسبی برای انتخاب ابریشم تایلندی با کیفیتی بالا است.

در حال حاضر از Wat Arun بانکوک بازدید نکنید

معبد Wat Arun مدت بسیاری است که در حال بازسازی است، در حالی که می‌توانید از آن بازدید کنید، بعضی نقاط به طور موقت بسته است، از جمله دسترسی و بازدید از موزائیک‌های درخشان و رنگارنگ ساخته شده از ظروف شکسته‌ی چینی. این ساختار از بیرون در زمان غروب آفتاب بسیار درخشنده و زیبا جلوه می‌کند. شما می‌توانید زیبایی آن را از روی آب (کشتی‌ها هر چند دقیقه از آن‌جا رد می‌شوند) ببینید، اما زیباترین مناظر شب در تور بانکوک، سمت دیگر رودخانه در تراس رستوران‌ Sala Rattanakosin است. غذای Kaeng Som Koong Cha-Om Kai را امتحان کنید، در این‌جا شما خواهید فهمید که چرا روزنامه Bangkok Post، این محل را یکی از بهترین غذاخوری‌های سال 2014 معرفی کرده است.

جشن Songkran تایلند را دست کم نگیرید

جشنواره‌ی سال نو Songkran در بیش از پنج روز اول ماه آوریل برگزار می‌شود، زمانی منحصربه‌فرد است تا خود را در فرهنگ تایلندی غرق کنید. بانکوک (نسبتا) خالی می‌شود، زیرا صدها و هزاران نفر از مردم شهر به روستا و شهرهای خود بازمی‌گردند تا همراه خانواده خود جشن بگیرند. تماشای مراسم سنتی زکات و آب‌بازی در مکانی مقدس یک مناسبت دیدنی برای گردشگران است. روز اول بعد از دیدن معابد، به سمت جاده‌ی Khao San رفته و با یک آبپاش قوی به جنگ با آب (آب‌بازی) که در کل خیابان در حال انجام است، بروید. نمی‌گوییم که بیرون نروید ولی بارانی خود را همراه داشته باشید و کمی شوخ‌طبعی خود را افزایش دهید.

از سیستم حمل و نقل تایلند نترسید

شهری با 9 میلیون نفر جمعیت و 5 میلیون ماشین. قفل‌های ترافیکی بانکوک افسانه‌ای هستند. اگر چه تاکسی‌ها ارزان و زیاد هستند (بسیاری از تاکسی‌های بانکوک هم اکنون به رنگ صورتی روشن هستند) اما همیشه سریع‌ترین روش برای گشتن در اطراف شهر نیستند. قطار هوایی برای کسانی که در مناطق Sukhumvit و اطراف Silom اقامت دارند، جایی که بیشتر هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری، رستوران‌ها و spaها قرار گرفته‌اند، یک موهبت الهی است. ایمن، ارزان و متداوم از 6 صبح تا 12 شب، قطار هوایی بانکوک به مراتب از سیستم گیج‌کننده اتوبوس‌های بانکوک قابل رفت و آمدتر است، همزمان که به شما اجازه می‌دهد مانند شهروندان بانکوک در شهر گشت و گذار کنید. سکوها شلوغ هستند اما مسافران در زمان انتظار برای سوار شدن، در صف‌های منظم می‌ایستند.

خودتان را به سطح خیابان‌های بانکوک محدود نکنید

زندگی در خیابان‌های بانکوک، با دکه‌های غذایش، فروشندگان پر هیجانش، توک‌توک‌های پر سر و صدایش و زندگی جاری در هر گوشه‌اش، خود یک دیدنی جذاب تایلند است. ولی بعضی اوقات شهر را از بالا بهتر می‌توان ستایش کرد، و هیچ جای دیگر دنیا به اندازه بانکوک روی سقف‌های ساختمان‌ها نوشیدنی فروشی ندارد. بهترین آن‌ها نیز بار طبقه شصت و سومی هتل Lebua at State Tower است. نوشیدنی‌ها گران هستند و باید لباس رسمی داشته باشید، اما این منظره گسترده 360 درجه هنگام غروب آفتاب نفس را در سینه حبس می‌کند.

تایلند را بدون دیدن یک مسابقه موی تای ترک نکنید

یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های دنیا، موی تای (بوکس تایلندی)، ورزش پادشاهان نیز شناخته می‌شود. با قدمتی 2000 ساله، موی تای هنوز یک علاقه ملی در تایلند است. استادیوم Ratchadamnoen چهار شب در هفته مسابقه بوکس دارد، با بلیت‌هایی که از 30 دلار شروع می‌شوند. سعی کنید این مسابقه‌ها را با یک دوست تایلندی ببینید تا او مراسمی که مسابقه‌دهنده‌ها قبل از رفتن به رینگ انجام می‌دهند را به شما توضیح دهد. بعد از مسابقه می‌توانید در Likhit Gai Yang غذا بخورید. جایی که توسط آنتونی بوردن در تور No Reservations او بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دوچرخه سواری در بانکوک را فراموش نکنید

بانکوک، اگر چه شهری نیست که به خاطر تورهای دوچرخه سواری، همان اول به ذهن بیاید، ولی ماجراجویی‌های دو-چرخه‌ای فوق‌العاده شگفت‌انگیزی را در خود دارد. SpiceRoads Cycle Tours سفرهای با دوچرخه تمام روز و نیم روز برگزار می‌کند و بزرگترین جاذبه‌های شهر مانند Chinatown، بازار گل و کاخ بزرگ را پوشش می‌دهد. برای تجربه چیزی کاملا متفاوت، عشق طبیعت‌ها باید تور نصفه روز Bangkok Jungle را انتخاب کنند. یک دوچرخه سواری شیک 15 مایلی از میان Bang Kra Jao، طبیعتی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده در نزدیکی رود Chao Phraya که به طریقی از دست ساخت و سازهای شهری گریخته است. این، آن روی بانکوک است که افراد کمی دیده‌اند.

بدون لباس مناسب سراغ دیدنی‌های بانکوک نروید

مردم بانکوک در مورد لباس پوشیدن خیلی راحت هستند، اما همچنان در زمان بازدید از معبدها و دیگر مکان‌های محترم قانون وجود دارد. همیشه زمان وارد شدن به یک معبد، کفش‌های خود را در بیاورید و بازوهایتان را تا آرنج و پاهایتان را تا زانو بپوشانید. بعضی مکان‌های مقدس مانند Wat Po برای بازدیدکنندگانی که لباس مناسب ندارند، روپوش مهیا کرده است. ولی در کل کار خوبی است که اگر با لباس آستین حلقه‌ای هتل را ترک کرده‌اید یک شال همراه داشته باشید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3615

به "ده کاری که نباید در زمان تور بانکوک انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده کاری که نباید در زمان تور بانکوک انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید