کاخ بزرگ بانکوک

به گزارش دور زمین، کاخ بزرگ (grand palace)، یکی از برترین جاذبه‌های تاریخی تور تایلند به شمار می‌رود. در این مقاله شما را با جاذبه‌های توریستی گرند پالاس تایلند آشنا خواهیم کرد. کاخ بزرگ در مرکز کشور تایلند قرار گرفته است.

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک (grand palace bangkok)، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تور تایلند به شمار می‌رود. کاخ بزرگ بانکوک مجموعه‌ای از چندین ساختمان با جاذبه‌های متنوع است. ساختمان های متنوعی که به سبک سنتی و به سبک اروپایی ساخته شده‌اند. این کاخ با قدمتی 230 ساله به منظور اقامت پادشاهان تایلند ساخته شده است. این مجموعه با شکوه و عظمت به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند به شمار می‌رود.

کاخ بزرگ در واقع این بنا از بهترین جاذبه‌هایی است که گردشگران تور تایلند با بازدید از آن پشیمان نخواهند شد.این مجموعه با ساختمانهای زیبای آن نقطه عطفی در سرزمین لبخندها به شمار می‌رود.

مجموعه گرند پالاس یا کاخ بزرگ بانکوک با وسعتی بالغ بر 215 هزار متر مربع داشته که در مرکز شهر قرار گرفته و دور تا دور آن به دلیل حفاظت کاخ از نفوذ دشمنان با دیواری 1900 متری احاطه شده است. این کاخ بسیار زیبا بوده و دیدنی‌های بانکوک به شمار می‌رود و در سال 1782 میلادی به دستور رامای اول به عنوان مرکز دولت و محل اقامت او ساخته شد. این کاخ در واقع مجموعه‌ای از ساختمان های مختلف بوده که از اواخر قرن 18 تا نیمه های قرن 20 محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند است.

مجموعه کاخ بزرگ تایلند با قرار گیری در غرب رودخانه بانکوک شامل ساختمان‌های متعدد، سالن‌ها ، موزه، کاخ‌های تابستانی، مجموعه فضای سبز، باغ و حیاط است که از چند منطقه اصلی معبد بودا زمردین (Temple of the Emerald Buddha)، صحن بیرونی، دربارهای میانی و داخلی با ساختمان های متعدد سلطنتی تشکیل شده. معبد بودای زمردین در گوشه ای از صحن بیرونی در نزدیکی ورودی قرار دارد و صحن مرکزی محل اقامت پادشاهان و سالن های تجاری دولت بوده می‌باشد صحن داخلی نیز محل زندگی دختران و همسران پادشاهان بوده که شبیه یک شهر کوچک است که امروزه تنها دو تا از سالن ها برای عموم باز می‌باشد ولی در عوض می‌توانید از نمای زیبای و خیره‌‌کننده آن در تور تایلند لذت ببرید.

بارگاه بیرونی تایلند

این بارگاه در شمال غربی کاخ قرار گرفته است. از در اصلی ویستچایسری (Visetchaisri) می‌توانید به آن وارد شده و معبد بودای زرین در سمت چپ این بارگاه قرار گرفته است و بسیاری از ساختمان‌های عمومی کاخ سمت راست این بارگاه برای بازدید وجود دارد. این بارگاه به عنوان ساختمان اصلی و مرکز اطلاعات کاخ بوده است. درون این بارگاه ساختمان‌های دیگری نیز وجود دارند که مخصوص مناسبات و دیدار‌های مهم بوده‌اند. همچنین در این بارگاه موزه‌ی کوچکی نیز دیده می‌شود. این معبد محل عبادت اشرافیان بوده است. این محل به اشتباه به عنوان معبد شناخته می‌شود اما در حقیقت محل عبادتی می‌باشد که میان دیوار‌های قلعه قرار گرفته است. این محل تمام ویژگی‌های یک معبد را دارد. کاخ بزرگ از قسمت‌‌های مختلفی تشکیل شده است.

بارگاه میانی کاخ بزرگ بانکوک

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ساختمان در کاخ بزرگ، بارگاه میانی است. این بارگاه وسط مجموعه‌ی کاخ قرار دارد و محل قرار گرفتن اکثر ساختمان‌های مهم است. سری ساختمان‌های ماها مونتین (Maha Monthien) در این بارگاه وجود دارند. در ساخت این ساختمان‌ها از معماری تایلندی قدیمی دارد. فارا تینانگ (Phra Thinang) ساختمانی است که جزو سری ساختمان‌های ماها مونتین به شمار می‌رود. دیگر ساختمان موجود در این قسمت فازیان تاکسین (Phaisan Thaksin) می‌باشد که از نظر مذهبی و انجام اعمال مختلف مذهبی مورد توجه می‌باشد. چاکرافات فیمان (Chakraphat Phiman) دیگر ساختمان از این سری است که در مرکز ماها مونتین قرار دارد و به عنوان آپارتمان اصلی و محل استراحت شاه در نظر گرفته شده است.

بارگاه درونی کاخ بزرگ بانکوک

بارگاه درونی در جنوبی‌ترین بخش کاخ بزرگ قرار دارد. این محل منحصرا برای استفاده‌ شاه و محل زندگی ملکه‌ها و دیگر همسران پادشاه بوده. از این زنان عموما به عنوان زنان ممنوعه نام برده است. دیگر افراد این بارگاه فرزندان شاه و خدمتکاران بوده‌. در این بارگاه قوانینی موسوم به قوانین قصر اجرا می‌شد. اکثر این قوانین درباره‌ی رده و درجه‌ی زنان بوده است و دیگر قوانین به نوع رفتار آن‌ها اشاره دارد. همچنین نگهبانی و برقراری نظم در این بارگاه به عهده‌ی زنان نگهبان می‌باشد.

موزه‌ی معبد بودای زرین کاخ بزرگ بانکوک

این موزه بر خلاف نامش نه تنها از معبد نشان ندارد بلکه در آن از کاخ اصلی نیز دیدنی‌هایی به چشم می‌خورد. این موزه میان بارگا‌های بیرونی و میانی قرار گرفته است. این ساختمان در سال 1857 در محل کنونی ساخته شده است که این موزه از دو ساختمان تشکیل شده است. 

ساعت کاری کاخ بزرگ بانکوک

کاخ پادشاهی از زیباترین جاذبه های گردشگری تور بانکوک می‌باشد که همه روزه از ساعت  8:30 تا 15:30 بعدازظهر پذیرای مراجعه کنندگان می‌باشد و قیمت بلیط آن 500 بات است.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3847

به "کاخ بزرگ بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ بزرگ بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید